Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#3226
Heb zojuist kippenekjes, lamspens en botten ingeslagen. Vanavond staat de fyto met daarna het bot als toetje op de planning.
Dat heeft ze al vaker gehad dus voorzie geen problemen
Deze week krijgt ze een keer pens, kijken wat ze daarmee doet, en ben ook benieuwd naar de kippenekjes.
De kippenekjes heb ik gister uit de vriezer gehaald, en vanmorgen waren ze zo goed als ontdooid. Ik kon het niet laten om Freule alvast een voorproefje voor vanavond de geven! En ze vond het heeeeerlijk....
ze heeft er lekker op staan knabbelen, niks nie schrokken!!! Het kraakte lekker  ;)
Nu vraag ik me af, hoeveel mag ze eigenlijk in 1 keer opeten? Het is een zakje van denk ik een stuk of 10 kippenekjes. ???
Door Ink
#3227
Ik heb nog nooit zo'n nek gezien eerlijk gezegd. Zou kijken naar het gewicht. Normaal 3 ons voer is nu ook 3 ons voer. Of je moet het als snekkie gebruiken. Dan is 1 wel genoeg denk ik. Die hond stopt echt niet met eten!
Door jeanne
#3228
Ik heb nog nooit zo'n nek gezien eerlijk gezegd. Zou kijken naar het gewicht. Normaal 3 ons voer is nu ook 3 ons voer. Of je moet het als snekkie gebruiken. Dan is 1 wel genoeg denk ik. Die hond stopt echt niet met eten!
Ik denk dat het net zoveel is als 1 portie carnibest.
Dus dan zou ze het hele zakje mogen hebben?
Pauhaul, lees je mee? Jij weet het waarschijnlijk wel. Kan het natuurlijk ook even op de weegschaal leggen, slim ben ik he?  :P
Door 202spots
#3229
Nu vraag ik me af, hoeveel mag ze eigenlijk in 1 keer opeten? Het is een zakje van denk ik een stuk of 10 kippenekjes. ???
Hi Jeanne,
Ik zou niet meer dan 4-5 nekjes geven.....10 nekken is TEveel voor 1 maaltijd.
Door jeanne
#3230
Hi Jeanne,
Ik zou niet meer dan 4-5 nekjes geven.....10 nekken is TEveel voor 1 maaltijd.
Nou, ik heb ze 6 nekjes gegeven, en mevrouw heeft heerlijk gekraakt! Da's wel ff wat anders als hap slik weg, had eigenlijk verwacht dat ze zou gaan schrokken net als met de carnibest!!! :)
Door Lizzy
#3231
Hoi Dory, misschien stomme vraag maar waarom is 10 nekken teveel? Ik geef Brutus ook regelmatig 10 nekken en zelfs wel eens 12! (Brutus weegt wel 30 kilo), maar de nekken samen vormen zo'n 400 gram.

Groetjes, Lizzy en alvast bedankt!
Door 202spots
#3232
Hoi Dory, misschien stomme vraag maar waarom is 10 nekken teveel? Ik geef Brutus ook regelmatig 10 nekken en zelfs wel eens 12! (Brutus weegt wel 30 kilo), maar de nekken samen vormen zo'n 400 gram.
Groetjes, Lizzy en alvast bedankt!
Hi Lizzy
Ik denk dat de nekjes dan kleiner zijn dan wat ik geef misschien? ;)
10-12 nekken vind ik vreselijk veel klinken,maar als het kleine dunne dingetjes zijn..... :-/
Het ligt er ook aan hoe zwaar Saar (of 'n grotere/kleiner ras) is,en dan zou ik zoals Ink eerder schreef,gewoon effe kijken hoeveel ze wegen.
Wanneer ik 5-6 nekken geef,dan is dat ongeveer hetzelfde gewicht als 1 kippen rug,wat voor hun de "normale" hoeveelheid is.(300-400gr)
Groets
Door Lizzy
#3233
Hoi Dory, volgens Unox is in America alles groter! Dus, waarschijnlijk ook de kippennekken ;D

Ik heb het nog eens gewogen: 12 nekken is ongeveer 400 gram. Echte "kippenekkies" dus!

Groetjes, Lizzy
Door jeanne
#3234
zag vanmiddag bij de groothandel een zak met kippevleugeltjes in het vriesvak, 2,5 kilo voor net geen 5 euro, is dat duur of goedkoop?
???
Door Ink
#3235
Is volgens mij redelijk. Ik had laatst 10 kilo voor 17 euro. Per kilo zou het 1,95 dacht ik geweest zijn, maar omdat het een big box was ging de kiloprijs omlaag.
Door jeanne
#3236
Ze heeft zojuist de lamspens opgegeten, jezus, wat stinkt dat spul! Maar hoe harder het stinkt, hoe lekkerder ze het volgens mij vind!
Heb bij de groothandel die kippevleugeltjes meegenomen en zag ook nog speciaal voor de hond lamshart en runderhart en wat rodi-soorten. Heb een doos met lamshartjes meegenomen! Weet de prijs niet meer, maar het zijn er een heleboel! De runderharten vond ik erg groot, zater per stuk verpakt in een grote doos van enkele kilo's. Ik denk dat 1 zo'n hart teveel is in een keer? Dus dacht, laat ik het maar eerst met lamshartjes proberen ;)
Door ester
#3237
Ik heb nog nooit zo'n nek gezien eerlijk gezegd. Zou kijken naar het gewicht. Normaal 3 ons voer is nu ook 3 ons voer. Of je moet het als snekkie gebruiken. Dan is 1 wel genoeg denk ik. Die hond stopt echt niet met eten!
nou, ze liggen nu in je vriezer bij de cadeautafel  ;D :P
Door ziggy
#3238
Jeanne,
je kan zulk een hart toch portioneren. Heb je wel genoeg voor enkele weken(maanden). Hangt af van de hoeveelheid dat je dient te geven aan je hond(-en).
Het is wel noodzakelijk dat je een diepvriezer hebt.
Groet,
Vic.
Door jeanne
#3239
Jeanne,
je kan zulk een hart toch portioneren. Heb je wel genoeg voor enkele weken(maanden). Hangt af van de hoeveelheid dat je dient te geven aan je hond(-en).
Het is wel noodzakelijk dat je een diepvriezer hebt.
Groet,
Vic.
Ja, dat zou kunnen. Maar ik heb al een hele voorraad lamshartjes. Ik vond die hartjes ook nog aan de grote kant, vuistgroot, dus heb ik ze een paar keer doorgesneden. Maar ik denk dat dat eigenlijk niet hoeft. Zal de volgende keer eens een heel hart geven.
Op dit moment probeert ze haar bak met kippevleugeltjes van het aanrecht te pikken ;D
(ik begin steeds meer te barfen, hihi)
Door jeanne
#3240
Nou, hier dan het huidige weekmenu van Freule

maandag en dinsdag: 2 x 250 gr carnibest
woensdag                   1 x 250 gr carnibest, 1 x of kippenekjes/vleugels, of grootbot met vlees
donderdag en vrijdag: 2 x 250 gr carnibest
zaterdag                    : smorgens 125 fyto, savonds   verassingsmenu (hartjes, kip of ander vlees met 125 gr fyto)
zondag                      : 2 x 250 gr carnibest
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door