Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#921006
[quote="audier"]
Olijfolie? Mag ik vragen waarom je dat erin doet?

Groetjes, Karin
[/quote]

Omdat het dan makkelijker loslaat uit de diepvriesbakjes :D :D  ik denk dat het ongeveer 3 eetlepels zijn op 1,5 liter groentemix ::)
Door audier
#921043
Wij hebben alles van de week ik plastic zakjes staan klooien...ik hield het zakje open en mijn man deed een poging om het er met een soeplepel in te gieten zonder de buitenkant van het zakje of mijn handen te raken....ik kan je zeggen dat er veel gevloekt is.... ::) Maarrrr...het zit in de vriezer en we zijn nog steeds getrouwd ;) ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#921046
[quote="Nynke F"]
Omdat het dan makkelijker loslaat uit de diepvriesbakjes :D :D  ik denk dat het ongeveer 3 eetlepels zijn op 1,5 liter groentemix ::)
[/quote]
??? ik vries de groente in in porties voor 2 dagen in diepvriesbakjes, als de groente ontdooit is schep ik het zo uit het bakje, nooit geen problemen mee. Heel in het begin deed ik het in ijsblokvormpjes, daar drukte ik ook zo de bevroren klompjes uit  ???

[quote="audier"]
Wij hebben alles van de week ik plastic zakjes staan klooien...ik hield het zakje open en mijn man deed een poging om het er met een soeplepel in te gieten zonder de buitenkant van het zakje of mijn handen te raken....ik kan je zeggen dat er veel gevloekt is.... ::) Maarrrr...het zit in de vriezer en we zijn nog steeds getrouwd ;) ;)
[/quote]

Zakjes lijken me niet handig, niet alleen omdat het zo'n gekl... is om het erin te krijgen, maar ook omdat als je het ontdooit het vocht er uit loopt , en er blijft altijd een hoop aan het zakje kleven.
Door audier
#921047
[quote="pike"]
??? ik vries de groente in in porties voor 2 dagen in diepvriesbakjes, als de groente ontdooit is schep ik het zo uit het bakje, nooit geen problemen mee. Heel in het begin deed ik het in ijsblokvormpjes, daar drukte ik ook zo de bevroren klompjes uit  ???

Zakjes lijken me niet handig, niet alleen omdat het zo'n gekl... is om het erin te krijgen, maar ook omdat als je het ontdooit het vocht er uit loopt , en er blijft altijd een hoop aan het zakje kleven.
[/quote]

Ja inderdaad......toen we alle zakjes in de vriezer hadden gedaan bedachten we ook dat het misschien niet zo handig was als we het gingen ontdooien....maar misschien als we het uit het zakje in de voerbak doen als het nog niet helemaal ontdooid is....we zien wel...moet even uitvinden hoe het het makkelijkst is.....

Groetjes, Karin
Door Nynke
#921050
nu dat je het toch al in zakjes gedaan hebt, lijkt het me handig om het als het nog bevroren is in een bakje in de koelkast te laten ontdooien. Dan blijft al het vocht erbij en blijven er ook geen restjes plakken. Nij ikea heb je ijsblokjesvormpjes (rode rubberen) die geen blokjesvorm hebben, maar staafjes. Die vind ik makkelijk. 2 staafjes is 1 dag groente voor mijn hondjes.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#921068
Hier wordt de groentemix ook in plastic diepvrieszakjes ingevroren. Ik weeg de portie af in een soort van drinkbeker en kiep die om in het zakje (eerst zakje over de beker doen en dan omkeren, dus geen vieze bovenkanten 8)).

Het ontdooien is ook een fluitje van een cent, je zet het rechtstreeks vanuit de vriezer met zakje en al in de voerbak, na een uurtje kun je de (nog steeds bevroren) groentemix zonder gekledder van zijn jasje omdoen.
't soms zo gemakkelijk...  8) ;)
Door audier
#921073
Ja Nitus....dat idee had ik ook om het eruit te wippen als het nog niet helemaal ontdooid is...dan heb je toch gewoon een soort "groenteklontje"...

Ben blij dat ik niet de enige ben die op het plastic zakje idee was gekomen...voelde me al weer zo blond 8)

Groetjes, Karin
Gebruikersavatar
Door Nitus
#921076
oja, ijsblokjes leek mij ook wel wat maar als je 200 - 250 gr. groentemix op een dag nodig hebt, wordt dat al een stuk minder handig. Voor kleine porties is het misschien wel een uitkomst, al werd ook dat een gekledder, ik moest wel die gevulde ijsblokjesvorm horizontaal kunnen wegzetten, anders liep alles er weer uit... ::) en voor 5 kilo groente heb je wel een paar ijsblokjesvormen nodig :o ;D.

[quote="audier"]
Ja Nitus....dat idee had ik ook om het eruit te wippen als het nog niet helemaal ontdooid is...dan heb je toch gewoon een soort "groenteklontje"...

Ben blij dat ik niet de enige ben die op het plastic zakje idee was gekomen...voelde me al weer zo blond 8)

Groetjes, Karin
[/quote]

Ja joh, we zijn gewoon miskend talent :P ;D
Door audier
#921079
Als straks alles op de rauwe voeding zit heb ik ook zo'n 600-700 gram nodig, dan is een ijsblokjesbakje niet zo handig. Vuilniszak komt eerder in de richting. Maar voorlopig eet er nog maar 1 rauw dus dan is het te proberen.....

Groetjes, Karin
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door