Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#3175
Uhm, ja nou ik ook nog zei de gek. :D

Chasey krijgt over het algemeen dit:

Maandag: 's ochtends 100 gram groenteprutje met
               een flinke scheut volle yoghurt
               ' avonds 500 gram bibi (ligt eraan welke  
               smaak ik er uit heb gevist)

Dinsdag: 's ochtends 250 gram bibi en 125 gram fytomix
             's avonds idem.

Woensdag: 's ochtends 100 gram fruitprutje met een
                  flinke scheut volle yoghurt.
                  's avonds 500 gram bibi met een heel ei incl  
                  schil.

Donderdag: 's ochtends 375 gram bibi
                  's avonds idem.

Vrijdag: 's ochtends 100 gram groentenprutje met flinke
             scheut volle yohurt.
            ' s avonds 500 gram bibi en 250 gram fyto met
            een heel ei incl schil.

(als we het weekend thuis zijn krijgt hij dit)
Zaterdag: 's ochtends 250 gram bibi en 125 gram fyto
               tussendoor een bot, meestal is dit een rib .
              's avonds 250 gram bibi en 125 gram fyto

Zondag: 's ochtends 375 gram bibi en tussendoor een
             bot, meestal dus rib of een schouderstuk.
            ' s avonds 375 gram bibi.
De bibi is alle 4 de smaken. lam& rijst, kip&rijst, naturmix en bibimix. het ligt eraan wat ik eruit pak,a lles ligt door elkaar in de vrieskist, zo blijft het steeds een verrassing.

Als we het weekend wel weg gaan of een druk weekend hebben krijgt hij dit.

Zaterdag: 's ochtends 350 gram brokken(noblesse) en
               's avonds idem

Zondag: hetzelfde als zaterdag.

Ik voer 's ochtends tussen half 6 en half 8 en 's avonds meestal rond half 8.

Zo brand allemaal maar los, ik heb moeie vingers van het typen.
:P
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 28 jul 2008, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#3176
Ik zie een paar dingetjes waar de geleerden misschien eens hun blik over kunnen laten schijnen.

1) Rauw ei met schaal. De schaal wordt meestal gebruikt als calciumbron wanneer er geen bot gegeven wordt. Ik zou als je het door het vlees doet alleen het ei geven, niet de schaal. Er zit immers voldoende calcium in de 'complete' voeding naar we aan mogen nemen. Werp je het ei in de tuin voor 'fun', ja dan gaat het moeilijk anders. Maar dan misschien beperken tot 1 eitje per week.

2) Zaterdag EN zondag extra bot. Vind ik een goed plan ALS het zo is dat volwassen honden een te veel aan calcium uitpiesen. Volgens mij zijn het kalfsbotten en dat is natuurlijk alleen maar OK naast de gemalen kippenbotten in Bibi.

3) Volle yoghurt. Dat zie ik bij meer mensen staan. Ik heb zelf een lichte afwijking voor 'nuttige' yoghurt dan wel andere zuivel. De onderzoeken wijzen niet allemaal uit dat het nou ECHT helpt, maar er zijn voldoende aanwijzingen dat het IETS goeds doet voor het binnenwerk. Ik doel natuurlijk op de werking van probiotica. Effe knippen en plakken. Doe ik wel bij info.

Om het samen te vatten Biogarde yoghurt en kwark, Vifit, dat soort spul.
Door Jolly
#3177
het is eigenlijk geen volle yoghurt maar zelfgemaakte yoghurt,helaas niet door mij, maar de buren  :D
Huttechase of hoe je het ook noemen wil en biogarde, kotst tie weer uit, sorry voor de verwoording . erg vreemd.
Verder ei, ik had juist begrepen dat 1 a 2 eieren in de week ondanks het complete vers voer wel kon, zijn er erg nadelinge gevolgen dan, want meneer is erg kien op zijn eitjes, tis ook een rauw ei, zeker ook niet goed?
oja zie een foutje, tis niet elke keer met schil de ene keer wel en andere keer weer niet. tis meestal niet. Vaak vergeet ik het ook en staat hij heel droevig te kijken.

Botten, weet niet welke botten het zijn, neem altijd zak af bij Esssie en dat kan dus alles door elkaar zijn. denk kalf ookwel of lam.
Laatst gewijzigd door Jolly op vr 18 jul 2003, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#3178
het is eigenlijk geen volle yoghurt maar zelfgemaakte yoghurt,helaas niet door mij, maar de buren  :D
Aha op die manier. Doe anders eens een maaltijdje pens. Zitten ook goeie beessies in.
Huttechase of hoe je het ook noemen wil en biogarde, kotst tie weer uit, sorry voor de verwoording . erg vreemd.
Raar beest. Die huttenkase is niet erg. Nou ja ... Ik bedoel dat daar verder niks 'nuttigs' in zit. Was die Biogarde te koud misschien?
Verder ei, ik had juist begrepen dat 1 a 2 eieren in de week ondanks het complete vers voer wel kon, zijn er erg nadelinge gevolgen dan, want meneer is erg kien op zijn eitjes, tis ook een rauw ei, zeker ook niet goed?
Tuuk is rauw goed! En nee het zal geen ramp zijn! Doe je ze door het eten of los in de tuin? In de tuin is lachen. Heb ik net nog gedaan. Zeker 10 minuten lol met dat ding.
Botten, weet niet welke botten het zijn, neem altijd zak af bij Esssie en dat kan dus alles door elkaar zijn. denk kalf ookwel of lam.
Zou kunnen. Alleen maar beter ene beetje afwisseling. Maar als het van die grote knotsen zijn kun je er Jodokus op zeggen dat het kalf is. Passen niet in een lammetje.
Door Jolly
#3179
Aha op die manier. Doe anders eens een maaltijdje pens. Zitten ook goeie beessies in.
ik probeer al een hele tijd aan pens te komen, maar het schijnt niet echt makkelijk te zijn hierzo om dat te krijgen.
Raar beest. Die huttenkase is niet erg. Nou ja ... Ik bedoel dat daar verder niks 'nuttigs' in zit. Was die Biogarde te koud misschien?

nee denk eerder te warm, want we hadden boodschappen gedaan en dus was het al een tijdje uit de koeling geweest toen we terug kwamen met de biogarde. Normaal heeft tie er geen last van, maar de keer erna ook precies hetzelfde weer die heeft toen lang gestaan hoor voordat ik gaf juist om het niet koud te laten zijn.
Tuuk is rauw goed! En nee het zal geen ramp zijn! Doe je ze door het eten of los in de tuin? In de tuin is lachen. Heb ik net nog gedaan. Zeker 10 minuten lol met dat ding.
meestal door eten, maar sosm laat ik ook wel eens wat vallen als ik ga bakken of als ik de krielkippies verschoon en leeghaal, dan is het super feest.
Zou kunnen. Alleen maar beter ene beetje afwisseling. Maar als het van die grote knotsen zijn kun je er Jodokus op zeggen dat het kalf is. Passen niet in een lammetje.
nee is het werkelijk, dacht al bij mij schapies, jeetje wat zijn jullie groot en waarom blaten jullie niet maar doen jullie moohhhhhhhhhhh  :P  ;D
Door Jolly
#3180
Chasey's menu wordt even drastisch aangepast want meneer is een beetje dikkie dikkie aan het worden  :-/
Weet wel hoe dat komt, kippestronttttt  >:( .

Dus krijg hij nou elke dag 's ochtends 250 gram fytomix met 125 gram bibi(welk soortje ligt eraan wat er uit de virzer komt alles ligt doorelkaar) en dat s' middags ook.

Eerst maar weer ff wat van dat spekkie eraf. Vrouwtje is ook op dieet, dus ik weet wat hij voelt.  ;D
Door Jolly
#3181
Jootje is aan Pens(schapenpens dan wel te verstaan) weten te gekomen. Thanx Janet.  ;D  :-*
Ook hebben we besloten dat Chasey geen brokken meer krijgt. Dus Chasey's nieuwe week menu gaat er ongeveer zo uitzien:

Ma : 's ochtends 500 gr en 's middags 500 gram Pens (schaap)

Di : 's ochtends 350 gr Bibi *, 's middags 150 gr Bibi en 250 gr Fytomix.

Woe :'s ochtends 100gr Groentemixje of Fruitmixje ** met 250 ml yoghurt en een rauw eitje.***
's middags 500 gr Bibi.

Don : 's ochtends 250 gr Bibi en 's middags ook 250 gr Bibi.

Vrij : s' ochtends 100 gr Groentenmixje of Fruitmixje met 250 ml yoghurt. ' s middags 500 gr Bibi.

Zat & Zon : s' ochtends 250 gr Bibi en 125 gr Fyto, tussendoor een recreatie bot, meestal dus rib, 's middags idem als 's ochtends.

* = Bibi in alle 4 de smaken, ligt er dus aan wat ik uit de vriezer vis.
**= De ene week Groentenmix , de andere helft van het bakje krijgt hij vrijdags en de andere week Fruitmix, waarbij hij dus ook de andere helft vrijdags krijgt.
***= eitje van eigen leg, nee niet van mij  ;D , maar van de krielkippen, dus voor zolang als het duurt, dagen worden weer korter dus dan stoppen ze met leggen.

Dat is nu voorlopig even zijn wekelijks menu
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 01 sep 2003, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#3182
Jol waarom de ene dag een pond en de andere dag een kilo? Bij Sam scheelt het ook wel eens een onsje links of rechts maar nooit ZO veel.
Door Jolly
#3184
och de pens als kilo? bedoel je die?

ik dacht dat pens niet zo erg was om een kilo van te krijgen, maare ja denken moet ik aan een paard over laten heeft een groter hoofd.
Door Ink
#3185
Ja, nee, weet ik veel of het erg is. Dat zal toch niet? Maar voor Sam houd ik ongeveer hetzelfde gewicht per dag aan. Doet er niet toe wat er die dag op het menu staat. Maar als Tjees erin trapt ... Sam niet hoor!
Door Jolly
#3186
Ut zal Tjees een worst wezen, als die maar te vreten krijgt  ;D
Ik had zo het idee om te varieren met de hoeveelheid, ook omdat hij de ene keer heel veel vriendjes heeft om mee te spelen en de andere keer dus weer niet of minder. de dagen dat hij wat meer krijgt is hij ook veel aktiever de dagen dat hij minder krijgt dus ook minder actief. Vandaar.
Door Jolly
#3187
Hij heeft trouwens een hele week lang heel raar gegeten dan weer een kilo bibi op een dag dan weer een pondje, dan 750 gram, lag eraan wat ik uit de vriezer haalde, alles ligt doorelkaar.
Door Jolly
#27242
oke weer ff een update van Chasey's week menu.

Maandagochtend: * 100 gram groenteprutje
* 250 ml yoghurt
* 100 gram geweekte granen
* 1 eitje zonder schil

Maandagavond: * pond Pens

Dinsdagochtend: * 335 gram bibi 's avonds idem.

Woensdagochtend:* 100 gram groenteprutje
* 250 ml yoghurt
* 100 gram geweekte
granen 's avonds: 335 gram bibi

Donderdagochtend: * 335 gram bibi 's avonds idem

vrijdagochtend: * 100 gram groenteprutje
* 250 ml yoghurt
* 100 gram geweekte granen
* 1 eitje met schil

's avonds: * 335 gram bibi

Zaterdagochtend: * 335 gram bibi -- 's avonds Idem.

Zondagochtend: *250 gram bibi met 125 gram fytomix, tussendoor een bot, meestal dus rib of een schouderstuk.
' s avonds: *250 gram bibi met 125 gram fytomix
#369538
Ja hier dus maar even weer een updateje, van wat mijn mannen te eten krijgen.
Wel grappig om terug te lezen, wat hij 2 jaar terug dus kreeg.
Ondertussen dus meer gaan experimenteren met Barf.
En natuurlijk nu hebben we Pim er ook bij. ;D
Dus het werd wel weer eens hoog tijd voor een nieuw stukkie.

In principe krijgen ze allebei 2 keer per dag circa 335 gram Bibi, in welke smaak dan ook.
In het weekend, mits we niet weg gaan, varieer ik met kip, rund, geit, pens, eitjes, ribben van lam, wat groente en wat rijst.
Ook maandag en dinsdag varieert het wel eens, omdat ik dan vrij ben en dus kan goochelen.

Vanochtend stond dus nog 335 gr. bibi op het menu en vanavond krijgen ze allbei een kipcarbonade en als voorgerechtje een riblap en penslap klein gesneden met daardoorheen een eitje.
Het mixje van riblap/penslap/eitje weegt ongeveer 600 gram en wordt dus verdeelt over 2 honden, dus 300 gram per hond.
Vandaag dus ongeveer 650 gram aan eten binnen.

Morgen hebben ze geit en pens, waar ik ff mee ga stoeien om daar iets leuks van te maken en dinsdag weet ik nog niet, maar zal wel gewoon weer bibi worden.
Lekker makkelijk ;).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door