Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#75278
[quote="Marion"]
Maandag
1 eetl. zeewier
Woensdag
1 eetl. zeewier
[/quote]
Marion ik vind het ook TEveel om per keer te geven,en waarom 2 x zo kort achter elkaar en de rest van de week niet?
Wanneer het poeder is zou ik het net als Lizzy al schreef,ook niet meer dan 3 x per week 'n 1/4 theelepeltje geven
Zelf doe ik de kelp al door de groentemix die ik dan invries en dan komt het denkt ik op 'n mespuntje kelp per dag.
En ja ik vries ook voor 4-6 weken tegelijk.
De groentemix heeft dan ook zeker 10-12 verschillende groentes.
Door Marion
#75473
ik heb dezelde groente mix gemaakt als in een "recept" van Lizzy. Omdat tommie per dag maar zo´n 30 gram krijgt heb ik nu dus 70 porties :o Ik had het recept wel zo klein mogelijk gehouden, dus van alle groentes maar 1 stuk of een klein beetje. Maar ja omdat het zoveel verschillende groentes zijn is het toch veel in totaal. Ik zou eigenlijk een medebarfer bv in de straat hebben moeten wonen om de mix mee te delen ;D

Ik ben bij de drogist (etos) gaan kijken voor zeewier (tabletjes hadden ze) en visolie (waren capsules die je wel open kon prikken). Maar ik schrok een beetje van de prijs. Ik koop voor mezelf eigenlijk ook nooit vitaminepillen oid. Nu vroeg ik me af als ik deze supplementen weg laat kan dat dan kwaad of denken jullie dan dat hij toch tekorten oploopt? En waar kopen jullie zeewier en visolie?

De verdeling over de week was ma-wo-vrij, dat leek me wel redelijk verdeeld toch?

Ik kon trouwens vandaag zonder problemen kalfshersenen bestellen bij mijn marokkaanse slager. Maar ik kon ook zonder problemen vuile pens bij hem bestellen, terwijl hij niet zelf slacht :-\ Dus volgens mij werkt hij toch niet helemaal volgens de regeltjes..... want het lijkt me sterk dat de pens dan apart vervoerd wordt... maar misschien zit ik er helemaal naast hoor.
Ik was allang blij dat ik alles van mijn lijstje bij hem kon bestellen! Hij noemde uit zichzelf ook al dingen op die volgens hem goed voor de hond waren, dus kennelijk had hij er toch al eens van gehoord ;)
Laatst gewijzigd door Marion op di 06 apr 2004, 03:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#75474
wacht eens even..... ik zie nu dat ik op vrijdag idd geen zeewier had staan, dat was wel de bedoeling....
Door Lizzy
#75501
Hoi Marion, nou, dan heb je mazzel hoor, met jouw meedenkende slager! In ere houden!

Ik haal mijn supplementen bij de HEMA en/of Etos. Maar zeewier haal ik bij de reform winkel. Ik geef dat overigens maar weinig omdat ik ook dingen als waterkers, zeevis, zeekralen aan mijn honden geef. Dat bevat ook veel vitamines en mineralen EN jodium. De zeewier (zakje) bij de reformwinkel (ao-nori poeder) is niet zo duur.

Ik zou zelf eerder de zeewier laten vallen dan de visolie-capsules... Ik vind visolie toch wel belangrijk om te geven omdat de voeding van nature arm is (ook onze eigen voeding) aan omega 3 vetzuren.

Groetjes, Lizzy
Door Marion
#76123
Zelf doe ik de kelp al door de groentemix die ik dan invries en dan komt het denkt ik op 'n mespuntje kelp per dag.
wat een idee, dat ga ik misschien ook doen de volgende keer met de groentemix, kan je zeewier en visolie er ook doorheen doen en dan invriezen? vast wel he?
Laatst gewijzigd door Marion op wo 07 apr 2004, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#76125
Ik haal mijn supplementen bij de HEMA en/of Etos. Maar zeewier haal ik bij de reform winkel. Ik geef dat overigens maar weinig omdat ik ook dingen als waterkers, zeevis, zeekralen aan mijn honden geef. Dat bevat ook veel vitamines en mineralen EN jodium. De zeewier (zakje) bij de reformwinkel (ao-nori poeder) is niet zo duur.
ik heb besloten ze beiden toch maar gewoon te gaan geven, het is misschien een beetje duur maar om daar nou zo moeilijk over te doen... hij heeft trouwens niet vele nodig dus zal er lang mee doen.
Door Marion
#76127
ohja, had ik nog 1 vraagje. Tommie krijgt ´s ochtends bv 25 gr vlees gemengd met 30 gr groentemix. Ik krigj het nniet helemaal goed door elkaar met als gevolg dat hij niet alle groenten goed opeet.... toen ik er een klein scheutje yoghurt door deed at hij de groenten wel verder op. Ze zijn overigens heel fijn gemalen, acht papperig. Ik kan deus evt wel de 2 keer in de week dat ik en lepel yoghurt zou ngeven vervangen door steeds een klein scheutje door de groentemix te doen.

Maar ik vroeg me af hoe jullie dit allemaal doen? en of jullie nog tips hebben.
Door Lizzy
#76134
[quote="Marion"]
ohja, had ik nog 1 vraagje. Tommie krijgt ´s ochtends bv 25 gr vlees gemengd met 30 gr groentemix. Ik krigj het nniet helemaal goed door elkaar met als gevolg dat hij niet alle groenten goed opeet.... toen ik er een klein scheutje yoghurt door deed at hij de groenten wel verder op. Ze zijn overigens heel fijn gemalen, acht papperig. Ik kan deus evt wel de 2 keer in de week dat ik en lepel yoghurt zou ngeven vervangen door steeds een klein scheutje door de groentemix te doen.

Maar ik vroeg me af hoe jullie dit allemaal doen? en of jullie nog tips hebben.
[/quote]

Nou, in het begin wilde mijn honden ook nogwel eens mutsen met hun groente. Ik heb hen toen gechanteerd! Ze kregen vaak na hun vlees + groente een botje. En ik stopte met het geven van een botje todat zij hun "prakje" op hadden. Dat heeft ze geleerd dat de bak altijd leeg moet en dat er dan soms nog iets heeeeel lekkers achteraan komt.

Maar, als die truc niet werkt, kun je best een beetje yoghurt of huttekase of kefir of rauw ei of een miniscuul beetje pens er door heen mengen. Waarschijnlijk kun je dit afbouwen en eten ze daarna vanzelf hun groentes helemaal op.
Door Marion
#77087
SO FAR SO GOOD met Tommie ;D

Alles verloopt voorspoedig! Ook met het eten van botten. Geen vreemde ontlasting, hij schrokt niet, kauwt netjes, heeft geen obstipatie.......
heeft alleen gisteren een onbewaakt vol zakje cashew noten verorberd :-\ maar dat is een ander verhaal :P Met de supplementen zit het deze week dus wel goed hahaha
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door