Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2860032
Hoe lang blijft groentemix eigenlijk goed?
Gister alles vers gekocht en gelijk verwerkt en ingevroren, nu ligt er voor 30 dagen kant en klaar gemalen in de vriezer en nog een bak waarin ik de restjes vast wat kleiner geknipt heb, denk dat dat genoeg is voor nog eens 30 dagen, zit er dan nog voedingswaarde in?
Door Martine-Tom
#2868904
Tom kreeg dus 100 gram barf...en daar had hij zoveel honger op dat ie weer poep ging eten en op de straat zoeken naar eten, wat ie echt nooit deed.
Miik kwam met een 3 dagen schema, 1e dag zoveel hij opkan, 2e dag vasten, 3e dag normale portie, ook dat geprobeerd maar op de 2e en 3e dag ging hij gal lopen spugen en de straten afschuimen. Nu op gevoel...en tegen mn gevoel in tegelijk hihi zijn porties verdubbeld, dus hij krijgt nu 200 gram per dag, en nu valt hij ineens af  ???

Alles zit per 100 gram in de vriezer, ik pak elke dag 2 bakjes, en 5 van de 7 dagen eet hij idd zijn 2 bakjes op en 2 keer per week (ofzo) laat hij het bij 1. Hij schuimt niet meer op straat, eet geen poep, valt af, ontlasting is perfect en spuugt geen gal meer.
De logica ontgaat me maar met meer eten gaat het dus beter :)
Door Lizzy
#2868956
[quote="Martine-Tom"]
Tom kreeg dus 100 gram barf...en daar had hij zoveel honger op dat ie weer poep ging eten en op de straat zoeken naar eten, wat ie echt nooit deed.
Miik kwam met een 3 dagen schema, 1e dag zoveel hij opkan, 2e dag vasten, 3e dag normale portie, ook dat geprobeerd maar op de 2e en 3e dag ging hij gal lopen spugen en de straten afschuimen. Nu op gevoel...en tegen mn gevoel in tegelijk hihi zijn porties verdubbeld, dus hij krijgt nu 200 gram per dag, en nu valt hij ineens af  ???

Alles zit per 100 gram in de vriezer, ik pak elke dag 2 bakjes, en 5 van de 7 dagen eet hij idd zijn 2 bakjes op en 2 keer per week (ofzo) laat hij het bij 1. Hij schuimt niet meer op straat, eet geen poep, valt af, ontlasting is perfect en spuugt geen gal meer.
De logica ontgaat me maar met meer eten gaat het dus beter :)
[/quote]

Zou het niet te maken kunnen hebben met dat het lichaam in spaar-stand is gegaan omdat hij te weinig eten kreeg?
Door Martine-Tom
#2869154
Zoiets bedacht ik me dus ook,wist alleen niet of dat bij honden ook bestond  :)
Door haba
#2873440
als ik het goed begrijp kreeg tom 1 ons voer per dag ? dat is toch gewoon zielig, tom is een terrier, beweeglijk en vol energie, dan is het dubbele nog te weinig voor hem
heb een jack russeltje van 9 kilo en 14 jaar , die eet 3 ons kvv per dag en gapt regelmatig nog wat barf van de bull  ;D
Door Martine-Tom
#2873448
Tom is geen terrier hoor  :biggrin2: Hij is een chi x malthees  ;D
En ja het was ook zielig maar hij bleef maar aankomen  :-\
Nu eet ie rond de 200 gram per dag, soms meer en dat gaat prima eigenlijk!
Door haba
#2873454
een hond die voldoende beweegt , eet niet vlug teveel hoor
is tom de middelste op de foto? en weet je zeker dat het een x chi/maltees is ? niet toevallig verwisseld bij de geboorte?
Door Martine-Tom
#2873474
[quote="haba"]
een hond die voldoende beweegt , eet niet vlug teveel hoor
is tom de middelste op de foto? en weet je zeker dat het een x chi/maltees is ? niet toevallig verwisseld bij de geboorte?
[/quote]Yep dat weet ik 100% zeker  ;D
Ik ken zowel zijn papa als zijn mama, hij is ook de "misfit" van het nest, ze waren met zijn 4en en 3 zijn sprekend chi-tjes en Tom...tja dat is Tom, ik was van het begin al gek op hem en niemand wilde hem hebben, toen hij 7 weken was wilde nog niemand hem en toen zei ik dat als ze met hem bleven zitten met 8 weken ze hem bij mij mochten brengen...tja zo kwam Tom dus hier ;D

Ze vonden hem te groot, vacht lelijk, koppie niet lief...en ik zag alleen maar de blik in die reebruine oogjes en was smoor op hem, dus het heeft zo moeten zijn. Maar ja, mama is een chi met boom en papa is een oepsje van een chi fokker die een niet geholpen malthezer had en over het hek sprong toen er een chi loops was...dus papa is half chi half malthees, dus Tom is 3/4e chi (black and tan kortharig) en 1/4e malthees  :)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2873688
[quote="haba"]
als ik het goed begrijp kreeg tom 1 ons voer per dag ? dat is toch gewoon zielig, tom is een terrier, beweeglijk en vol energie, dan is het dubbele nog te weinig voor hem
heb een jack russeltje van 9 kilo en 14 jaar , die eet 3 ons kvv per dag en gapt regelmatig nog wat barf van de bull  ;D
[/quote]

hier eten de dames ook 140 en 180 gram per dag .....
Door Martine-Tom
#2885321
Tom is inmiddels 4 ons afgevallen  :)
En hoe we dat bereikt hebben? Heel raar, hij krijgt onbeperkt eten en regelt het nu zelf.
De ene dag eet ie 3 porties (1 portie is 150 gram) en de dag erna soms niks, of maar 1 portie, zijn vacht glanst je tegemoet, zijn tanden zijn schoner dan ooit, ontlasting is perfect. Ik was vergeten hoe leuk barf is  :biggrin2:

Hij eet ook alles wat ik hem voorzet, alleen grotere stukken bot vind ik maar niks, soms knip ik ze even fijn maar meestal heeft ie gewoon pech en begint ie toch mokkend zijn bot naar binnen te werken  ;D
Door Martine-Tom
#2886000
[quote="Lizzy"]
Keurig zeg! Is hij meer voldaan denk je, dat het daar mee te maken heeft?
[/quote]Oh dat absoluut! Ik denk dat hij het prima zelf aanvoelt hoeveel hij nodig heeft, en ik merk het ook snel genoeg of hij aan 1 portie genoeg had of echt behoefte heeft aan meer. Gister heeft ie bijna een pond gegeten, vandaag is 150 gram genoeg. Qua gedrag is hij ook veel stabieler nu.
Ik denk zelf dat het een combi van te weinig eten en lijf gaat in spaarstand met mentaal voldaan zijn is.
Hij heeft nog wel een buikje maar begint alweer taille te krijgen en zijn ribben zijn alweer prima te voelen.
Van diabeteskatten ken ik het verschijnsel hongerstress, een kat die honger heeft raakt gestresst en zijn bloedsuiker schiet omhoog. Misschien had Tom dat ook wel, dat hij stresshormonen aanmaakte omdat hij honger had en daarom niet afviel ondanks zijn karige menu...


En ik sta er echt van te kijken hoe goed hij het doet nu, hij ziet er zo fantastisch uit. Wat een verschil het alleen al tussen KVV en Barf maakt...

1 portie is nu 75 gr bot, 40 gr spiervlees, 25 gram orgaan en 1 ijsblokje groente (ong 10 tot 15 gram).
Door Martine-Tom
#2894457
Vanmorgen Tom weer even gewogen, hij is nu 6 ons afgevallen  :o
We zijn begonnen bij 7.8 en nu weegt ie 7.2...en dat alleen maar door van KVV naar barf te gaan :o
Hij is ook fiks aan het ontgiften geweest, zat onder de roos terwijl hij daar normaal nooit last van heeft.
Nu doet ie het weer geweldig, zit mooi in zijn vacht,  glimt, en nog maar 3 onsjes te gaan (vind 6.9 net wat mooier klinken dan 7.0 hihi)
Door Lizzy
#2894472
Wow, goed zeg! Ik heb dat trouwens ook ooit ervaren hoor, dat mijn hond ging ontgiften toen ik van KVV over ging naar BARF. Lang geleden. Blij dat ik BARF zeggen wij dan maar :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2894483
[quote="Lizzy"]
Wow, goed zeg! Ik heb dat trouwens ook ooit ervaren hoor, dat mijn hond ging ontgiften toen ik van KVV over ging naar BARF. Lang geleden. Blij dat ik BARF zeggen wij dan maar :biggrin2:
[/quote]Ja idd, ik had het echt niet verwacht want hij kreeg alleen enkelvoudige zonder granen enzo. Ontlasting is ook vele malen steviger terwijl hij nu minder bot krijgt als dat er in de kvv zou moeten zitten...

Gister weer voor 30 dagen porties staan maken, kwartiertje en het was klaar dus Tom blijft lekker barfen!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door