Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Amonero
#1780493
Veel sterkte!  Ik heb nu nog 1 poes (16+), de andere kattin van 15+ moest ik vorig jaar nov laten inslapen.  Ze liep ook heel mager, kwam nog heel graag knuffelen... De "onmogelijke" klik kwam er toen ze klagelijk miauwend ging liggen en een seconde later klagelijk miauwend weer rechtstond en nadien weer.... kortom, ze kon niet meer liggen of staan zonder zich ellendig te voelen...  Ik vond/vind het heel moeilijk om afscheid te moeten nemen van een lief levend wezen waar je zoveel jaren mee hebt samengeleefd.  Maar het is inderdaad zo: in de vrije natuur gebeurt dat automatisch, bij de huisdieren moeten wij die verantwoordelijkheid op ons nemen.  Het blijft heel moeilijk...
Door dancingdaydream
#1780607
Pff, sneue oudjes zijn altijd moeilijk.

Bij Gerrit (16+, echte leeftijd onbekend) hebben we de lijn getrokken toen hij echt bijna niet meer wilde/kon eten, en enorm begon te vermageren.

sterkte!
Door Anne in Zweden
#1780609
Tjimmig, bij mij breken de dammen al door bij de gedachte dat Pipo voorgoed uit mijn leven is, en die hebben we net anderhalf jaar in huis gehad. Wat moet het verschrikkelijk zwaar zijn afscheid te nemen van een dier waarmee je al zolang samen bent... Hartverscheurend!

Ik wens je veel sterkte, wijsheid en moed toe bij alle beslissingen waarvoor je geplaatst wordt. Voorzichtige knuffel voor Minou!
Door Benjy en Misty
#1780858
De laatste dagen ging het weer moeizaam met eten. Het bakje bleef zo goed als leeg. Bij het wegen bleek dat ze 14 gram had gegeten. Dat is natuurlijk zo goed als niks.  :( Vanmorgen een kuipje paté van de Aldi gegeven, deze blijkt ze lekker te vinden.  :-X Na een paar hapjes vertrok ze en begon Shirley zich er gulzig tegoed aan te doen. Te gulzig want de maaginhoud kwam terug. Nog voordat ik terug kwam met keukenpapier zat Minou eraan te likken  :-X terwijl er nog steeds een restje in het bakje zat. Ik denk dat het eten haar gewoon teveel moeite begint te kosten.

Minou is destijds door 3 verschillende dierenartsen geschat op 2 jaar. Nu dus 15½ jaar geleden. Het zou best kunnen dat ze dus nog wel wat ouder is maar zoals het er nu naar uit ziet gaat ze de 18 niet halen. Het is gewoon zo tegenstrijdig. Soms lijkt ze nog goed genoeg om in leven te blijven en kan ze nog genieten van een knuffel maar soms...  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door