Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door IzMi
#1491480
Nog maar weer eens een vraagje,..

Één van onze katten (leeftijd 1 jaar!) heeft sinds hij drie maanden is blaasproblemen, die nog nooit helemaal weg zijn gegaan. Gelukkig krijgen we het steeds beter onder de knie met alle hulp van dien.
Mijn vraag: ik zit er over te denken om een cranberrie te geven ter ondersteuning. Heb er het één en ander over opgezocht maar heb nog geen bevredigend antwoord. Ben vooral benieuwd naar de beïnvloeding van de PH.

Van de week bij DA geweest voor enting. Geen gruis, PH 6.. FIC werd geconstateerd, vermoeden bestond al geruime tijd

Wie kan het cranberrie verhaal wat meer inzichtelijk maken voor me?

Vriendelijke groetjes,
Linda
Laatst gewijzigd door IzMi op do 21 jan 2010, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1491536
PH 6 is ok. En er is ook geen gruis. Cranberry werkt voornamelijk bij bacteriële blaasontstekingen. Is er een kweek van de (steriele) urine gemaakt?
Door IzMi
#1492614
Alles is al gedaan.. en alles is uitgesloten. Hij heeft idiopatisch zo lijkt het ..
Ik wil de cranberrie geven ter ondersteuning. Omdat hij vaak nog kleine beetjes plast en af en toe dus bloed wat past bij het ziektebeeld.
Maar goed wilde het dus ter ondersteuning geven omdat het sowieso goede uitwerking schijnt te hebben op de blaas/ blaasproblemen in het algemeen. Maar als dit niet het geval is en voor namelijk werkt voor bacteriële infectie. Dan heeft het misschien weinig zin.

Dan moet ik opzoek naar een middel wat de blaaswand versterkt, waardoor die misschien grotere plasjes kan doen. We blijven zoeken naar allerlei dingen om het beter te maken..
Laatst gewijzigd door IzMi op vr 22 jan 2010, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1492853
hoe ist met de stress nu?

  google ook n's op D-mannose

sterkte hoor!
Door IzMi
#1493391
Ja... ze zeggen inderdaad dat stress één van de belangrijkste oorzaken is m.b.t. FIC. Ook onzichtebare stress..
Maar goed dit katje is één van de liefste, meest relaxe katten die ik ken over het algemeen. Na alle drama`s bij de dierenarts, (hij maakte er geen drama van maar moest het wel allemaal ondergaan), ga ik van de week prik halen met ze. En meneertje wordt geaaid door de DA mevrouw, hij rolt om en gaat er lekker bij liggen hihi. Schattig!

D-mannose kwam ik gisteren op ja... ik vond het toevallig via google. Kan dat ook voor katten .. Ervaring mee Flin?
Door flin
#1493485
'k kan er heel weinig over vinden betreft katten helaas....

http://www.holisticat.com/flutd.html

However, cranberry has a poor record of helping cats on my list. There are many reasons to avoid cranberry including the (albeit not huge) amount of benzoic acid it contains.

A better option is a sugar contained in cranberry - D-Mannose. This is available in mild-tasting powder which dissolves easily in water.  It can be given alone, or added to food. All one needs is 1/8 -1/4tsp (corresponds with  250-500mg) daily for a few days.
Use D-Mannose only if dealing with 2 bacteria - e. coli and Klebsiella. Research support is sparse, so at this point anecdotal support is what we've got to work with.

Colloidal Silver is effective against 3 of the usual bacterial culprits in cat pee - e. coli, Pseudomonas aeruginosa, and Enterococcus faecalis. This info as per the silvercollids.com site listed in References.  Stick to Source Wellness, MesoSilver, and Sovereign Silver brands <30ppm.


perzoonlijk zou 'k dit zelf voor 'n paar dagen wel proberen, en stoppen mocht 't na een dag of 4 niet helpen....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door