Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#52953
heb de koekjes gebakken,
vergeten alleen bakpapier te gebruiken >:( gewoon folie gebruikt dus heb een half uur staan prutten met die dingen maar uiteindelijk is het gelukt ;D
het is niet de vorm die je wenst maar de honden maakt het niet uit ;D
Door jeanne
#53204
zou je de lever ook door hart kunnen vervangen?
en als je die maismeel weglaat, moet je dan meer van het andere meel toevoegen? En melkpoeder, waar haal ik dat? Ook in een groene winkel? Er zit hier geen groene winkel in de buurt. Hmmm ff brainstormen....................................
Lijkt me leuk om een keer te maken, al is het maar voor de klantjes in de trimsalon ;)
Door jeanne
#53205
[quote="Lupa"]
heb de koekjes gebakken,
vergeten alleen bakpapier te gebruiken >:( gewoon folie gebruikt dus heb een half uur staan prutten met die dingen maar uiteindelijk is het gelukt ;D
het is niet de vorm die je wenst maar de honden maakt het niet uit ;D
[/quote]
Welke heb je gebakken? En heb je ze zelf even voorgeproeft, hihi.
Door Lupa
#53206
ik heb het heel simpel gehouden hoor,
kippenlevertjes, bloem, eiren, snuffje suiker, ipv margarine heb ik lijzaad olie gebruikt.
Wel bak papier gebruiken!!! :-[ :-[
de honden vinden het heerlijk.
Door Peet
#53601
Ik heb ze gisteren ook gemaakt. Heel simpel: 300 ml bloem, 450 gram kippelevers, 1 ei, snufje zout en 2 tenen knoflook. Mengen en evt beetje bloem toevoegen totdat het een taai mengsel is dat niet te veel uitloopt.

Op een bakblik een stuk bakpapier doen en hierop je mengsel storten. 20 mijn in een oven op 180. Je krijgt dan een prachtige grote koek, ziet er een beetje uit als een plak speculaas. In stukken gesneden...ze vinden het heerlijk!

(ze lopen nu nog in de bijkeuken te zeuren...Beau ligt precies onder de plank waar ze liggen...hij bewaakt zijn koekjes!!!! ;D ;D)
Peet
Laatst gewijzigd door Peet op za 14 feb 2004, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#76812
[quote="obicham"]
lever in plakjes snijden , ff bakken
dan in stukjes snijden en ong. 1--1.5 uur in de oven
op ong. 100 graden

succes gegarandeerd
[/quote]en wat heb je dan?
gedroogde stukjes lever?
Door Marion
#78961
ik heb vanavond koekjes gebakken

volkoren tarwemeel
2 eitjes
snufje zout
lamshart
teentje knoflook
muntblaadjes
klein scheutje olijfolie


Tommie vindt ze errug lekker :-*
Laatst gewijzigd door Marion op zo 11 apr 2004, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alani
#79628
[quote="Marion"]
ik heb vanavond koekjes gebakken

volkoren tarwemeel
2 eitjes
snufje zout
lamshart
teentje knoflook
muntblaadjes
klein scheutje olijfolie


Tommie vindt ze errug lekker :-*
[/quote]

Ik wil ze ook graag een keer maken maar in welke verhoudingen heb je dit aangehouden??

Groetjes Anita
Door Marion
#80344
[quote="alani"]
[quote="Marion"]
ik heb vanavond koekjes gebakken

volkoren tarwemeel
2 eitjes
snufje zout
lamshart
teentje knoflook
muntblaadjes
klein scheutje olijfolie


Tommie vindt ze errug lekker :-*
[/quote]

Ik wil ze ook graag een keer maken maar in welke verhoudingen heb je dit aangehouden??

Groetjes Anita
[/quote]

Een beetje op gevoel, maar ongeveer:
125 gram meel, 150 gram hart, en dan wat water toevoegen tot het voor je gevoel goed is. Het werd wel een ontzettend plakkerige massa hoor, dus schrik daar niet van ;)
Alles in de keukenmachine gooien en mixen. Vervolgens heb ik het op een bakplaat gestort (op aluminiumfolie goed ingevet met olijfolie want het bakpapier was op) en dan niet te heet bakken tot het gaar (droog van binnen) is.

succes ;)
Door obicham
#81297
[quote="jeanne"]
[quote="obicham"]
lever in plakjes snijden , ff bakken
dan in stukjes snijden en ong. 1--1.5 uur in de oven
op ong. 100 graden

succes gegarandeerd
[/quote]en wat heb je dan?
gedroogde stukjes lever?
[/quote]


helemaal correct
heb nou een hond die de (koude) oven heeft opengemaakt om aan de versgebakken levertjes te komen
Door @lma
#86429
Hoi Peet,

Leuke recepten, ga ik zeker proberen, en dan wil ik er ook wat kleine balletjes van draaien voor de speelbal waar brokjes in kunnen. Kijken of hij dat leuk en lekker vindt!!
Wij hebben kalfjes die wij voeren met melkpoeder (sprayfo); zou je dat ook kunnen gebruiken? :-\

Gr. Alma en Boy
Door Peet
#87118
Ik weet niet of die melkpoeder geschikt is om mee te bakken...Uit mijn Atkins-tijd weet ik dat je bijv Proteine poeder niet moet verhitten.

Als dit melkpoeder daar dus een beetje op lijkt, zou ik het niet doen. Gewoon tarwebloem gebruiken
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door