Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door -sanne
#3466395
Hoi hoi,
Ik heb (volgens mij) goed gezocht maar kan nergens menu’s voor katten vinden.
Wie zou mij hiermee willen helpen?
Ik heb geen idee wat de percentages vlees en bot zijn van bijvoorbeeld kippenvleugels oid. Ik heb mijn honden altijd rauw gevoerd maar voor katten is het een stuk moeilijker, heb ik het idee.
Mijn katten hebben zelfs te harde ontlasting van calcium percentages van 0,60 calcium in KVV.
Ik wil ze naast KVV graag hele stukken geven zodat ze beter verzadigd zijn en hun tanden gebruiken.

Alvast bedankt!
#3466404
Ik gaf mijn katten altijd wat minder vleesbot en wat meer vlees en orgaan. Het is een beetje puzzelen waar ze het goed op doen. Zorg er wel voor dat je voldoende taurine voert. Dat zit bijvoorbeeld nauwelijks in konijn, maar wel in gevogelte en dan vooral de botjes. Ook in runderorgaan zit veel taurine.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3466422
In de kattenhoek staat een beschrijving van een goed menu voor katten.
Vleugels zijn standaard vleesbot, dus 50-50 in theorie en op het zicht, in praktijk, als je ze gaat ontleden toch iets meer vlees dan bot.
Maar ik voer daar al maar 40% van dus zou ik bij gevoelige katten zeker lager gaan zitten.
Ik heb werkelijk geen idee met welke hoeveelheid vleesbot een bepaald gehalte aan calcium overeenkomt. Dus daarmee kan ik geen vergelijk maken.
Door -sanne
#3466532
Heb je misschien een link? Ik kan ‘m niet vinden 😬
pearlsofpassion schreef: vr 29 dec 2023, 23:12 In de kattenhoek staat een beschrijving van een goed menu voor katten.
Vleugels zijn standaard vleesbot, dus 50-50 in theorie en op het zicht, in praktijk, als je ze gaat ontleden toch iets meer vlees dan bot.
Maar ik voer daar al maar 40% van dus zou ik bij gevoelige katten zeker lager gaan zitten.
Ik heb werkelijk geen idee met welke hoeveelheid vleesbot een bepaald gehalte aan calcium overeenkomt. Dus daarmee kan ik geen vergelijk maken.
#3466579
Ik doe het zonder op de smartphone. Werkt prima. Ik vind Tapatalk totaal onmogelijk, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Forumoverzicht en dan kattenhoek zoeken.
Dan "vragen en problemen en discussie barf en kvv".

Ik begrijp niet goed dat je't nu niet vind. Je hebt er vroeger zo vaak gepost... :( :???:
Ik weet echt niet hoe ik het anders uit moet leggen.. :-\
Door -sanne
#3466685
Ik weet niet waarom maar ik maar ik zie de punaises nu wel! Ik heb op die plek al vaker iets gepost en keek daar als eerste toen ik naar ‘barfmenukat’ zocht…
Ik ga het bestuderen!
Bedankt!
pearlsofpassion schreef: zo 31 dec 2023, 23:33 Ik doe het zonder op de smartphone. Werkt prima. Ik vind Tapatalk totaal onmogelijk, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Forumoverzicht en dan kattenhoek zoeken.
Dan "vragen en problemen en discussie barf en kvv".

Ik begrijp niet goed dat je't nu niet vind. Je hebt er vroeger zo vaak gepost... :( :???:
Ik weet echt niet hoe ik het anders uit moet leggen.. :-\
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door