Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2417195
Onze Yuko is ergens in mei begonnen met barfen. Hij heeft nu vooral diersoorten als tam konijn, kip, tamme eend, geit, lam...

In de winter wil ik toch iets meer de biologische en wildkant op (behalve op maandag, want hij is dol op de kip-geitmix). Daarbij moet ik rekening houden met beperkte vriezerruimte en een tweede hond met allergieën. Ik wilde de menu's dus zo veel mogelijk op elkaar afstemmen. Mijn vraag bij het nieuwe menu is of het 'compleet' genoeg is? Hij krijgt straks minder diersoorten dan nu en qua bot geen nek meer (nu afwisselend karkas en nek). Wild konijn vindt hij niet zo lekker, dus we houden het wat konijn betreft wel op tam. Ook de verschillende vissoorten die ik heb geprobeerd vindt hij  :puke:, maar ik heb hier een pot visoliecapsules staan.


WINTERMENU YUKO
Hoeveelheid: 550 gr per dag


Rauw vleesbot 45% : 250 gr per dag
Groentes 10% : 4x per per week 100 gr
Orgaanvlees 20% : 4x per week 100 gr + 1x per week 150 gr pens + 1x per week 150 gr boekmaag
Spiervlees 25% : 140 gr per dag

Maandag
Kip-geitmix (kant en klare mix van 45% kipkarkas, 20% lamspens, 35% geitenvlees)
Rauw eitje

Dinsdag
Tam konijnkarkas
Tam konijnenvlees
Tam konijnorgaan lever
Groente (courgette)

Woensdag
Haaskarkas
Hertenvlees
Biologische boekmaag rund

Donderdag
Parelhoenkarkas
Lamavlees
Haas hart-long
Groente (sperzieboontjes)

Vrijdag
Tam konijnkarkas
Tam konijnenvlees
Tam konijnorgaan nier
Groente (andijvie)

Zaterdag
Haaskarkas
Hertenvlees
Biologische lamspens

Zondag
Parelhoenkarkas
Lamavlees
Haas hart-long
Groente (wortels)
Door Lizzy
#2421544
[quote="Xerox"]
Onze Yuko is ergens in mei begonnen met barfen. Hij heeft nu vooral diersoorten als tam konijn, kip, tamme eend, geit, lam...

In de winter wil ik toch iets meer de biologische en wildkant op (behalve op maandag, want hij is dol op de kip-geitmix). Daarbij moet ik rekening houden met beperkte vriezerruimte en een tweede hond met allergieën. Ik wilde de menu's dus zo veel mogelijk op elkaar afstemmen. Mijn vraag bij het nieuwe menu is of het 'compleet' genoeg is? Hij krijgt straks minder diersoorten dan nu en qua bot geen nek meer (nu afwisselend karkas en nek). Wild konijn vindt hij niet zo lekker, dus we houden het wat konijn betreft wel op tam. Ook de verschillende vissoorten die ik heb geprobeerd vindt hij  :puke:, maar ik heb hier een pot visoliecapsules staan.


WINTERMENU YUKO
Hoeveelheid: 550 gr per dag


Rauw vleesbot 45% : 250 gr per dag
Groentes 10% : 4x per per week 100 gr
Orgaanvlees 20% : 4x per week 100 gr + 1x per week 150 gr pens + 1x per week 150 gr boekmaag
Spiervlees 25% : 140 gr per dag

Maandag
Kip-geitmix (kant en klare mix van 45% kipkarkas, 20% lamspens, 35% geitenvlees)
Rauw eitje

Dinsdag
Tam konijnkarkas
Tam konijnenvlees
Tam konijnorgaan lever
Groente (courgette)

Woensdag
Haaskarkas
Hertenvlees
Biologische boekmaag rund

Donderdag
Parelhoenkarkas
Lamavlees
Haas hart-long
Groente (sperzieboontjes)

Vrijdag
Tam konijnkarkas
Tam konijnenvlees
Tam konijnorgaan nier
Groente (andijvie)

Zaterdag
Haaskarkas
Hertenvlees
Biologische lamspens

Zondag
Parelhoenkarkas
Lamavlees
Haas hart-long
Groente (wortels)
[/quote]

Je afwisseling in diersoorten is behoorlijk subliem hoor! Ik zou zeggen : ziet er kek uit, dit menu!
Door Lizzy
#2421784
[quote="Xerox"]
Dank je, Lizzy! Het maakt dus niet uit of je karkas, nekken of allebei voert?
[/quote]

Het beste is beide.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door