Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lexus-me
#2899780
Ik wil toch voor de zekerheid even checken of wat ik nu doe goed is. Momenteel krijgen mijn honden volgens onderstaand schema te eten:

Ma: Vleesbot + Spiervlees
Di: Vleesbot + Orgaan
Woe: Pens + Ei + Groente
Do: Vleesbot + Spiervlees
Vr: Vleesbot + Orgaan
Za: Vleesbot + Spiervlees
Zo: Vleesbot + Orgaan

Ik hou over de hele week gezien de volgende percentages aan:
50% Vleesbot
25% Spiervlees
20% Orgaan (10% pens)
5% Overig

Ik probeer 6 verschillende diersoorten vleesbot per week te voeren en 3 verschillende diersoorten spiervlees. Bij de organen let ik daar eigenlijk niet zo op.

Alvast bedankt voor het kijken!!
Door Shanti en co
#2899870
In die 5% overig zit de groente en ei neem ik aan? En als je vleesbot goed bevleesd is lijkt mij dit een heel mooi menu.  :)
Als het wat matig bevleesd is zou ik eerder 40-45% voeren maar dat is natuurlijk ook heel erg hond afhankelijk.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2928203
Ziet er goed uit! Zelf zou ik wat vaker groenten geven. Nu heb ik wel makkelijk praten met een hond die werkelijk alles lust. Hij krijgt dagelijks wat gekookte groenten die over zijn van ons eigen maaltje.
Door Lizzy
#2929607
[quote="Lexus-me"]
Ik wil toch voor de zekerheid even checken of wat ik nu doe goed is. Momenteel krijgen mijn honden volgens onderstaand schema te eten:

Ma: Vleesbot + Spiervlees
Di: Vleesbot + Orgaan
Woe: Pens + Ei + Groente
Do: Vleesbot + Spiervlees
Vr: Vleesbot + Orgaan
Za: Vleesbot + Spiervlees
Zo: Vleesbot + Orgaan

Ik hou over de hele week gezien de volgende percentages aan:
50% Vleesbot
25% Spiervlees
20% Orgaan (10% pens)
5% Overig

Ik probeer 6 verschillende diersoorten vleesbot per week te voeren en 3 verschillende diersoorten spiervlees. Bij de organen let ik daar eigenlijk niet zo op.

Alvast bedankt voor het kijken!!
[/quote]

Ziet er goed uit. Geef je ook nog iets van vette vis? Organen, geef je hart, nier, lever?
Ik zou ook wat meer groenten toevoegen en als je geen vis geeft, zou ik bijv. 2 keer per week een klein visje gaan geven. Sardien en panharing is heel geschikt.
Door Lexus-me
#2929861
Ja ze krijgen vette vis, op zondag krijgen ze zalmlijf
Orgaan krijgen ze 1 soort per keer, ze krijgen dus 3x per week orgaan (1x lever, 1x nier en 1x hart) Totaal 10% van het menu en 10% pens!

Groente maak ik meestal idd een mix voor een aantal keer en geef ze dan nu om de dag groente erbij!


Bedankt voor de reacties!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door