Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3347595
De nacht ging redelijk. Veel piepen, songs wat zwaar ademen, zijn hartslag is weer wat gezakt maar hij staat meteen op en loopt mee naar buiten als je dat vraagt. Dan oogt hij niet ziek.

Hij heeft nu een hartslag in rust van 46. Dat lijkt nu een nieuwe klacht. Ze kunnen hem medicijnen geven om het omhoog te krijgen maar zodra die zijn uitgewerkt zakt het weer in.

Ik geef hem vandaag 3x gekookt vlees. Morgen maar weer verder zien. Hij krijgt normaal een mooi menu dus een dag alleen spiervlees eten overleefd hij vast.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3347620
Hoe gaat het nu?

Hoewel niet alle symptomen passen .. Ik slinger 'm er toch maar in.
Is er getest op Addison?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3347625
pluk schreef:Hoe gaat het nu?

Hoewel niet alle symptomen passen .. Ik slinger 'm er toch maar in.
Is er getest op Addison?
Redelijk. De warmte helpt niet erg merk ik. Hij is echt heel moe. Nu heeft hij gisteren natuurlijk ook wel heel veel meegemaakt.

Addison is dacht ik niet getest.

Ik zit veel te lezen over wat Milly schreef. Ik vind dat eigenlijk heel passend klinken.
Door rosmin
#3347628
Wat een enorme zorgen om Nelson , ik duim dat de DA's met het beperkte biopt en uitslagen/onderzoeken iets kunnen duiden.
Wellicht heb je er al aan gedacht, maar de ontstekingen etc. doet me denken aan Crohn, kan ook bij honden voorkomen volgens mij.
Allergie past daar ook bij:-(

Heel veel sterkte voor jullie allemaal en dat Nelson snel opknapt :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3347632
Over Crohn wordt wel gesproken inderdaad, alleen past daar het hart dan weer niet bij.
Het is echt een puzzel...

Het gaat best goed vandaag gelukkig. Hij ligt lekker binnen op de koude vloer een beetje bij te komen.
Door eelke
#3347633
pluk schreef:Hoe gaat het nu?

Hoewel niet alle symptomen passen .. Ik slinger 'm er toch maar in.
Is er getest op Addison?
Vind ik niet gek inderdaad, een Addison crisis kan dodelijk zijn. Maar dat moet je eigenlijk wel weer uitgebreid testen met een synacthen test.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3347636
eelke schreef:Vind ik niet gek inderdaad, een Addison crisis kan dodelijk zijn. Maar dat moet je eigenlijk wel weer uitgebreid testen met een synacthen test.
De dierenarts denkt niet aan Addison begreep ik net. Geen braken, geen diarree, zijn nierwaarden zijn keurig, kalium en natrium zijn in orde.

Vandaag doet hij het goed gelukkig. De dierenarts die de scoop gedaan heeft gaat op vakantie maar we zijn in Eersel denk ik bij iedereen in goede handen. Fijne praktijk!
Door hannabelgje
#3347637
Bij mensen is het toch zo dat snel gewichtsverlies invloed heeft op de werking van het hart? Kunnen daar de hartproblemen niet vandaan komen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Janie2
#3347638
Fijn dat Nelson zin heeft in een blokje om, én de nacht doorgekomen is.
Nu is het wachten op de uitslag?
Door rosmin
#3347643
Hope schreef: Het gaat best goed vandaag gelukkig. Hij ligt lekker binnen op de koude vloer een beetje bij te komen.

Ah fijn, kan jezelf ook een beetje bijkomen :-*
Door MillyMol
#3347646
Ik kan zelf ook niet zo goed die bradycardie plaatsen Hope. Ik pieker me suf, maar kan geen directe relatie met zijn darmen bedenken, anders dan wat ik genoemd heb, en zelfs dat is al vergezocht.

Mag ik vragen of zijn hartslag alleen in rust zo traag is? Hoe is de frequentie als hij even rondgelopen heeft?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3347651
MillyMol schreef:Ik kan zelf ook niet zo goed die bradycardie plaatsen Hope. Ik pieker me suf, maar kan geen directe relatie met zijn darmen bedenken, anders dan wat ik genoemd heb, en zelfs dat is al vergezocht.

Mag ik vragen of zijn hartslag alleen in rust zo traag is? Hoe is de frequentie als hij even rondgelopen heeft?
Zijn hartslag in rust is vandaag steeds rond de 35. Na (geringe, rustige!) inspanning rond de 50. Voor de deur van de kliniek is het kermis, dat is echt dikke stress. Dan loopt het op naar 80.
Het vreemde is dat hij gisteren voor 18 kilo aan narcose middelen kreeg en daar zo idioot op reageerde, maar na een dubbele dosis atropine er totaal niets gebeurde.
Door MillyMol
#3347655
Hope schreef:Zijn hartslag in rust is vandaag steeds rond de 35. Na (geringe, rustige!) inspanning rond de 50. Voor de deur van de kliniek is het kermis, dat is echt dikke stress. Dan loopt het op naar 80.
Het vreemde is dat hij gisteren voor 18 kilo aan narcose middelen kreeg en daar zo idioot op reageerde, maar na een dubbele dosis atropine er totaal niets gebeurde.

Een frequentie van 80 onder dikke stress is naar mijn mening nog steeds te laag voor een hond.
Het zou natuurlijk kunnen dat Nelson een ritmestoornis heeft ontwikkeld die geheel los staat van de problemen met zijn vertering / darmen.
Een ECG zou uitsluitsel kunnen geven, al had ik verwacht dat een afwijkende configuratie de mensen in Eersel wel zou zijn opgevallen…

Ik ken twee aandoening bij mensen die een dergelijk trage frequentie geven:
-een derde graads AV-block. De oplossing is dan een pacemaker.
-sick sinus syndroom. Maar dan worden te trage frequenties vaak afgewisseld met een te snelle frequentie. Daar heb ik niets over gelezen in je berichten. Kan door bepaalde medicatie worden veroorzaakt. Kan behandeld worden met medicatie of met een pacemaker.

Getverderrie, wat een gedoe voor je kerel zeg! En ook voor jullie. Nogmaals veel sterkte. Ik wou dat ik iets voor jullie kon doen...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3347656
Ja, Eersel vindt het ook te laag. Het ritme is goed.
Ze gaan over het hart weer overleggen met Utrecht. Morgen hoor ik weer meer.

Dank je wel. Je doet genoeg zo, meedenken is fijn!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door