Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2276628
Ook hier heb ik staande plassende poezen. Met een lage bak zonder deksel is dat niet altijd handig....
Ik heb een aantal bakken gekocht bij de Hema van 32 liter. Het deksel en de klemmen om te sluiten gooi ik weg. De bakken zelf voldoen super als kattenbak, ook bij sproeiende poezen/katers.
Door denise1968
#2276704
Het is gelukt! Plastic tegen de muur en bak er tegenaan en kopje eronder. Haar ph waarde is 7 dus dat is iets te hoog, maar niet extreem. Blijf het in de gaten houden. Ze plast nog steeds staand. Ze wilde wel gaan zitten, maar ging toch weer met die kont omhoog. Mijn gevoel zegt toch dat er iets niet klopt?

Heb wel deksel op de bakken hoor, maar 1 eraf om te zien wanneer ze plast en poept om te controleren. Met de kap erop kan ik dat niet zien.

Verder lijkt ze minder te miepen althans ik vind het al een stuk stiller dan de dagen daarvoor! Blijf deze onstekingsremmer/pijnstiller dus geven! Ze is sterk en gezond genoeg om dit aan te kunnen.
Laatst gewijzigd door denise1968 op za 03 mar 2012, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2277908
Ik heb ook katten die het gewoon leuk vinden om af en toe staand te plassen.
Een poes en een kater.
Het heeft niets met sproeien of ongemak te maken, ze doen het gewoon af en toe.
Gelukkig enkel op de bakken met kap. Als de kap eraf is, gaan ze mooi hurken.

Mijn poes deed het vroeger buiten ook wel om geur af te zetten, dus wel sproeien. Maar binnen in huis enkel tegen de kant van de bak. En dat deed ze ook toen er geen andere katten waren, ook niet die voor het raam kwamen zitten of zo. Dus dat het als sproeien bedoelt was in huis, lijkt me sterk.

Trilstaarten wil trouwens ook niet altijd zeggen dat ze sproeien.  Sommige katten trillen gewoon met hun staart als ze genieten of heel blij zijn om je te zien.  Zonder plassen. Dus dat de staart dan trilt tijdens het plassen lijkt me niet vreemd, rechtstaand of gehurkt. 
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 04 mar 2012, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door denise1968
#2279401
Bij mij doet de poes het in de bak zonder kap dus ook staand maar dan gewoon tegen de muur! Dit vind ik zo bizar. Nu staat ze nog steeds en loopt zo de bak uit. Begraaft het niet eens. Heel ongeïnteresseerd. Herken mijn kat gewoon niet meer terug.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2279422
Misschien is het de bedoeling dat het goed geroken wordt door andere katten? Hoog plassen, niet onder graven. Het zou kunnen dat ze hier een speciale bedoeling mee heeft.  Hier iets mee vertellen aan andere katten of bewoners in huis en/of omgeving.
Hoe gaat het met het miepen van haar?
Door denise1968
#2282178
Het miepen is over dus dat is al heel erg goed! Nu probeer ik wel af en toe kijken hoe haar ontlasting is of urine op te vangen, maar als ze het door heeft dan stopt ze ermee. Zo'n ongelooflijke muts, maar blijf haar in de gaten houden. Verder staan haar ogen helder, is actief en ziet er verder goed uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door