Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2843004
Hoi Hoi,

Wij zijn beginnende BARF'ers en ik geef sinds een paar maanden 1 a 2 keer per week BARF. Aangezien we KVV voeren op de andere dagen in de week heb ik me nooit heel erg beziggehouden met percentages maar wil het nu wel wat serieuzer gaan doen. Dus wil graag jullie mening voor een goed menu voor die 1 a 2 dagen per week. Wat info over Luan:


-Hij weegt 20kg en is een vrij actief hondje. Hij krijgt ongeveer 500-600 gram KVV per dag
-Ik voer liever geen kip aangezien ik het idee krijg dat hij daar jeuk van krijgt
-Meneer is geen fan van organen en moet echt inventief zijn om ze naar binnen te krijgen
-Hij vindt BARF nog erg spannend en moet hem nog erg aanmoedigen om te gaan beginnen. Als hij eenmaal bezig is zie ik hem wel genieten

We hebben op dit moment de volgende dingen in de vriezer liggen
- zakjes met ongeveer 50 gram groentenprut
- Konijnenniertjes (niet favoriet)
- Biologische runderlever (wordt alleen gegeten mits gesneden en verwerkt in KVV) in stukjes van ongeveer 50-100 gram
- Hele lamsharten (nog niet geprobeerd)
- Spiervlees van kiezenbrink (gemalen) haas en hert
- Kwartelkarkasjes met orgaan (niet favoriet, ongeveer 100 gram per stuk)
- Parelhoenkarkassen zonder orgaan (ongeveer 250 gram per stuk)
- Konijnenruggen inclusief orgaan en kop (eet om het orgaan heen), de kop eet hij niet, rug zonder kop weegt ongeveer 500 gram
- Diverse smaken KVV van diverse merken
- Gemalen biologische runderpens

Hoe zou ik hier een goed menuutje van samen kunnen stellen voor die 1-2 dagen per week? Wat zou ik nog in huis moeten halen om het compleet te maken? Hoor graag jullie mening! :)
#2843224
Wanneer je 1 a 2 dagen per week zelf gaat samenstellen, dan is er echt geen noodzaak om een serieus "menu" in elkaar te draaien want eigenlijk is er geen menu. Ik zou zelf de focus leggen op: kwalitatief goed spiervlees (en dat weet je niet wanneer je gemalen spiervlees van Kiezenbrink geeft dus dat zou ik zelf gewoon niet meer nemen), groenten en mooie bevleesde vleesbotten. KVV bevat genoeg orgaanvlees, ik zou dat orgaanvlees gewoon laten voor wat het is en niet geven (je kunt wat je nu hebt opmaken natuurlijk). Pas wanneer je 3 dagen of meer zelf gaat samenstellen, zou ik een menu maken en ook orgaanvlees gaan toevoegen. Ik zie ook nog geen vette vis. Ik zou sardien of panharing gaan toevoegen aan de dagen dat je zelf samenstelt. Of bij KVV geven als extraatje, dat kan ook. Reageert je hond ook op ei met jeuk? Zo niet, kun je 2 keer per week een rauw eitje met schil geven.

Barfplaats wordt gesponsord door