Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#314541
Jemig, wat heb ik de afgelopen maanden lopen kl*ten om een goede maaltijd te maken voor mijn honden. Annak ging op een gegeven moment zijn eigen ontlasting eten. Verder vraten ze alles wat ze op straat konden vinden, kortom: mijn honden hadden honger. Het eenmaal per dag voeren is mij (en mijn honden) dus niet goed bevallen. Ik voer nu de Lizzy Plat-methode en iedereen is gelukkig :D Hier komtie (per hond):
maandag
• ontbijt: 250 gram kippenkarkassen
• diner: groentemix en 250 gram kalfsbot
dinsdag
• ontbijt: 250 gram kippenkarkassen
• diner: 250 gram orgaanvlees met groentemix
woensdag
• ontbijt: 250 gram kippennekken
• diner: groentemix en 250 gram kalfsbot
donderdag
• ontbijt: 250 gram kippennekken
• diner: 250 gram spiervlees met groentemix
vrijdag
• ontbijt: 250 gram spiervlees
• diner: 250 gram orgaanvlees met groentemix
zaterdag
• ontbijt: 250 gram runderkopvlees
• diner: groentemix en 250 gram kalfsbot
zondag
• ontbijt: 250 gram vis
• diner: 250 gram spiervlees met groentemix

Uitleg:
• orgaanvlees is verschillend, maar nooit in één week hetzelfde (runderpens of lamshart of kippenlever)
• spiervlees is verschillend (geit of schaap of kip of rund); net wat goed verkrijgbaar is
• groentemix (ongeveer 200 gram per dag per hond) varieert sterk (spinazie, andijvie, peterselie, wortelen, bietjes, tuinkers, rucola-sla, komkommer, courgette etc.)

Verder:
• om de dag een handje haverzemelen over het eten
• om de dag glucosamine
• probiotica (acydophilus) op een dag met recreatiebot (kalfsbot)
• twee keer per week een rauw ei
• een keer per week knoflook
• een keer per week pompoen-/pijnboompitten
• gevarieerd yoghurt of hütenkäse of zaziki door de groentemix

Rover is nu een week met een reinigingskuur bezig op advies van Tannetje.
HIJ EET VEEEEEEEL MINDER POEP !!!
Jullie snappen wel, dat de euforie hier groot is. Waar het aan ligt? Ik weet het niet. Kan het mij wat schelen? NEE ;D
Door Lizzy
#314614
Heeee, waar zijn de lams en geitenbotten nou gebleven? Zijn die alweer op Mo? Fijn he dat Rover minder poep eet! Geweldig! En Annak, is hij wel weer gestopt met het eten van zijn eigen poep?
#314633
[quote="Lizzy"]
Heeee, waar zijn de lams en geitenbotten nou gebleven? Zijn die alweer op Mo? Fijn he dat Rover minder poep eet! Geweldig! En Annak, is hij wel weer gestopt met het eten van zijn eigen poep?
[/quote]

Ja die geef ik ook nog af en toe soms. Ik varieer nu zoveel dat is bijna niet aan te geven meer. Ja, Annak eet alleen nog paardenpoep als hij de kans krijgt (en die krijg hij niet zoveel natuurlijk ;D)
Door Helen
#314757
Als Balou een reinigingskuur krijgt, stopt ze ook voor een paar weken met poep eten. Helaas komt dit daarna weer terug. Wat nu weer heel goed helpt is veendrenkstof. Ze doet het bijna niet meer. Ik maak deze pot op en dan bij de volgende pot ga ik het om de dag geven ipv dagelijks. Kijken of dat hetzelfde effect heeft.
#314924
[quote="Helen"]
Als Balou een reinigingskuur krijgt, stopt ze ook voor een paar weken met poep eten. Helaas komt dit daarna weer terug. Wat nu weer heel goed helpt is veendrenkstof. Ze doet het bijna niet meer. Ik maak deze pot op en dan bij de volgende pot ga ik het om de dag geven ipv dagelijks. Kijken of dat hetzelfde effect heeft.
[/quote]

O lekker vooruitzicht :(
#320714
Ik vraag me af wat als spiervlees gebruikt kan worden, spier ja ;D, dat snap ik maar in concreto wat koop je bij een slachterij voor vlees dat door kan als spiervlees.

Mijn honden hebben vanochtend 1,5 kg. kalfsstrot verorberd met z'n drietjes. Valt dat bijvoorbeeld onder spiervlees?
#324138
[quote="bas rouge"]
Okay, dank je Sylvia. Da's een duidelijk antwoord, daar kan ik wel wat mee.
Verder puzzelen dan maar weer.. :D
[/quote]

Om nog wat concreter te zijn: die botten die jij afgelopen zaterdag hebt meegekregen, zijn dus goede voorbeelden van vleesbotten en geen recreatiebotten. Het is een maaltijdbot.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door