Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#923043
[quote="Yor"]
Bij Ikea hebben ze ronde bakjes van 400 ml. Ik heb laatst  de stad afgezocht naar zulke bakjes voor een normale prijs en hoeveelheid maar kon die dus niet vinden (blokker, xenos, marskramer enz) en bij de ikea heb je 3 bakjes voor 1,50 en je hebt ook niet dat je meteen allerlei andere formaten erbij moet nemen.

In Duitsland bij de KIK heb ik bakjes van 300 ml gevonden, 5 voor 1 euro!! En ze zijn ook nog geschikt voor in de vriezer!
[/quote]
Ronde bakjes zijn minder economisch in de vriezer qua ruimte volgens mij.
Ik heb ze gekocht vier voor 2 euro dus dat is hetzelfde per bakje, maar ik heb ze al meer dan een jaar inmiddels dus ze zullen nu wel wat duurder zijn geworden.
400 ml vind ik ook erg groot, daar gaat bij mij wel voor 4 dagen groente in en ik wil voor maar twee dagen invriezen. Dus dan zet je maar halfvolle bakjes in de vriezer wat ook weer zonde is van de ruimte. Met meer of grotere honden zal het wel weer goed gaan.
Door evenstar
#923070
Ik heb 10 x 3 bakjes bij AH gekocht er kan 350 ml in. Het zijn mooie stevige bakjes. Ze stonden wel raar bij de kassa te kijken  ;D ;D
Heb ik toch nog een vraagje over de groentemix mag er ook bleekselderij en venkel door de mix
Door Red_Hunter
#923569
[quote="marga1953"]
Ik heb vanmorgen bij de xenos 12 bakjes gekocht ze waren 4 voor 1.50 euro


maat 0,25 liter

Ga ik de volgende keer de groenten in doen.

[/quote]

Oh daar kan ik ook eens even gaan kijken, mooie maat. Anders kan ik nog naar AH, die zagen er ook mooi uit, maar weer iets groter en dat heb ik niet nodig.

Groetjes Trudie
Door evenstar
#923610
ik heb wel 300 á 350 gr per keer nodig.
Hier hadden ze geen kleine bakjes bij de xenos maar hier is de xenos niet zo groot.
Ik heb daar wel van die afsluitbare bakken vandaan om het vlees in te ontdooien
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#923825
Ik heb een paar jaar geleden bij de Makro een stapel van die witte magnetronbakjes met doorzichtige deksels gekocht die je ook bij de Chinees krijgt. Er gaat rond de 800 gram groentemix in. Je kunt ze eindeloos hergebruiken: ik geloof dat ik na vier jaar nu een keertje opnieuw een paar euri moet investeren omdat niet alle deksels meer helemaal goed zijn.
Door Nynke
#923880
Diezelfde bakjes als Judith gebruik ik ook, maar dan voor de Carnibest en kippennekken e.d. Ik heb ze gekocht bij de Chinees, moest er toch zijn ::) ::) ::) ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#924212
Ik gebruik ook altijd vierkante diepvriesbakjes.
Ze komen van de Blokker, witte bakjes met een blauwe deksel, per 4 verpakt.
Wat ze precies gekost hebben weet ik niet meer, maar ze waren niet duur.
Door Huskymeisje
#924219
Ik heb vandaag bakjes bij de novy gekocht, 3 stuks voor 1 euro. Er gaat wel veel in, ongeveer 650 ml. Er waren wel kleinere maar dan kom je al uit op curver en die zijn me gewoonweg te duur.
Door Boefies
#925617
Ik barf niet , maar ik voer mijn hond complete KVV maaltijden. (Ik weet dat ik op de verkeerde afdeling zit, sorry...)
Heel graag wil ik ook een groentemix maken om deze af en toe te geven met enkelvoudige KVV. (Voor de afwisseling, want ze lust niet alle complete KVV.)
Ik heb deze vraag ook gesteld bij de KVV afdeling, maar kreeg daar niet echt goed antwoord op.

Babs is 16 kgs. Als ik haar een enkelvoudige KVV geef, zoals rund of lamshart, hoeveel groentemix moet ik haar dan bijvoeren? Ze krijgt 2 x  300 gram vlees p.d dan.
Of moet ik dan minder vlees en meer groenten voeren?
Nu doe ik 2 bruine boterhammen erdoorheen, maar een groentemix lijkt mij beter. Alleen ik heb geen idee hoeveel.

Kan iemand mij misschien helpen???
Laatst gewijzigd door Boefies op zo 02 mar 2008, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#925631
Als je barfpercentages hanteert, zou je bij 300 gram 50 gram groentemix kunnen geven. Totaal is dat dan 350 gram, en die 50 gram groente vormt dan 15%. WIl je minder groente geven, zeg 10%, dan wordt het 35 gram bovenop die 300 gram vlees.
Maar, je maakt je maaltijd natuurlijk niet compleet, door groente toe te voegen aan het enkelvoudige orgaanvlees. Want je mist dan nog de calciumbron (en spiervlees). Voor een keertje zal dat niet zo erg zijn denk ik  :-\
Wil je het toch compleet maken dan zal je of aan de botjes moeten, of aan de eierschaalpoeder.  ;)
Door Boefies
#925653
Dank je wel!

Ik weet dat het dan nog niet compleet is, maar het is in ieder geval beter dan alleen het vlees. Ze krijgt het maar een keer per week ter afwisseling hoor.
Door haar alllergie bljift er niet veel complete KVV over en ze is ook kieskeurig, dus nu eet ze heel veel vlees/pens. Dus ter afwisseling wil ik haar dan ook een dagje lamshart of rundvlees geven met een groentemix. Dan krijgt ze wat meer verschillende voedingstoffen binnen.
Ik ga ook kijken of ze geit e.d. weer lekker vind.

Wij krijgen trouwens bij het volgende nest, dus over een paar maanden nog een Fauvje!  :D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door