Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fietje
#233103
weer een ander probleem.
Mijn kat Kees van 5 jaar heeft sinds kort een nierprobllem gecombineerd met een te hoog glucosegehalte. Deze combinatie is voor mij nieuw, zit daar iets anders achter of is het een toevallige samenloop van omstandigheden.Een voordeel? is dat hij voor zover ik het nu kan bepalen, met droog nierdieet, voldoende drinkt. Ik heb gemeten 150 cc per dag, maar ik weet dat bij suikerziekte veel gedronken wordt. Dat wordt nog niet behandeld, de da wil nog een keer een glucosebepaling doen.
Gerrie
Gebruikersavatar
Door Hitam
#234062
Dit is helemaal een kat voor vers. Suikerziekte is redelijk te behandelen door vooral helemaal geen koolhydraten (lees granen) te geven. Geef hem alleen vlees, orgaanvlees, botten en ietsje groente.
Of de Carnibest of Bandit voor suikerziektekatten, daar zit ook geen rijst in.
Door fietje
#234315
dank voor reactie.
heb van de week al carnibest geprobeerd, maar hij wilde het niet, ondanks het feit dat mijn katten absoluut geen lastige eters zijn, hij gaf over, wat ik van hem ook niet gewend ben , maar dat kan toeval zijn. Het probleem is dat als hij inderdaad geen vers vlees wil eten heb ik voor zowel de nieren als de suiker een probleem.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#234401
fietje schreef: dank voor reactie.
heb van de week al carnibest geprobeerd, maar hij wilde het niet, ondanks het feit dat mijn katten absoluut geen lastige eters zijn, hij gaf over, wat ik van hem ook niet gewend ben , maar dat kan toeval zijn. Het probleem is dat als hij inderdaad geen vers vlees wil eten heb ik voor zowel de nieren als de suiker een probleem.
Helaas is het niet ongewoon dat het moeilijk is een kat over te zetten op versvoer. Katten zijn heel kritische eters en aangezien hij gewend is aan de smaak en texture van brokken zal hij dat vers heel raar vinden en het ruikt voor hem niet naar eten.
Er staan hier verschillende tips om de kritische kat toch aan het vers te krijgen, ik weet zeker dat je bij sommige verhalen helemaal in een deuk gaat, er is hier zelfs iemand die de brokjes van de kat doormidden deed zagen en ze weer aan elkaar plakte met een kvv ;D (kijk dan wil je nogal graag dat je kat vers gaat eten ;D ) Maar er staan heel veel makkelijk uit te voeren tips , als je het niet kan vinden geef je maar een gil dan zoek ik ze even voor je op.
Door fietje
#234539
nog niet geprobeerd,is misschien mogelijk. Vorige week heeft hij zacht voer gegeten, omdat hij last had van zijn bek en de da in eerste instantie dacht dat het een slechte kies was, wat niet zo was, gelukkig een gaaf gebit en vrijwel geen tandsteen, of een grasaartje wat niet weg wilde. Tijdens een roesje bleek hij blaartjes in de bek te hebben en ook verder aanslag in de keel.
Gevraagd om bloedonderzoek om in ieder geval nierproblemen uit te sluiten, niet dus en ook nog suiker, was wel even schrikken bij een redelijk jonge kat nog, maar blijkbaar bevestigen uitzonderingen nog steeds de regel. die kip moet rauw zijn en gemalen of kan ik ook kuikens voeren? Geen idee of hij die eet ik heb hem nog nooit met een vogel gzien wel met kikkers, uit de vijver.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door