Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Cis
#2023291
Gisteren was de leasehond weer een dagje bij ons. Katten en hij leven op voet van oorlog dus de katten zijn dan boven en hond beneden (teckel dus kan de trap niet op :biggrin2: )

Omdat die snerthond elke keer in hun water kloddert, dachten die katten het hondenbeest eens terug te pakken en heeft het ene poezenmeisje flink gevreten van de hondenbrokken :lolipop:

En nu heeft ze toch wel een beetje pijn in haar buik lijkt het, ze zeurt en is rusteloos (van binnen naar buiten en weer terug, op schoot en er meteen weer af  :nono2: :nono2:

Kan ik het wat versnellen voor haar? Of wat groene leem door haar voer gooien? Meer drinken erin wurmen zal wel niet zo makkelijk gaan ;D

Jullie nog tips?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2023318
Owjee.
Geef haar voldoende mogelijkheid om vocht tot zich te nemen, dus meerdere waterbakken op meerdere plekken zetten. Ik zou even geen bot geven, maar ik denk voor de komende 2 dagen alleen spiervlees, eventueel gemalen. Hopelijk zijn het niet van die brokken die uitzetten in de maag.

Volgende keer de logeerteckel ook vers geven, dat is geen ramp als de katten daar wat van eten. Sowieso de katten geen toegang geven tot brokken, laat staan hondenbrokken.
Door Cis
#2023347
[quote="koekje"]
Owjee.
Geef haar voldoende mogelijkheid om vocht tot zich te nemen, dus meerdere waterbakken op meerdere plekken zetten. Ik zou even geen bot geven, maar ik denk voor de komende 2 dagen alleen spiervlees, eventueel gemalen. Hopelijk zijn het niet van die brokken die uitzetten in de maag.

Volgende keer de logeerteckel ook vers geven, dat is geen ramp als de katten daar wat van eten. Sowieso de katten geen toegang geven tot brokken, laat staan hondenbrokken.
[/quote]

Het is nogal een fluffy teckel, ik denk dat hij gaat huilen van een eendagskuiken 8) Niet dat de katten hier al erg aan het verse voer zitten. Ik mix het nog met wat blikvoer en dan zitten ze met lange tanden te knagen... Kat zag haar kans schoon denk ik ::)
Door mirdj
#2023392
Ik zou haar wel goed in de gaten houden. Als het van die brokken zijn die flink opzwellen van vocht gebeurt dat nu in haar maag ook en daar kan ze zich behoorlijk beroerd van gaan voelen. Ze zal waarschijnlijk voorlopig geen trek in eten hebben.  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door