Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Regien
#642209
Vandaag is de grote dag, ik ga beginnen met BARF!
Luna (15 kg) heeft gisteren en eergisteren KVV gekregen i.p.v. de brokken die ze altijd kreeg om alvast een overgangetje te maken.  Vandaag overdag geef ik haar een stuk gedroogde long/bullepeesje/pensstaafje omdat ze er niks van begrijpt dat ze geen eten krijgt. Vanavond krijgt ze, als het jullie goedkeuring heeft (want ik twijfel nog en vind het spannend):

een eetlepel groente/kruiden/zeewiermix:
bietjes, gekookte sperziebonen, selderij, peterselie,
veldsla, nori.

pensburger 100 gr. (Rodi)

1 kippenvleugel  van 100 gr. (platgeslagen, ingeknipt)

Volgens mij kloppen de verhoudingen nu niet helemaal, maar misschien is dit voor de eerste week wel een goed menu om te wennen?
Graag jullie reactie...
Door Lizzy
#642214
Wil je dit de komende week gaan geven? Ik neem aan dat je dit ook maar 1 week gaat geven en dan andere voedingsmiddelen gaat toevoegen? Want op zich kun je dit prima een weekje geven hoor, maar daarna wordt het toch wel tijd dat je spiervlees toe gaat voegen, ook andere orgaanvleessoorten gaat toe voegen en daarna ook langzaam andere vleesbotten gaat voeren.

Je kunt het beste ongeveer 40% a 50% vleesbotten geven waar je in de eerste week inderdaad prima ingeknipte kippenvleugels kunt gebruiken, 10% a 15% groentemix (je huidige mix ziet er prima uit hoor. Ook deze kun je de volgende keer veranderen en er ook weer wat andere groentes in verwerken), 15% a 20% orgaanvlees, inclusief pens, eventueel 5% tafelrestjes en de rest spiervlees zoals : kopvlees, lamsvlees, geitenvlees, hertenvlees, etc. (overal waar je goed, voor een goede prijs aan kunt komen).
Door Regien
#642666
Bedankt Lizzy voor je snelle reactie, daar heb ik wat aan en de 1e dag is hartstikke goed gegaan, Luna was wel voorzichtig, maar ik hoorde na een tijdje de botjes kraken tussen haar tanden. En ik vind het zelf ook vooral heel leuk om zo hondeneten klaar te maken. Moet natuurlijk nog wel erg nadenken en uitproberen en hopen dat ik niets fout doe.
Als je het hebt over spiervlees en botten....bedoel je dan stukken vlees met het bot erin? En hoort kip dan niet bij spiervlees?
Laatst gewijzigd door Regien op ma 02 okt 2006, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#642680
Vleesbotten zijn dus botten met vlees eraan. En met vleesbotten bedoelen we die botten (met vlees) die geschikt zijn voor een hond om te eten. Hier meer daarover: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html

Spiervlees is het vlees dat het skelet bij elkaar houdt. Dus aan het vleesbot zit spiervlees, maar spiervlees kun je ook los geven. Denk aan kopvlees, kipfilet, kalkoenfilet, runderpoulet, soepvlees: allemaal spiervlees.

En afhankelijk van welk deel je van de kip geeft, geef je dus of spiervlees of vleesbot of orgaanvlees van de kip.
Door Regien
#642848
Kijk, zo is het me helemaal duidelijk. Wat is het prettig om op dit forum zo'n beetje domme vraag te kunnen stellen!
Ben toch bliijkbaar wel bang om iets fout te doen, dus wil alles dubbelzeker weten......
Door Lizzy
#642902
[quote="Regien"]
Kijk, zo is het me helemaal duidelijk. Wat is het prettig om op dit forum zo'n beetje domme vraag te kunnen stellen!
Ben toch bliijkbaar wel bang om iets fout te doen, dus wil alles dubbelzeker weten......
[/quote]

Domme vragen bestaan niet. Dus vraag maar gerust hoor!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door