Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#1804389
Als jezelf niet zo creatief bent, kun je ook kant-en-klare shirts kopen voor katten. Ik ben er dus zo 1  :-\  Het shirt is goed bevallen, het shirt zat als gegoten om haar lijfje. Wat ik erg prettig vond was de sluiting die onder haar staart doorloopt, waardoor het shirt goed op zijn plaats blijft. Ze kon daar ook gewoon mee naar de bak.

Het is oa hier http://www.medpets.nl/medical%2bpet%2bshirt/1624/ te verkrijgen en hier staat ook nog info: http://www.medicalpetshirts.com/pages/31nl_index.html

Ik had voor mijn kat een XXS, maar ze weegt dan ook maar ongeveer 3,5 kg.

Sterkte met Keeper.
Door 202Spots
#1804715
Toch maar besloten om naar de DA te gaan, en ben nu wel blij dat ik niet zelf heb gaan rommelen..
Het schijnt toch begonnen als 'n krabbel of bijtwond als resultaat van vechtpartij, daar was infectie en abses van gekomen en dat was nu open gebroken.
Onder de huid,( om het gat)waar het donker gekeurd is, is allemaal nog dood tissue.
We gaan eerst met antibiotic proberen om te genezen, heeft al 'n injectie gehad,en 2x per dag 'n pil geven.
Als het over3 dagen slechter uitziet,dan moet het er met operatie uitgesneden worden.. :-\
En als het goed gaat,dan volgende week voor control terug komen.

Heeft nu lampekap op z'n kop want hij mag er niet aan likken, en ik mag er ook helemaal niks opdoen
of ergens mee schoonmaken...moet helemaal droog blijven.
Ook kwam tijden 't onderzoek te horen dat Keep 'n hart murmer(hart ruisje?) heeft.. :-\
niet heel ernstig en hoeft niks gedaan.

Afbeelding
Door san :)
#1804770
onze buurkat had het toen wij op moesten passen en zij op vakantie hadden.
wij hebben het toen in overleg met hen ontsmet en in de gaten gehouden, na een week was het schoon en dicht
Door Mevroi Kruim
#1804808
Oeps, arme Keeper  :-* :-*

Dat wou ik net schrijven, ziet er uit als een opengebroken abces  :P en daar was ik ook ff mee naar de da gegaan om te kijken of er nog meer zooi zit.
Mijn ervaring is dat dit soort gaten bijna altijd het resultaat is van een abces, meestal door een knokpartij tussen katten onderling. Hoeft geen woest gevecht te wezen, kattennagels zijn goor, maken smalle diepe gaten die snel dichttrekken en dan heb je al zo'n abces dat je als baas niet in de gaten hebt totdat het opengaat.

Overigens vind ik waterstofperoxide en honingzalf allebei prima spul voor vieze en slecht genezende wonden.
Door 202Spots
#1813407
Gisteren voor controlle geweest, gaat goed met de wond, maar hij mag de lampekap nog niet van z'n kop omdat z'n oren 'n beetje rood zijn
en hij zal er dan zeker aan gaan krabbelen..
Dus eerst de A.B opmaken en dan volgende week weer terug om te kijken hoe of 't er dan uit ziet.
Ik vind  de wond toch wel mooi en snel genezen,vergeleken bij hoe het er 'n week geleden uit zag.

27 Oct.2010                                                                                                                 4 Nov.2010
Afbeelding Afbeelding
Door 202Spots
#1819843
9 nov.
Afbeelding
Nog wel 'n klein beetje roze...maar 't korstje was er gisteravond afgevallen, en het zit dus helemaal dicht.
Ik had ook de lampekap ook maar van z'n kop gehaald, want dat zat hem toch niet lekker meer.
Ook z'n oren na gekeken en daar kon ik onderhand kool of bieten in gaan in groeien!! :o
Ze waren ZO vreselijk smerig, vorige week hoefde ik er van de assistent DA niks aan te doen, maar ik heb ze toch wel effe lekker schoon gemaakt hoor.
Keep vond het heerlijk dat ie de rest van z'n lijf ook ZELF weer 'n lekkere  was beurt kon geven.
Ik ga morgenochtend nog wel even met 'm terug naar de DA om zeker te weten dat alles Okay is...maar ik vind van wel.
Door 202Spots
#1822915
Nou...zonder kap was van korte duur..ik was vanmorgen weer terug voor de re-check,en ook om z'n oren
na te kijken...kwamen eerst vertellen dat ze 'n injectie voor de jeuk oren wilde geven..nou ja..doe maar dan. :-\
Effe later komt er 'n griet met grote fles oor reiniger om schoon te houden, terwijl ze me dat laat zien komt er
'n andere griet van achter om te zeggen dat die fles misschien niet nodig is en dat ik wat anders mee naar huis
krijg want..........Keeper heeft Oor Mijt en moet ik dus andere druppels voor hebben!!!!
>:(  >:( >:( Dat hadden ze 2 weken toch ook wel kunnen zien?  >:( >:(
De injectie had ie ook al gehad,en nu dan voor 10 dagen,2x per dag druppels in z'n oren doen en natuurlijk de kap
ook weer om !! Hij is gelukkig niet zo aan 't krabbelen,en ik bekijk het wel wanneer ie de kap weer om krijgt
en wanneer ie er weer effe af mag. :-\
Over 11 dagen weer opnieuw terug,en dan kijken of de mijten weg zijn..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door