Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Bonny
#941318
Ik wil bij Herby konijn bestellen i.v.m eliminatie dieet voor ongeveer 6 weken. Heb hier dus nog geen ervaring mee. Weet dus niet of ik genoeg bestel aan spiervlees, orgaan. Botten zitten er dus al in. Hond weegt 30 kilo
5 kilo konijnen lever
5 kilo nieren
5 kilo karkas
5 hele konijnen
30 halve konijnen met kop
10 kilo konijn voorbenen.
Kloppen de verhoudingen een beetje?
#941339
Dat zijn dan kleine konijntjes.

Enniewees, kom ik op 22% orgaanvlees en op 78% vleesbot. Ik weet niet hoeveel vlees er aan die karkassen zit, maar laten we er even vanuit gaan dat deze 50% vlees en 50% bot bevatten. De hele konijnen bevatten max. 15% bot. De halve konijnen + kop zullen, pak 'm beet 20% bot bevatten (gegokt). De voorbenen zullen (ook ongeveer) 30% bot bevatten.

Ehhh... nou moet ik even denken hoe ik verder moet uitrekenen hoeveel % bot je dan kaal zit.

Op een rijtje:
5 kilo (karkas) a 50% bot
5 kilo (hele konijnen) a 15% bot
15 kilo (halve konijnen) a 20% bot
10 kilo (voorbenen) a 30% bot

Zit je volgens mij op 29% bot, kaal als je alleen naar de vleesbotten kijkt (dus van die 78%). Op het totaal kom je dan op iets minder dan die 29% uit. Volgens mij is daar niks mis mee en kun je dit prima bestellen. Met een beetje mazzel kijkt er nog een rekenwonder mee!
#941533
Ik ben ook geen rekenwonder, maar ik zou zelf iets minder lever bestellen en daarvoor in de plaats wat hart ofzo.
En de karkassen zijn inderdaad niet heel erg bevleesd, dus misschien is het wat veel bot,.

Of is het al besteld?  ???
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door