Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#1718566
dat hoop ik ook maar hij is al 14 jaar. wij denken dat hij de 15 niet haalt en de DA ook niet als het zo door blijft gaan. wij hopen natuurlijk van wel en dat hij wel 20 mag worden ook
Door Migudu
#1718721
Ah..wat sneu dat het toch weer wat minder gaat...
Hopelijk blijft de kwaliteit van leven toch nog een tijd goed!

Groetjes,
Gerda
Door lightning
#1829048
Sorry dat ik deze weer naar boven haal, maar de kat heeft gisteren zijn 3de beroerte gehad. Zijn 2de kreeg hij 4 weken na die zware. Ging hij raar met zijn voorpoot stijf omhoog en viel geheel om. keek paniekerig naar mij. Gisteren was het weer zover. veel schudden en weinig balans en viet daardoor geregeld om. het is niet zo heftig geweest als de eerste keer. hij keek ook erg glazig door zijn ogen. wilde tussen ons inliggen maar schatte het niet goed in en ging half ernaast liggen met effect naast de bank dus. ook wilde hij zijn poot op mijn zetten maar deed dat 10 cm ernaast gevolg mist en viel weer bijna had hem opgevangen. nu loopt hij wel weer redelijk normaal. maar ik weet het niet meer. er is niks aan te doen. behalve dan dat ik weet dat hij hier aan dood zal gaan. probeer de da te bereiken maar is me nog niet gelukt. hij eet drinkt en doet alles. vraag me af wanneer genoeg echt genoeg is voor zo'n kat. :(. je kan het hem niet uitleggen wat er gebeurd. we riepen hem gisteravond althans ik kijkt hij naar een ander. kleine dingetjes die opvallen. pfff help ik weet het niet meer :'(. nu vanochtend wel weer stabiel lopen maar kop schudden is hij altijd al blijven doen.
Door lightning
#1829523
Ja ik weet het. Nu doet hij weer normaal. Evenwicht heb ik nog niet gezien dat hij omvalt. Ik weet ook niet of hij hoofdpijn heeft? Mensen kunnen het je zeggen. Zou hij het hebben hoofdpijn? Kan je dat zien door inderdaad glazig/wazig kijken?
Door flin
#1829532
lightning schreef: Dat verschilt nogal. Soms heeft hij er een paar uur last van som wat dagen maar met de dag minder. Ik vroeg me af. Doet een beroerte/tia krijgen pijn?
oft pijn doet durf ik niet te zeggen, maar 't 'van de wereld' zijn op zich is natuurlijk ook een flinke belasting (onzeker zijn, hoe en wat)

onze 1-e cornish heeft ook een iets dergelijks gehad (1-malig een zware aanval) 't beest heeft opnieuw moeten leren eten (kon z'n koppie ook niet meer stil houden) lopen (zwalken) en springen was (en bleef) ook moeilijk, 't beessie zelf was zo zelfverzekerd dat hij 't allemaal goed oppakte (oefenen, oefenen, oefenen), hij leek er geen minderwaardigheidscomplex aan over te houden, de andere katzels hadden er ook geen problemen mee

 totdat er op 'n gegeven moment zo een spanning (in z'n koppie) ontstond: 't bekende lieve hondje van de buren vrat zijn (jawel zijn!) vreten, en dat was 'm nèt iets teveel..katzel wilde klappen uitdelen, maar kon dit niet  ... lief dier, rust zacht

sterkte met je overwegingen!
Door lightning
#1829799
Nou ik heb hem in de gaten gehouden. Hij is weer net zo als de eerste keer. Hij valt om. Altijd naar links. Niet stabiel dus. De vorige keer is hij dus opgeknapt na 5 dagen intensief naar de dierenarts te gaan. Maar voor wie doe ik dit nu? Doe ik het voor hem of me zelf? Het doet pijn als ik er aan denk om hem te laten gaan. Maar ik weet ook dat ik niet egoistisch mag zijn. Als er morgen sowieso geen verbetering is bel ik de da dit kan niet. Ik tilde hem namelijk op lekker knuffelen hij knorren. Zet hem neer. Valt naar link wilt zich herstellen en valt dan nog meer naar links boven op een andere kat.
Hij is mijn aller eerste (eigen) kat. Mijn eerste bleggg :'(
Door 202Spots
#1829827
Je bent nu al maanden bezig en er is geen verbetering toch?
Ik ben bang dat dit nooit helemaal weg zal gaan...en dan is het misschien toch wel tijd dat je aan 't afscheid gaan denken..
Wijsheid en Sterkte gewenst...
Door lightning
#1829897
Augustus was volgens mij de eerste keer. Hijs is daarna nooit meer 100% geweest nee. Kop schudden heeft hij altijd daarna wel gedaan. Niet constant en niet als bij die beroerte maar toch hij deed het wel. Ja ik wil eigenlijk niet meer naar de da. niet dat ik hem niet wilt helpen maar ik had de eerste keer al gezegt dat ik hem thuis wil hebben als we DE beslissing nemen dus dat het hier gebeurd. Beter voor hem want hij haat echt de DA. zo heeft hij nog zijn eigen omgeving. Nu ligt hij lekker in zijn mandje te slapen waar hij graag in ligt. Dan merk je niks aan hem.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door