Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rianne145
#2009390
Ik heb gewoon de gedroogde wortel staan, die wordt zo opgegeten.
Ze eten het alleen als ze het nodig hebben en het klopt inderdaad dat mijn stress kipje er het meeste bij zit. De laatste tijd eten ze het erg weinig en het is ook rustig onderling.
Laatst gewijzigd door Rianne145 op wo 11 mei 2011, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#2009575
Als ze niet op valeriaan reageren maar wel op matatabi-stokjes zou ik zorgen dat je er altijd wel 1 of 2 hebt liggen zodat ze er naar behoefte aan kunnen knagen/mee knuffen.

Hier slingert er al maanden 1 rond die ze soms ook kwijt maken, als de behoefte er is gebruiken ze hem (allen)
Door *Yvje*
#2010304
Ja, ik denk dat ik maar weer eens wat bestel idd. Ik laat ze niet de hele dagen liggen, wordt ook
aangeraden dat niet te doen omdat het de werking verminderd ofzo ..
Maar ik geef ze af en toe gewoon even 1, als ze klaar zijn met spelen leg ik hem weer weg ..

@ Rianne, waar haal je zo'n wortel vandaan ? Lijkt me leuk om eens uit proberen ..
Door hamada
#2012913
Verscchillende katten worden bij ons helemaal enthousiast, maar dus ook rustig, van pollen kattenkruid  Nepeta in de tuin (leuke lage struikjes met blauwe bloempjes). We hebben een kat gehad die als het plantje groen was iedere dag een "bad"nam in de struik: rollen, kroelen, blaadjes knabbelen. .. En hij leek zich echt te ontspannen. Lag daarna gewoon een kwartiertje te trippen en daarna was hij weer gewoon.
Andere katten deden er echt niets mee, heel bijzonder. Maar mogelijk levert het ook iets op bij jullie tegen de stress.
Door *Yvje*
#2014772
Hihi, ben benieuwd, tot nu toe reageerder mijn katten totaal niet op kattenkruid of valeriaan in speeltjes.
Heb ook wel eens los kattenkruid gekocht maar ook daar werd niks mee gedaan, alleen de hond vond het leuk.
Het schijnt dat je kat ook een bepaald gen moet hebben om er gevoelig voor te zijn en dan zoveel procent van
de katten er daarom dus niet op reageert .. misschien hebben de mijne dat niet ..  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door