Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sandra K
#1666963
Bij onze 16jarige Gijs is afgelopen december haar oor geamputeerd ivm kanker (wit oor). Na de operatie ging ze hard achteruit. Werd doof en schrompelde helemaal in. Ik heb haar op nierdieet van Bandit gezet (ze at nog brok) en daar is ze goed op hersteld. Maar na 2 maanden bleek er weer een plekje op het oor te komen. Ergens onderhuids zat dus nog iets van de kanker. DA wilde aankijken hoe snel de plek zich ontwikkelde en niet meteen weer opereren. De plek groeit heel snel, dus er moet iets gebeuren. Maar haar nieren hebben vorige keer kennelijk een vreselijke opdonder gehad, dus hoe gaat dat nu? Vanmorgen bij DA geweest. Eerst bloedonderzoek. Suiker oke, nieren niet eens heel slecht. Waardes tegen de toegestane bovengrens aan.
Wel was de bloedvloeistof niet transparant maar troebel en leek wat vettig. Dit kon volgens de DA op van alles duiden. Kan dit van de Bandit komen omdat het behoorlijk vet is?
Heb besloten volgende week toch maar weer te opereren. Iemand nog praktijkervaringen of tips voor me?
Door Too
#1667240
Ik kan me van een 'honden medisch-topic' herinneren dat een vette maaltijd idd een vette neerslag/uitslag kan geven.. t antwoord kwam volgens mij van Dorothea

Veel meer kan ik je zo ook niet vertellen..
Beterschap voor Gijs
Door miik
#1671257
Ja inderdaad. Als mijn honden bv geit gegeten hebben en ik prik dan bloed is het zowat wit....
Wat je kunt vragen- en wat ik zeker zou doen- is of de kat bv een dag eerder mag komen en dan aan het infuus mag, zodat ze van te voren een flinke hoveelheid vocht binnen krijgt. Ook kun je vragen om een aangepaste narcose. En verder tijdens, maar ook zeker na de ingreep lekker dat infuus laten lopen. Daarmee spoel je een hoop narigheid weg en help je de nieren te ontzien.
Door Sandra K
#1677990
De operatie is dit keer perfect verlopen. Het oor is tot aan haar kopje weggehaald. Ziet er heel raar uit. Maar ze voelt zich top.
Toen ik haar haalde was ze al helemaal wakker en allert. En afgezien van het feit dat het er heel raar uit ziet, merk je niets aan haar.
Omdat ze niet krabt, hoeft ze ook geen kap om. Ze schudt alleen af en toe met haar kopje.
Kennelijk is ze door het versvoer in veel betere conditie dan afgelopen december.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door