Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Else
#2835294
[quote="DumyFido"]
Vrijdag
Eendennekken
Rundvlees
Konijnenlevertjes
Sperziebonen tomaat

Zaterdag

Konijnkarkas
Paardenvlees
Eendenhartjes/konijnenlevertjes
Courgettes sperziebonen
Rauw ei

Zondag

Zalmkarkas/eendennek
Rundvlees
Pens
Courgettes spinazie
Teentje knoflook

Maandag

Kipkarkas/kippennek
Paardenvlees
Pens(nog van Smuldier over)/orgaan
broccoli
Ieder een half sardientje

Dit heb ik ze allebei nu gegeven de afgelopen dagen. Fido krijgt het in 1 keer, Dumy omdat ze nog jonger is krijgt het 's avonds groenten en het vlees.
Klopt dit een beetje en kan ik dit aanhouden voor op die dagen?
Ze krijgen allebei:
200 gram vleesbot
100 gram vlees
60 gram orgaan
40 gram groenten
[/quote]


Goed bezig :biggrin2:!!

Mijn op/ aanmerkingen, dr zijn mensen met meer verstand ervan hoor  ;)

Tomaat zou ik niet geven; komt uit de nachtschade familie en is minder goed om te geven.

Hoe zwaar zijn je honden?? Dan kunnen we meerekenen met het aantal grammen wat je geeft.
Verder voer je iedere dag compleet wat wel heel netjes is maar niet perse hoeft.
Je kunt (om het jezelf makkelijker te maken) ook de ene dag bot en vlees geven en de andere dag bot en orgaan en bijv 3 x per week groente ipv elke dag. Dan hoef je je porties niet zo mini te maken en ben je veel sneller klaar.
Je voert nu 4 diersoorten wat in principe prima is, evt kun je nog meer afwisselen door andere diersoorten toe te voegen.
De konijnenlevertjes/ eendehartjes zit echt een wild smaak aan wat niet iedere hond lust (die van mij iig niet).
Eerst gewoon blijven geven en evt mixen met iets wat ze wel lekker vinden (gemalen pens oid). Anders meer toegankelijke smaken uitproberen (bijv. rund, kip)

Succes ermee!!
Door DumyFido
#2835302
Dankjewel! Tomaat vinden ze juist heel lekker, ik zal het vervangen door andere groenten.
Inderdaad een goed idee om het dan per week te tellen.
Fido en Dumy kregen iedere dag 400 gram kvv. Fido(4,5 jr) weegt een kilo of 22 en Dumy(7 maanden) ongeveer 12 kilo, zij is al flink aan het komen wat goed is. Dumy krijgt gedurende de dag ook nog een hand vol beloningsbrokjes/rodiworst etcetera.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door