Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2180991
Ik ben nog niet lang thuis in barf, en misschien gaan jullie mij nu allemaal afschieten, maar persoonlijk, zou ik nu een blik opentrekken.  :-[ Een paté.  En dat dan aanlengen met lauw water en haar steeds beetjes met beetjes laten eten. Niet alles in 1 keer.  Een soeplepel per keer, elke 2 uur of zo.
Dat wordt ook aangeraden bij kittens na narcose om te voorkomen dat alles er weer uit komt.

Maar misschien is er ook wel zo'n middeltje dat wel barf-appropriate is...
Gekookte kipfilet of witvis is ook gemakkelijk verteerbaar, maar de vitaminen zijn daar wel sterk in verminderd natuurlijk... 
#2181000
Ik heb al een blik opengetrokken, heb alles al uit de kast getrokken, maar dat wilde ze niet.
Ze voelt zich wel iets beter, ondanks dat ze slap is van dat ze niks binnen houdt, en wil dus wel steeds een beetje eten.
Het is alleen de vraag hoe we het nu binnen kunnen houden..
#2181043
Idd kipfiletje koken en dat samen met ruim kookvocht aanbieden?
Anders iets van gekookte koolvis met ruim kookvocht aanbieden?
Dit evt icm beetje blik 50/50%

@pearls: stinkblikjes zijn geoorloofd hoor in geval van ziekte, dan schieten we niet  ;)
#2181064
Okugest kan zeker, dat is ook een goed idee. Probiotica zijn prima voor de darmen maar ze heeft nu last van de maag en daar helpen ze niet voor. Ik zoude da vragen om primperan of een andere braak-remmer. Zo gaat het iig echt niet goed, er moet iets in.
Ik weet niet of je dat al doet maar ik zou sowieso hele kleine beetjes tegelijk geven, echt een theelepeltje en dan stoppen. En dan afwachten of dat er in blijft, en dan weer een theelepeltje. Niet meer.
Sterkte!
#2181073
Mevroi Kruim schreef: Okugest kan zeker, dat is ook een goed idee. Probiotica zijn prima voor de darmen maar ze heeft nu last van de maag en daar helpen ze niet voor. Ik zoude da vragen om primperan of een andere braak-remmer. Zo gaat het iig echt niet goed, er moet iets in.
Ik weet niet of je dat al doet maar ik zou sowieso hele kleine beetjes tegelijk geven, echt een theelepeltje en dan stoppen. En dan afwachten of dat er in blijft, en dan weer een theelepeltje. Niet meer.
Sterkte!
Ja deed ik al,  echt 4 ministukjes kipfilet en een uur later weer..
Het gaat nu ook erom dat ze wat binne houdt, de rest komt later wel.
Ik geef zo wat okugest bij de kip die ik eventjes ga koken en dan in het beetje nat ga geven.
Dat lijkt me het beste.
#2181076
Limpy schreef: Jup, als jij denkt dat ze nog last heeft van dr maag: doen volgens Lizzy dr dosis....½ pil per keer.
Als je kattenmelk in huis hebt geef haar vooral wat voor wat extra vocht.

Sterkte met je patientje meis!

Ja het is echt frustrerend!
Helaas geen kattenmelk, mss mijn zusje die bel ik zo
Ze drinkt wel water en best wel vaak, maar als het eten eruit komt komt het water mee.
#2181091
Pilletje okugest geven heb ik geweten, nog een paar keer en ik kan zelf naar de ehbo (die kracht heeft ze iig nog wel).
Ze knabbelt nu verder aan de iniministukjes kipfilet met vocht.
Ga nu zo gelijk op bed, dan kan haar maag ook gelijk rusten en dan hopen dat we zo de nacht door komen.
Ik update jullie morgen weer.

xx
#2181245
De sap is allemaal opgedronken van de kipfilet en er zijn een paar kipfiletjes in gebleven.
Ze is vanacht zelf en paar keer op t nachtkastje gegaan om het op te drinken :)
Zonet heb ik 3 kleine stukjes ongekookt kipfilet gegeven omdat ze ernaar zat te miauwen toen ik het klaar wilde maken om te koken.
Nou ja, als ze er zin heeft is ene goed teken, dus maar 3 kleine stukje gegeven.
Alles is tot nu toe aan de voorkant blijven alleen had ze net wel diarree in de bak, maar daar zat ook weer een dikker stukje tussen.
Mss dat er nog wat rotzooi in zat.
Ik blijf het eventjes aan kijken begin van de dag of deze kipfiletjes erin blijven.
Zolang ze het met okugest goed gaat en de kipfilet blijft zitten dan kan t alleen maar beter gaan denk ik.


Maar dat kittenmelk vond ik wel een goed idee, dat ga ik zometeen halen en leg ik wat aan met een beetje water.
Is het mss handig om er een paar beetjes volkoren brintavlokjes bij te doen?
Of hebben jullie andere tips?
Ze zal naast de kipfilet toch echt wat pitamientjes binnen moeten krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door