Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1628509
ook weer achter de rug en het heeft me veel stress en ook de nodige nachtrust gekost. ook al omdat MoMo, mijn oudste kater een paar keer per nacht op zoek ging..
de hereniging vrijdagmiddag ging prima en Enzo rook ook niet anti-septisch of vreemd.

we hebben een uitgebreid gesprek gehad en alle vragen zijn prima beantwoord.
het woekerweefsel wordt vernietigd en daar gaan ook wel gezonde cellen bij kapot maar er blijft voldoende gezond weefsel over.
Enzo moet nu gestaag in gewicht gaan aankomen en dat is het beste bewijs dat de behandeling succesvol is.
over half jaar nog een T-4 laten doen, intussen gewicht en gedrag in de gaten houden.
vlak voor vertrek is bloeddruk gemeten (150) en bloed afgenomen voor crea/urea en T-4 en volgende week hoor ik de uitslag.

Enzo zat bij de begroeting vrijdagmiddag zo ongeveer rond de nek op de schouders van 'zijn' dierenarts en was kind aan huis daar, niet gestresst en liep tijdens het gesprek los in de behandelkamer.
over het toetsenbord, bijna op de hoogste kast en had een goeie band opgebouwd met de enige dierenarts, die deze behandelingen daar doet.
hij heeft daar goed gegeten en gedronken en was al wat aangekomen.
komende week wordt het behandelverslag met scintigrafie naar onze da in Gouda gestuurd en ik kan daar de gegevens inzien.
hij had op vrij veel plekken fout weefsel en heeft een ongeveer 10% hogere dosis gekregen dan gemiddeld.
nu thuis slaapt hij veel en ik heb de indruk dat hij erg moe is.
maar wel heel vrolijk en hij reageert goed naar mij en mijn andere kater MoMo, die hem ook weer helemaal in zijn hart heeft gesloten.

de behandeling in Lienden was prettig en overzichtelijk en kort (4 etmalen).
ik ben prima geinformeerd in een paar telefoongesprekken en al donderdagmiddag kwam het telefoontje dat Enzo vrijdagmiddag kon worden opgehaald.
de prijs is all-in en dat is ook duidelijk en behalve een verwijzing en bloedonderzoekgegevens van de eigen da, zijn verder geen gegevens nodig.
het medisch handelen is voor zover ik weet en kan overzien zeer beperkt en dat is voor Enzo natuurlijk ook heel prettig.
en het beste bewijs dat hij geen pijn heeft gehad of een vervelende pijnlijke behandeling was dat hij zo rustig en vrolijk en actief was bij het ophalen!
#1635345
gegevens van het laatste bloedonderzoek (nà ra-jodiumbehandeling) van Lienden:
en, de vlag kan hier uit want ik was bang voor bv slechte nierwaardes...

urea 7.9 (ref 3,5 - 11,7), crea 86 (moet onder 177 liggen) en T-4 van 28 (16 - 57).
T-4 is schildklier en Enzo is nog nooit onder de 60 geweest en heeft waardes gehad van 96, 138 en 196.....

klein rondedansje met Enzo gemaakt, die dat niet op prijs stelde....

dat betekent dat hij niet een geval is van slechtere nierwaardes, die worden gemaskeerd door hoge schildklierwaarde.
want als het schildklierprobleem is opgelost stort het beest alsnog ineen omdat die echte nierwaardes slecht blijken te zijn,
niet dus!
en vier dagen na de behandeling een normale schildklierwaarde, niet te geloven..

hij is thuis 3 dagen beroerd geweest en begint iedere dag een beetje beter te eten en actiever te worden.
zijn gedrag naar MoMo verandert en merkwaardig is dat MoMo nu heel veel meer van hem kan hebben.
ze liggen zij aan zij te slapen, waarbij Enzo zijn poot om MoMo heen slaat. brok in mijn keel.
mag eigenlijk nog niet zo dicht bij elkaar, maar heb het maar zo gelaten.
#1635386
Ik las dit hele stukje al mee  want vorig jaar hier een poes verloren aan schildklier-ellende: bij haar waren de nieren wel zodanig aangetast dat ze daaraan overleden is  :'( ze was "pas" 15 helaas.
Uit blijdschap hang ik de vlag ook uit voor je vent en ik duim heel hard mee voor hem dat dit ´m gaat worden, wel fijn dat de eerste waardes goed zijn zeg! Word ik echt helemaal blij van!!!
:groupwave2: ik hoop echt dat het goed blijft gaan, knuf voor je kat!!
#1635603
Enzo dankt voor de knufs en heeft vandaag vooral geslapen.
wat verdrietig dat je vorige jaar een poezel verloren hebt, aan nierfalen of schildklier-ellende?
en heeft zij lang medicijnen geslikt? ik ben er nog steeds niet uit of de ra-jodium-behandeling slecht voor de nieren kan zijn
en het is waarschijnlijk ook erg moeilijk te onderzoeken, want dan moet je eerst met medicatie een goed ingestelde kat hebben en dat is op zich al ingewikkeld,
begrijp ik langzamerhand. hier is dat iig niet gelukt. Lingehoeve doet daar niet aan, tenzij de nierwaardes dramatisch slecht zijn. dan behandelen ze dacht ik niet.

ik zag er als een berg tegenop en over het geheel is het erg meegevallen. die 4 etmalen zijn snel om, zeker als je voor jezelf genoeg andere activiteiten inpland
en aan Enzo merk ik niet echt dat ie mentaal in de kreukels ligt, waar ik wel bang voor was.
het is ook allemaal vrij overzichtelijk, maandag brengen, wennen en scintigrafie.
dinsdag behandeling met ra-jodium en doorgaans vrijdagmiddag weer ophalen.
dan nog wel bloedonderzoek en in Enzo's geval bloeddrukmeting. en het contact met de dierenarts daar was duidelijk en efficient.
ik ben op de hoogte gehouden en al mijn vragen zijn goed en duidelijk beantwoord. en voor ons was het 5 kwartier rijden maal twee.

tja, ik weet niet of dit nu ook de stabiele situatie is.
kreeg het advies over een half jaar nog een keer nierwaardes en T-4 te laten onderzoeken en zal eea ook doorgeven aan Lingehoeve.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door