Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Esmeralda77
#1498451
[quote="Limpy´s aai-assistente"]
Ik volg deze topic al een poos met grote belangstelling en wil julie bedanken!
Ik heb nl een jonge kater die er over ± 1½ mnd ook aan moet geloven qua balletjes, voordat ik de da bel zal ik zeker zelf effe checken of ze er allebei in vol ornaat hangen (zo te zien wel) en ik zal ook ter plekke in de dap eisen dat de da of assistente even voelt VOORDAT ze m´n jongetje verdoven!
[/quote]

Goedzo! Ik heb daar nooit aan gedacht en idd zonder checken was ie al down under :( Arme beesie heeft halve dag daar gelegen/gezeten... Inmiddels is alles weg gehaald bij een andere kliniek en lijkt het erg goed te gaan, zonder complicaties. Meneer eet nog net zoveel (al krijgt hij nu wel ietsje minder) en was diezelfde dag al erg speels en druk (kreeg hij in de avond wel op zn bordje en was toen even heel zielig).
Door Borke
#1500317
[quote="Limpy´s aai-assistente"]ik zeker zelf effe checken of ze er allebei in vol ornaat hangen (zo te zien wel) en ik zal ook ter plekke in de dap eisen dat de da of assistente even voelt VOORDAT ze m´n jongetje verdoven!
[/quote]
Je kunt het voelen, doe dat alleen heel voorzichtig, want je katertje kan ze ook weer intrekken... kan ook bji de DA trouwens.
Dus je hebt nodig een DA die heel voorzichtig en zacht met de katten omgaat - wat nogal eens tegenvalt vaak vind ik ze beter met honden.
Door Limpy
#1501034
Tuurlijk voorzichtig voelen, kan me voorstellen dat het kind het niet prettig vind om zo bruut betast te worden aan z´n bedoelinkje  ;D
Gelukkig heb ik wel een da die heel voorzichtig en lief met dit jongetje is.
Door Esmeralda77
#1501479
Ik moet wel zeggen dat ik bij Boetje niet het idee had dat de arts heel voorzichtig was hahah, volgens mij deed hij dat wel hoor maar als je Boe zn koppie zag vertrekken en gezien hoe boos hij werd! Begon te blazen en te grommen... Zwaar in bescherming van zn goedje.
Door Borke
#1502338
Er is nogal veel verschil in dierenartsen hoe ze hier mee omgaan.
Bij showkatten wordt bij de veterinaire keuring voor de show altijd bij katers gevoeld of beide balletjes goed ingedaald zijn en daar heb ik aardig wat verschil tussen dierenartsen gezien!
Door Limpy
#1502493
Was daar ook nog verschil of er een man of vrouw stond te voelen?

Ik heb in mijn dap 2 vrouwelijke da´s die heel voorzichtig doen met dit soort delicate handtastelijkheden.....
Door Borke
#1503206
[quote="Limpy´s aai-assistente"]
Was daar ook nog verschil of er een man of vrouw stond te voelen?

Ik heb in mijn dap 2 vrouwelijke da´s die heel voorzichtig doen met dit soort delicate handtastelijkheden.....
[/quote]
Nee dat maakte niet uit, de een is gewoon voorzichtiger dan de ander  :)
Door flin
#1503249
gut, 'k begrijp dat 't een delicaat onderwerp/kattendeeltje is,  8)

maarruh...'k mag mijn katzels overal knijpen hoor;

regelmatig doen;
overal aanzitten, netzover gaan tot 't bijna niet leuk meer is, stoppen, kroelen, en de volgende keer weer 'n stapje verder

zo er zijn: voetjes/ tussen de tenen 'wassen' met je vingers, oren masseren, lippen optrekken/tanden en kiezen inspectie, buik inspectie met stilliggen, rare houding inspectie (lig, en fixatie op bepaald onderdeel), piemeltje kijken (sorry hoor) en za(a)kje inspecteren, poeperd,
in 'de klem' wennen (nee, je kan niet weg = niet eng)  ... ga maar door

hardstikke handig ... alst echt nodig is!
Door liessie
#1505823
Fijn, dat het uiteindelijk goed is afgelopen.
Wij hebben ook ooit een tijd een kat aan de pil gehad. Volgens mij wel een paar jaar, maar dat weet ik niet meer zeker. We dat mijn ouders het op den duur helemaal zat waren. Waarom ze haar niet eerder hadden laten helpen??? Ik weet het echt niet. Misschien omdat het toen nog niet zo gewoon was???? Misschien om toch de optie voor een nest open te houden??? Ik weet het echt niet. Ik was nog maar een kind en het is denk tussen de 15 en 20 jar geleden.
Ik weet niet om de hoeveel tijd de kat de pil moest hebben, wel dat ik ook een keer naar de da gestuurd was om weer nieuw te halen en soms waren we te laat en dan was de spanning of ze niet inmiddels ergens een vriendje opgeduikeld had :D Ik hoopte dan stiekem dat mijn ouders te laat waren ;D Maar een nestje is er nooit gekomen...
Op een gegeven moment waren mijn ouders het gedoe zat en ik bedenk me nu, dat ze uiteindelijk bedachten dat op lange termijn castreren toch goedkoper was. Snoopy is ondanks langere tijd de pil een jaar of 17 geworden en naar ons weten zonder tumoren.
Maar ik denk toch niet, dat ik zelf snel voor de pil zal kiezen, ook omdat ik de eerder in dit topic genoemde redenen (tumoren en zo) iets te vaak gehoord heb.
Toen we later nog een keer vrouwelijke kitten gehad hebben, hebben mijn ouders niet voor de pil gekozen maar gelijk voor castratie.

En mijn Sanya (ook een poes is ook gecastreerd)

Binnenkort is mijn katertje aan de beurt... Ik heb zelf wel gekeken (niet gevoeld), maar denk dat ik aan de da ga vragen, hoe jehet zelf kan zien/voelen. Beetje plat gezegd, vind ik het er een beetje uitzien als een uitgerekt horizontaal vetkwabje met een vachtje. (Sorry, Amos :shy:)
Tja, ik heb wel een dierenstudie gedaan, maar het zaakje van een kat zat nu net niet in de leerstof. Van ratten ok niet, maar daar vind ik het toch makkelijker te zien. Of het moet zijn, dat Amos nog net wat te jong is en het daarom nog wat moeilijker te zien is :-\

Maar volgens mijn zei de da bij het enten zoiets van dat ze goed ontwikkeld waren...
Door liessie
#1505824
Ik was nu toch wel een beetje nieuwsgierig (tja, ik heb niets voor niets 2 keer met een loting voor diergeneeskunde meegedaan) en volgens mij, snap ik nu hoe je het kan voelen, al durfde ik het natuurlijk niet te hard te doen. En volgens mij voelde ik ze alle 2.  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door