Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Boez
#1489552
[quote="lauraV"]
maar goed ze wegen hier 6,2 en 7 kilo , dus zo grote pakketjes zijn het niet  ;)
vind het ook makkelijker als ze gaan uit logeren
[/quote]

Hoe groot ze zijn maakt natuurlijk niet uit want ze krijgen voer naar verhouding. 100 gram orgaan voor jouw woef kan hetzelfde effect hebben als 250 gram orgaan voor mijn woef.
Door Boez
#1489555
Verder is me niet duidelijk wat er in de orgaanmix zit? Zit daar ook lever in, en hoeveel dan?
Oh en misschien een domme vraag, maar waarom heb je wekelijks een vastendag als 1 van de honden last heeft van gal spugen?
Door Drossie
#1491803
[quote="Boez"]
Verder is me niet duidelijk wat er in de orgaanmix zit? Zit daar ook lever in, en hoeveel dan?
Oh en misschien een domme vraag, maar waarom heb je wekelijks een vastendag als 1 van de honden last heeft van gal spugen?
[/quote]

Orgaanmix: moet ik zelf nog samenstellen hoor. Is gewoon om aan te gevan dat er die dag orgaan gegeven wordt.
En gal spuwen? Ik denk dat je je vergist hoor. Mijn honden geven helemaal geen gal over.

Maar sowieso moet ik het menu volledig opnieuw samenstellen. Mijn jongste hond is nogal hyper en de gedragstherapeute raadt een leversparen dieet aan om het hyper wat te verminderen.
Hij zou dus geen rund, zalm, geit, eend,... meer mogen eten.
Door Boez
#1493950
Drossie schreef: Orgaanmix: moet ik zelf nog samenstellen hoor. Is gewoon om aan te gevan dat er die dag orgaan gegeven wordt.
En gal spuwen? Ik denk dat je je vergist hoor. Mijn honden geven helemaal geen gal over.
Ow sorry ik was in de war, dat was een reactie van iemand anders.
Ik vond het al zo vreemd  ;D
Maar sowieso moet ik het menu volledig opnieuw samenstellen. Mijn jongste hond is nogal hyper en de gedragstherapeute raadt een leversparen dieet aan om het hyper wat te verminderen.
Hij zou dus geen rund, zalm, geit, eend,... meer mogen eten.
Hmm daar kan ik je niet mee verder helpen ben ik bang, daar weet ik werkelijk niets van af.

Suc6!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1493974
[quote="Drossie"]
Orgaanmix: moet ik zelf nog samenstellen hoor. Is gewoon om aan te gevan dat er die dag orgaan gegeven wordt.
En gal spuwen? Ik denk dat je je vergist hoor. Mijn honden geven helemaal geen gal over.

Maar sowieso moet ik het menu volledig opnieuw samenstellen. Mijn jongste hond is nogal hyper en de gedragstherapeute raadt een leversparen dieet aan om het hyper wat te verminderen.
Hij zou dus geen rund, zalm, geit, eend,... meer mogen eten.

[/quote]

Heb gezocht hier op leversparend dieet, vindt dat nogal een drastische verandering als je dat gehele dieet gaat volgen.
Gaf je gedragstherapeute aan wat zo'n dieet bij je hondje zou doen? Is je hondje onderzocht op waardes, dat deze te hoog waren en daar de hyperactiviteit vandaan komt?
Ben erg benieuwd hoe of wat.
Hier ook een hyperactief hondje, maar heb niet het idee dat dat aan het voer ligt.
Door Drossie
#1494116
[quote="May Linn"]
Heb gezocht hier op leversparend dieet, vindt dat nogal een drastische verandering als je dat gehele dieet gaat volgen.
Gaf je gedragstherapeute aan wat zo'n dieet bij je hondje zou doen? Is je hondje onderzocht op waardes, dat deze te hoog waren en daar de hyperactiviteit vandaan komt?
Ben erg benieuwd hoe of wat.
Hier ook een hyperactief hondje, maar heb niet het idee dat dat aan het voer ligt.
[/quote]

Het zou hem iets minder hyper 'kunnen' maken. Nu geef ik nog KVV (en volgens haar een nogal 'vettige' KVV, wat nogal leverbelastend is.
Honden die hyper zijn, kunnen een overbelaste lever hebben (maar is niet altijd zo hoor). Zij raadde dus aan om zeker te stoppen met Degomeat en vers te geven (leversparend) of toch minimum een kvv met betere kwaliteit.
Zij sprak niet van zo'n drastische verandering. Ze gaat me nog alles mailen, maar voorlopig zei ze: geen geit, geen rund, geen zalmkop, geen gans. (en ik veronderstel ook geen eend)
Runderpens mag wel natuurlijk.
Dit zou ik 3 maand moeten proberen om te zien of het enige verandering brengt.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door