Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Arline
#1441574
Ik hoop dat ik het hier goed plaats, maar ik heb even een twijfel.
Sting is geopereerd (is allemaal goed gegaan), maar nu moet hij rust houden. Dit betekent dat ik merk dat hij nu echt teveel voer krijgt. Hij at behoorlijk veel omdat het een heel jonge energieke hond betreft (Laekense herder van 7 maand).
Ik heb zijn menu dus verminderd en rond vaak gewichten af, omdat dat in de praktijk veel makkelijker voert.
Nu kom ik op de volgende percentages uit:

2500 gr. RMB --> 46%
1500 gr. Spiervl --> 28%
900 gr. Orgaan --> 17%    (half pens/half orgaanmix hart,lever,nier plus wat aanvulling wat ik maar heb)
500 gr. Groentemix --> 9%

Nu vind ik dit makkelijk qua gewichten in een menu te passen, maar ik vraag me af of het niet teveel spiervlees is?
Normaal zit ik namelijk met Spiervlees en Orgaanvlees veel dichter bij elkaar (20% / 20%).
Dus voor de zekerheid wil ik checken of de percentages zo kunnen. Als hij weer helemaal de oude is en weer lekker rennen kan ga ik waarschijnlijk weer over op zijn oude menu/percentage's, anders wordt hij echt veel te dun.
Door Lizzy
#1441593
Ik vind dit er prima uit zien, qua percentages. En nee, niet teveel spiervlees. Mocht hij wat te zwaar worden, kun je altijd nog wat minder spiervlees en wat meer groenten gaan geven. Ik hoop ook dat hij gauw weer opknapt!!
Door Arline
#1441636
Dankje! En inderdaad een goed idee om als hij dikker wordt wat meer groete te geven ipv spiervlees.
Hij is best schraal, maar dat wil ik ook wel zo houden, omdat het voor zijn herstel niet makkelijker wordt als hij veel aankomt. Hij hoeft ook niet dunner te worden, maar ook niet aan te komen, vandaar.
Het enige 'gedoe' is hem rustig houden.. je bent jong en je wilt wat... :D
Door marye
#1443112
Hoelang moet hij rust houden?
Bij Caja moest ik ook een stuk minder voeren.
Deels ook omdat ze wat vaker een kong oid kreeg om zich toch een beetje te vermaken ;)
Door Arline
#1443808
Hoi Marye,

Jij hier.. ;D
Sting moet 6-8 weken lijnrust houden. We hebben er 2 opzitten. Hij krijgt inderdaad ook best wel wat binnen via de kong en via spellen (nina ottosson ed).
Hij is momenteel best schraal, maar ik wil gewoon voorkomen dat hij dikker wordt, dunner hoeft hij niet te worden.
Ik ben in het nieuwe menu uitgegaan van 75% van het vorige menu, dus ongeveer 750gr per dan ipv 1kg per dag.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door