Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3464418
Ga met Pop mee, geen gehakt nemen als je barft. Wat hier verkocht wordt is voor menselijke consumptie dus je mag aannemen dat dat kwalitatief van het aangeboden vlees wel oke zal zijn. Maar gehakt kan natuurlijk van alles door gedraaid worden en bevat vaak ook veel vet.

Wat het rund betreft: Soepvlees kan je gebruiken, en als die 7,50 geen probleem is ook klapstuk. Dat is doorgaans ook een mooi stuk spiervlees. Rundertong (5,-- p.kg) kan je ook geven. Dat is in mijn optiek orgaan maar Lizzy heeft hier ergens geschreven dat ze het als spiervlees geeft. Aan jou de keus dus.
Overigens is het orgaan (de lever en het hart) ook zeker niet duur met 2,75 per kg.

Wat lam betreft: Dit lamsvlees is vergeleken met de doorsnee slager goedkoop. Maar ik vind het zelf hoe dan ook voor de hond nog steeds te duur. Wat hij heeft is ook allemaal met bot. Hele lamsbout zit dus een dijbeen in. Ik heb ze vroeger zelf wel eens gekocht bij een Islamistische slager en zelf ontbeend, maar dan moeten ze echt niet zo duur zijn want zo'n bot weegt best wel wat en dat is te hard om te voeren. Dat gooi je dus weg maar je betaald er wel voor. En daarmee wordt de kiloprijs voor het pure vlees een stuk meer. De lamsboutschijven worden gesneden van zo'n bout, ze hebben dus ook altijd een schijfje bot van het dijbeen erin. Dat kan je eruit snijden. In het midden van de bout gesneden is dat botje rond klein. Maar hoe dichter bij het gewricht je komt hoe groter en breder het bot wordt en hoe minder vlees er aan zit.. Hiervoor geldt dus hetzelfde als voor de hele bout, je betaald ook voor het bot dat je wegggooit. Dus dan moet je kunnen kiezen voor schijven met een klein botje. Als je die prijs tenminste wilt betalen.
Ik zou het bij het rund houden. ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door