Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#2239417
't schijnt zo te zijn dat opioiden  (dus geen opiaat)

zoals buprenorphine en tramadol bij een katzel de minste bijwerkingen geven...

natuurlijk moet er een pijnstiller in, nee, geen twijfel daar,
'k baal er alleen van dat m'n hersens op zo'n moment bij de DA niet werken

bij mijn weten heeftie geen slechte nieren, maar zou dat wel graag zo houden...
Door *Flip*
#2239480
Je kan je DA bellen om te vragen of je Metacam mag komen ruilen. Is er geen verschil in werking tss de pijnstillers, tijd tot werken, hoe lang ze werken, voor bepaald weefsel oid?
Heb je nu vloeibare metacam of de pillen? Mijn DA vertelde dat de pillen minder schadelijk zijn, maar veel mensen problemen hebben om pillen toe te dienen bij hun kat. Flip at ze trouwens zo uit mijn hand ???
Door flin
#2240089
dank voor de beterschapswensen    :)

'k heb de novacam suspensie, wat op zich goed gaat door z'n voer

maandag weer terug voor controle, misschien dat ik dan m'n hoofd er beter bij heb  :-\

hij slaapt erg veel (niet gek na zo'n dag als gister) de witte tornado/aka stempelneus houdt m lekker warm, samen met wat petflesjes met warm water

op zich ziet t 'oog' er rustig uit nu
Door Mevroi Kruim
#2240287
Achossie, arme Finn  :-* beterschap!
En ja, pijnstiller is niet fijn natuurlijk maar beter dan pijn. Toch kiezen tussen 2 kwaden ben ik bang.
Door flin
#2240775
flin schreef: 't schijnt zo te zijn dat opioiden  (dus geen opiaat)

zoals buprenorphine en tramadol bij een katzel de minste bijwerkingen geven...

natuurlijk moet er een pijnstiller in, nee, geen twijfel daar,

'k baal er alleen van dat m'n hersens op zo'n moment bij de DA niet werken

bij mijn weten heeftie geen slechte nieren, maar zou dat wel graag zo houden...

Mevroi Kruim schreef: Achossie, arme Finn  :-* beterschap!
En ja, pijnstiller is niet fijn natuurlijk maar beter dan pijn. Toch kiezen tussen 2 kwaden ben ik bang.
Door flin
#2242381
gister contrôle;
nog steeds lekkend oogvocht, wat betekend dat t gat niet wil afsluiten....

na 3 dagen had t gewoon beter (in de zin van niet lekken) moeten zijn....

Fin heeft 2 dagen uitstel (tot morgen dus),
om te kijken oft echt niet wil, dan wordt definitief t oog eruit gehaald

de 3-e operatie in 1.5 week....omg  :'(
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2242386
pffff, het zit niet mee he? Arme kat!! Laten we :duimen: voor een wondertje dat het morgen alsnog niet meer lekt!!
Door flin
#2242418
*Flip* schreef: Je kan je DA bellen om te vragen of je Metacam mag komen ruilen. Is er geen verschil in werking tss de pijnstillers, tijd tot werken, hoe lang ze werken, voor bepaald weefsel oid?
Heb je nu vloeibare metacam of de pillen? Mijn DA vertelde dat de pillen minder schadelijk zijn, maar veel mensen problemen hebben om pillen toe te dienen bij hun kat. Flip at ze trouwens zo uit mijn hand ???
je kan dus (wat ik begrijp) niet zomaar overstappen op n andere pijnstiller, wel logisch natuurlijk...
NSAID's werken anders dan opioïden...
dan zou katzel eerst moeten afkicken vant huidige, en daarna overgaan op non-NSAID...
geen optie op dit moment dus
daarnaast gaf ze aan dat ik niet bang moet zijn voor nierproblemen....met deze toediening,
helaas ben ik daar wel erg bang voor: 3 x operatie in 1.5 week, + al die tijd behoorlijke hoeveelheid Novacam ... :-\

daarnaast gaf DA aan, niet precies te weten betreft toediening opioïden, en dat zij er weinig (geen?) ervaring mee heeft....

ja, vloeibare novacam = zelfde werkzame stof

@ Saille....dat briefje zit wèl in m'n hoofd als ik de situatie beter kan inschatten,  :) helaas niet opt moment als er accuut een beslissing moet worden genomen...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door