Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1589622
De diareetjes komen vast van t laxeermiddel, ik zou zelf stoppen óf halveren [als je t nog niet vertrouwt]

Als blijkt dat ze wat gevoelig is voor te harde poep kan t verstandig zijn om niet alleen al te kaal vleesbot te geven maar steeds een combi van bot een een hapje vlees/orgaan....... daar kom je vanzelf achter [t lax-middel heb je nu toch al in huis ;)]
#1589767
Diarree kan ook komen omdat je in verhouding teveel lactulose in één keer aan wellicht een beetje kvv geeft?
Dat heb ik hier namelijk in het begin ook gehad.
Zoals ik het nu doe krijgen ze verdeeld over de dag bij elke portie een beetje van het spul binnen.
#1592252
Portie is 50 gram, ze kreeg 's ochtends en 's avonds een theelepel.

Mispel heeft tot nu toe nog niet uit zichzelf gepoept... ik heb haar 2x vis gegeven maar nog geen olie. Ik denk dat ik haar vanavond een theelepel laxeermiddel geef (zoals de dierenarts heeft gezegd) en dan ga proberen met olie door haar eten... ben benieuwd...
#1593824
Vanmorgen weer een dikke drol in de bak. In principe, als ik om de paar dagen een theelepel laxeermiddel geef, zou het dus ook werken....

Hoeveel olie doen jullie door de maaltijd (als jullie olie gebruiken)?

Het is dus wel veel voorkomend dat katten slecht poepen op KVV/BARF ??
#1593946
Bij vers voeren poepen ze idd minder (niet slechter) want minder afval door onnodige toevoegingen i/h voer....
Bij mij is Obi-wan van 2½ de enige die soms wat olie door ´t eten krijgt omdat hij sneller last heeft van z´n stoelgang, ± 2x per week en dan max 1 ml per dag.
#1594027
ot had wel eens een steen, die hoorde ik dan vallen in de bak als ze er op zat en ik hoorde haar dan ook soort van kreunen  ;D
voordat ze naar de bak ging, was het mauwen en beetje zenuwachtig voor de bak rondjes lopen. ik heb voor ot het botgehalte van haar prak wat verlaagd.
#1597118
De samenstelling in bot heb ik niet zo heel veel over te zeggen, want ik voer KVV en tot dusver heeft Mispel haar neus opgehaald voor vleesbot. Ik blijf het nog even proberen maar weet niet of ik haar wel zover krijg, haha. Ik geef haar wel af en toe los spiervlees of orgaanvlees.

Ik heb donderdag en vandaag een scheutje olie door het eten gedaan (ongeveer 1 theelepel), maar het heeft niet geholpen. Ze drinkt verder hartstikke goed, maar niet extreem (heb niet het idee dat ze uitgedroogd is).

Ik vrees dat ik eraan vast zit haar 2 of 3x per week een klein beetje laxeermiddel te geven? Beide vorige keren hielp het direct, de volgende ochtend een mooie drol. Ik wou beginnen met 1x 0,5ml... als dat niet helpt, 1ml. Om de 2 a 3 dagen, alleen 's avonds door het eten.

Wat denken jullie?
#1597163
is lactulose niet gewoon een synthetische suiker?
's net zoiets als je 'n kat met intolerantie voor lactose toch melk geeft...

't geeft idd een reactie die je op dat moment misschien wel wenst, maar 'k zou dit niet standaard in 'n kat blijven stoppen
~
probeer n's iets van fijn gesneden sla of courgette (oplosbare vezels) door z'n voer te doen

en dan rustig beginnen, en opvoeren tot zo'n 10 % van z'n maaltijd
#1597177
Is t een optie om steeds een klein beetje spiervlees [tartaar, kipgehakt, vis oid] door t kvv te roeren.. op die manier t botpercentage wat te verlagen?
Overigens heb ik, in de brokkentijd,  bij bejaarde Omo ook een tijd een klein beetje laxeer gegeven na een fikse verstopping dat was na een paar weken niet meer nodig.

Zelf ben ik nu ook even aan t violen.. kom met enige regelmaat keutels in de buurt van de bak tegen mét veegsporen  :-\ soms is t verklaarbaar [lange mensenhaar die de keutels tot ketting maakt] maar vandaag .. kreeg ze m niet van d'r kont geveegd
T zijn geen witte krijtkeutels, stevige, niet plakkende glimmende bruine barf-drollen.. en toch..
Ik ga nu structureel een beetje groen toevoegen, ze vindt t erg lekker en ik hoop dat t wat vezeltjes toevoegt
Hier zijn [snij]boon, broccolistronk, fijngesneden andijvie en komkommer veruit favoriet


:D :D K zie dat flin een vergelijkbaar verhaal heeft
#1597215
Kijk, en daarom ben ik ook zoooooooooooo blij dat ik BP gevonden heb!
Ik ga deze tips van flin en Too ook eens proberen voor obi-wan,gedeeltelijk voor hem ga ik over een paar weken ook overstappen naar barfen om de % bot zelf  in de hand te hebben bij hem en tot die tijd eens de groentes van flin proberen.

Heb ik n.b. jaren met primaten gewerkt die we nooit te veel sla mochten geven ivm evt dunne mest maar nooit aan gedacht om dat juist wel soms aan obi-wan te geven voor betere stoelgang, dus dank je wel!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door