Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2002940
Bloed onderzoek zegt ook niet alles. Daarbij... Joy moet onder narcose om bloed af te kunnen nemen, ze is daar heel moeilijk in.... was moet ik nu zeggen....
Bij het onderzoek in de faculteit in Merelbeke hebben ze bloed bij haar afgenomen en alles was perfect!! Een zeer uitgebreid scala, ook zuurstof gehalte goed, longen goed, nieren goed, lever goed, hartslag goed, ademhaling goed........ wat kan het geweest zijn???? Joy ging de narcose in als poesje van 2.9 kg, niet omdat ze zo mager was, maar ze is gewoon erg klein. Joy behoort tot het kleinste kattenras ter wereld.  Aan haar hebben ze een standaard narcose gegeven die ze ook geven aan katten van 5 kg!

alle tanden en kiezen zagen er trouwens spier wit uit maar super weinig tandsteen. De kies die aangedaan was..... daar haalde de dierenarts een brokje wittig spul van af, was het wel tandsteen? er kwam een super witte tand onder vandaan!!! Het brokje kon misschien wel een stukje bot van de kvv zijn geweest? In haar tandvlees zat een gat een gat van een infectie, push dit stak tot in de wortel van de kies en tot de kaak. Maar de tand zelf was wit!! vreemd toch?! De da heeft toch de kies uitgeboord en de wortel ook deze was immers ontstoken zoals ze zei.  ik vroeg of ik de tansteendbrok mee mocht nemen, dat was goed zei ze, maar door alle toestanden hebben de ass dat weggegooid.... \dan had ik zeker geweten of het bot of tandsteen was.... misschien kunnen ze tijdens de autopsie nog wat vinden in de kaak of aansluitende kiezen.
Dat heeft nog steeds niks te maken met het feit dat Joy niet gezond maar met hersenletsel uit de narcose is gekomen........
Gebruikersavatar
Door koekje
#2002950
[quote="Zaniematsu"]
Aan haar hebben ze een standaard narcose gegeven die ze ook geven aan katten van 5 kg!
[/quote]

Bedoel je hiermee dat ze waarschijnlijk een te zware narcose heeft gekregen?
Door sella
#2004262
Pff wat een nachtmerrie is dit voor je.

Er is altijd een risico zeggen ze, maar met een jonge gezonde poes, dat verwacht je niet.
Heel veel sterkte, ik hoop dat je het tzt een plekje kan geven.
Dat er uit de autopsie een verklaring komt.
Rust zacht mooie Joy
Door Esmeralda77
#2004308
..... ben er helemaal stil van.....

Ik zou dit ook vreselijk vinden en die beslissingen kun je denk ik alleen nemen puur met verstand en gevoel op nul zeg maar....

Bah  :'(

Nog heel veel sterkte!
#2004327
Dank jullie allemaal voor jullie steun! Dat heb ik nodig, het doet veel met me, voel me echt gesteund.
We hebben Joy net terug gehaald van de Patholoog. Onverwachts moest ik opeens een andere patholoog regelen want......
Toen ze zaterdag was ingeslapen was het geen probleem dat ze in Merlebeke naar de autopsie zou gaan en daarna door mij weer opgehaald zou worden om thuis te begraven.
Maar...... toen ik de neuroloog nog wilde spreken over wat ik onderzocht wilde hebben..... vertelde ze mij dat ze Joy net naar de lijkschouwing had gebracht maar dat het in belgie niet mogelijk is om haar dan thuis te begraven!!!  Dus ik schoot gigantisch in paniek want ik wil met alle geweld Joy thuis hebben zodat ik een lichaampje heb om afscheid te nemen om bij te rouwen niet alleen voor mezelf maar ook voor al haar kattenvriendinnetjes hier thuis!!! Ook wil ik haar hier echt in de tuin begraven....
Dus de neuroloog ging kijken of ze Joy nog kon terug halen, of ze nog niet begonnen waren......
pfffff ze was nog niet in de snijkamer.... want als ze al in de snijkamer was geweest.... al was ze nog niet aangeraakt door een lijkschouwer....... dan al zou ze niet meer mee mogen anders dan opgehaald door de ophaaldienst van het crematorium om gecremeerd te worden...!!

Al met al moest ik toen hals over kop met grote spoed een patholoog in Nederland zoeken én een koelwagen om haar kleine lijfje zo snel mogelijk en op de juiste temperatuur bij de patholoog te krijgen. Daar heb ik de hele dag voor gebeld en eindelijk had ik via oproepen op een kattenforum een adres gevonden die haar direct konden gaan halen in Belgie en naar NL rijden. Dat is diezelfde dat (Maandag) dus nog gelukt en de patholoog is er meteen aan begonnen.

De autopsie is gedaan, we konden haar vanmorgen ophalen. De eerste uitslagen zijn bekend, zo op het eerste oog geen bijzonderheden, gezonde poes, geen aanwijzingen dat ze een narcose niet aan had gekund, hart gezond.......

Ze is nu thuis, ik durf en kan haar nog niet te bekijken en neer te leggen zodat de vriendinnetjes afscheid kunnen nemen...... ...
De confrontatie...... is zo groot, te groot...... ik wil het niet..... maar moet natuurlijk .. begraven doen we vanavond.
Mijn broer en ik en mijn neef met zijn vrouw, zij is een hele goede vriendin geworden en zij zijn ook stapel gek op Joy.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door