Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lil
#1686226
Inderdaad heel voorzichtig voeren.

Ik weet niet precies op welke leeftijd dat het begint, maar ik begon opeens aan dwarszittende haarballen te denken. Heeft hier ook een keertje voor enorme problemen gezorgd, had ik voor die tijd nooit verwacht...

enne corticosteroide is lekker als alles al van streek is  :-\ :-X

heb je ook okugest in huis? Geef ik altijd, ook langs de medicijnen van de da en natuurlijk pro biotica, maar die heb je dus al van de da las ik.
Door Nadia
#1686245
Kun je even iets specifieker zijn met die dexometason??  Wat bedoel je exact met wat je zegt??

Even kijken:
Donderdag had hij eendennek gehad met fazantspiervlees. Dit spiervlees had ik van de bouten afgehaald en ik dacht eerst dat hij iets van een 'pen'  van de vleugel naar binnen had gewerkt en dat dat scheef zou zitten...
Vrijdag had hij eendennek met lamsnier. Hij had in de ochtend lamsnier maar bliefde dit niet zo terwijl hij er normaal gek van is. Vaya idem. Toen heb ik het verlekkerd met een heel klein beetje tonijn (ook bij Vaya) ik dacht aan stress door de grote vleesbestelling.
De nier is blijven zitten, de nek kwam er uit.. Tja. 1 en 1 was voor mij 2. De eendennekken waren te vet..

Zaterdag kipfilet gegeven, oook dat kwam eruit.. Toen bericht hier geplaatst.. ook dat kwam eruit.. wat kipfilet gekookt.. Dat is blijven zitten.. Alles na de spuiten bij de da is ook blijven zitten op dat gene wat hij om 5 uur vanochtend heeft gekregen.. Dat kwam eruit..
Door Nadia
#1686247
Okugest heb ik ja.. was ik ook al aant denken om die te geven..
Hoeveel moet ik geven?? Kan ik dit met de vijzel klein maken??

Yordi kwam al met de vraag of hij wellicht niet tegen vliegen kan? Deze heeft ie flink wat gevangen de afgelope dagen.. Vaya ook..
Door flin
#1686252
Nadia schreef: Kun je even iets specifieker zijn met die dexometason??  Wat bedoel je exact met wat je zegt??

Even kijken:
Donderdag had hij eendennek gehad met fazantspiervlees. Dit spiervlees had ik van de bouten afgehaald en ik dacht eerst dat hij iets van een 'pen'  van de vleugel naar binnen had gewerkt en dat dat scheef zou zitten...
Vrijdag had hij eendennek met lamsnier. Hij had in de ochtend lamsnier maar bliefde dit niet zo terwijl hij er normaal gek van is. Vaya idem. Toen heb ik het verlekkerd met een heel klein beetje tonijn (ook bij Vaya) ik dacht aan stress door de grote vleesbestelling.
De nier is blijven zitten, de nek kwam er uit.. Tja. 1 en 1 was voor mij 2. De eendennekken waren te vet..

Zaterdag kipfilet gegeven, oook dat kwam eruit.. Toen bericht hier geplaatst.. ook dat kwam eruit.. wat kipfilet gekookt.. Dat is blijven zitten.. Alles na de spuiten bij de da is ook blijven zitten op dat gene wat hij om 5 uur vanochtend heeft gekregen.. Dat kwam eruit..
dat de kans op suikerziekte op de loer ligt

pak even een diersoort die hij nog niet veel gegeten heeft, en goed op reageert (nogmaals kwartel is makkelijk)
denk aan een soortje eliminatie-dieet...voor voorlopig!
Door Nadia
#1686259
Hij heeft alles al redelijk veel gehad.. Ik heb wel kwartelkarkassen.. Wat kan ik als spiervlees erbij geven?? Parelhoen??? rund hebben ze ook pas 2/3 keer gehad..

Ik begin lichtelijk in paniek te raken.. :'(  waarom zou ik dan nu 'nieuwe' diersoorten moeten geven en hoe komt het exact dat er suikerziekte op de loer licht. Komt dat door de medicijnen of gewoon wat er vooraf is geweest..

Ik heb even de dag helemaal nagelopen.. Volgens mij is er her en der redelijk wat dettol gebruikt om de boel schoon te houden met al dat vlees. Zoud dat de boosdoener kunnen zijn. Poezels waren wel de hele dag boven. Alles was droog voordat ze weer onder kwamen..
Door flin
#1686274
probeer 1 diersoort te geven (en dan liever geen kip, rund, en vis; dit zijn al triggers vant immuun systeem, zeker bij een kat)

dus vindt iets van nu alleen vlees, waar je later ook 't bot (en orgaan) van kunt voeren (zelfde dier)
  konijn misschien?


dexometason = corticosteroide
die zorgen er oa ook voor dat de bloedsuiker omhoog schiet,  en daarna een glucose load achterlaten...
en dus dat de kans op suikerziekte op de loer ligt
een paardenmiddel, niet bedoeld voor katten

'k heb werkelijk geen idee wat de boosdoener is, ik vermoed (ik hé) dattie een vreemd voorwerp naar binnen gesnaaid heeft....

sterkte meis, paniek heeft 't beestje nix aan...
Door Nadia
#1686298
Hoe zouden we daarachter komen met dat vreemde voorwerp?? Echo??

Ik weet dat het beesie niks aan paniek heeft.. Bij hem ben ik ook behoorlijk rustig.. gewoon normaal..

Konijnvlees kan ik wel van de ruggen afknippen.. Maar heb daar geen fatsoenlijk bot voor, voor poezels. Kan wel konijnvlees geven en later kwartelkarkas??

Aan spiervlees heb ik:
- kip & rund (niet geschikt dus)
- haas
- hert
- paard
- evt konijn wat ik van de ruggen kan afkippen
- wildmix (wil ik de poezels niet voeren omdat ik niet tevreden ben over kwaliteit)
Heb wel nog hele duiven..
- Fazant kan ik ook spiervlees van af halen..

Botjes heb ik: kwartel, parelhoen, eend, kip. Welke geschikt voor poezenbeesten zijn.
Orgaan heb ik van konijn en kalkoen. (en bietje van lam en rund)
Door maddoc
#1686331
ja, kan echo, maar niet gelijk te hard van stapel lopen, wacht eerst af wat de d'arts vanavond zegt en wat hij/zij voelt.
't kan nog steeds ook een gewone maag/darm infectie zijn.
Heb je recovery/ A/D geprobeerd?
Door flin
#1686336
Nadia schreef: Hoe zouden we daarachter komen met dat vreemde voorwerp?? Echo??
'k zeg niet dattet zo is hé!
maar kwa leeftijd, lijkt me dit hoogstwaarschijnlijk

...daar weet Maddoc wel meer van; op x-ray kun je niet alles zien, op echo ook niet, maar 't overlapt elkaar wel ,(dacht ik...)
Ik weet dat het beesie niks aan paniek heeft.. Bij hem ben ik ook behoorlijk rustig.. gewoon normaal..
goed zo! 's niet leuk om je beessie zo te zien, maar blijf positief denken in z'n buurt!
Konijnvlees kan ik wel van de ruggen afknippen.. Maar heb daar geen fatsoenlijk bot voor, voor poezels. Kan wel konijnvlees geven en later kwartelkarkas??
nee

Heb wel nog hele duiven..
prima!, snij je daar u 't vlees vannaf, en gooi de rest terug in de vries voor later
- Fazant kan ik ook spiervlees van af halen..
kunnen ze daar de botjes eventueel later ook van eten? (of gemalen oid?) ook prima
Door Nadia
#1686347
Dat kan ik wel doen hoor! Die zal ik voor morgen gaan uitleggen.. Weet zeker dat hij dat lekker vind. Konijn is favoriet.. Zal ie blij zijn dat hij morgen geen vis hoeft te eten ;D  Alleen zalm gaat er in.. Maar dat lijkt me nu even te vet??

Ik ben blij dat vandaag iig de rest heeft binnengehouden..
Ik zal zien wat de da zegt zometeen. Ik ga even googlen op recovery/ A/D??? geen flauw idee wat dat is..

Even een andere vraag. Ohh ik ben zo'n muts wat betreft mn diertjes. Ze zijn 14 juni geënt dus zouden eigenlijk deze week geënt moeten worden. Dat gaat hem dus niet worden als Nox niet helemaal goed is.. Kan het kwaad als ik daar dan nog een weekje mee wacht?
Vaya gaat straks denk ik wel mee naar de DA. Ze is een beetje een stresskipje.. Dus zal goed voor haar zijn als ze de eerste keer bij de da komt terwijl er niks gedaan word bij haar.
Door Nadia
#1686372
Ze zijn nog gewoon zo klein... Als het Kain was had ik me ook wel zorgen gemaakt.. Maar was ik wel wat geruster.. (zeg ik nu met een grote bek :D )
Maar Kain kan iets meer hebben. Dit zijn mijn eertse katten..Totaal onervaren....  :-\
Door flin
#1686384
leg vanavus je gedachten aan de DA voor,

bij elke beweging/aanslag die ze maakt, stel je de vraag: wat is dit, en waar is dit voor/tegen

samen meenemen lijkt me een goede, gooi Vaya nog even op de behandeltafel en weegschaal, een aai en verders nix


sterkte en succes!

btw: no more cortico"s...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door