Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1336327
Ik zou ook zoeken naar de oorzaak...stel dat het in de voeding zit, dan blijf je dus bezig... :-\  :-\
Het klinkt misschien onzinnig, maar ik zou niets uitsluiten.

Mijn vochtidee; kabeljauw koken en dat vocht geven???? (mijn katten zijn er dol op)  :)

Heel veel sterkte en beterschap voor de pluisjes!!
Door Borke
#1336425
Loeka is snap je vragen hoor en vind ze niet erg alleen mijn energie is nu keihard nodig voor herstel van de dames en daarnaast mijn werk, de honden enz.

We hebben geen andere katten meer, 1.5 jaar geleden hadden we er 6 en nu nog 2 en dat zijn Lola en Haley... die dus nu onder behandeling zijn.
De honden zijn een heel stuk groter en komen niet in de achter tuin (alleen in de zijtuin) en eten andere voeding (Barf) dus over hen maak ik me geen zorgen op dit moment.

Wij denken dat het antwoord van de oorzaak in het katten-eten en/of in de achtertuin ligt, maar willen ons er nu nog niet in verdiepen.
De katten komen niet meer in de achtertuin op dit moment en krijgen nu totaal ander eten.
Als alles hier hopelijk over een paar dagen wat rustiger is, dan kunnen we daar weer over piekeren.

Vanmiddag bij de DA geweest met alleen Lola, aan Haley is namelijk niets te zien, behalve slechte waardes.

Lola had te dunne ontlasting en die was in haar broek blijven hangen en dan weet je wel hoe zij en de kleedkamer er uit zagen en roken  :-[
Lola's broek geknipt en haar met nat toiletpapier wat schoongemaakt.
Ze heeft een enorme bloeduitstorting waar het bloed geprikt is en lager nog een met een kale plek.

Bij de DA daar uitgebreid naar gekeken, komt waarschijnlijk van het bloedprikken. Zelf heb ik ook wel eens zoiets gehad, alleen zonder kale plek natuurlijk.
Voor de diarree Finidiar mee gekregen.
Dan injecties Baytrill en Valium voor Lola (Haley krijgt Baytrill pillen en geen valium) en dan flessen fysiologische zoutoplossing om haar te spoelen en dat hebben wij vanmiddag zelf gedaan onder begeleiding van de DA.
Dat doen we dan zelf in het weekend en maandagmiddag gaan we terug.
We nemen Haley dan ook mee en bekijken dan ter plekke i.o.m. de DA of we beiden laten bloed onderzoeken of alleen Lola.

Hij zei: ik kan ze natuurlijk allebei onderzoeken maar dat is 2x bloedonderzoen en het is jullie geld - misschien is het niet nodig om ook Haley te doen, ik kan ook eerst naar haar kijken.
Ze zijn er dus nog DA-en die geen geldwolven zijn  ;D

Lola heeft vanmiddag weer wat gegeten, dus dat lijkt de goede kant op te gaan.
Nu zien dat die Finidiar snel die diarree stopt, maar dat doet het meestal wel.

Gisteren met de DA nog besproken wat zijn prognose is en hij zegt dat het heel moeilijk is, dat de situatie heel ernstig is en dat is raar als je Haley ziet die niets lijkt te mankeren...

Duimen maar dat het goed gaat en verder hou ik hier een medicijnen-dagboek bij om te zien dat Lola en Haley alle medicijnen op tijd krijgen, want vooral Lola krijgt inmiddels aardig wat...
#1336610
Goh, wat een ellende zeg...
Ja, ik denk ook dat het ernstig is, omdat 'iets' hun hele systeem heeft ontregeld/aangetast.... :(
Ik wens jullie heel veel sterkte met de patienten en hun  verzorging, en met jullie eigen zorgen daarom!!!
Door Borke
#1337098
yuki13 schreef: Ja, ik denk ook dat het ernstig is, omdat 'iets' hun hele systeem heeft ontregeld/aangetast.... :(
Lola heeft vanmiddag/vanavond toch kans gezien om zelf haar broek schoon te maken, dat is dus op zich een goed teken, dat ze zichzelf voldoende in balans kon houden om dat te doen.

Als je haar lopen dan is het net Charley Chaplin, met de benen bij elkaar aan de voorkant en de voetjes naar buiten gedraaid, het is een heel raar gezicht maar ze redt zich er redelijk mee.
Haar motoriek is dus niet verbeterd, maar ze past zich er aan aan.

Vanavond lag de hele kleedkamer vol kattengrit, ik weet niet wat voor capriolen ze op de kattenbak had uitgehaald, maar het was blijkbaar niet gemakkelijk gegaan.
Haar eetlust wordt duidelijk beter, wat op zich een goed teken is.
Door Borke
#1337489
Vanmiddag samen Lola gespoeld, best spannend allemaal, maar het ging goed.
In eerste instantie lukte het niet zo en besloten we tot een time out en liet ik haar los.
Toen sprong ze weg, zonder om te vallen.
Het gaat steeds beter met Lola en - waarschijnlijk mede dankzij de valium - haar eetlust is goed  :)
Door verwonderd
#1337490
Borke schreef: Vanmiddag samen Lola gespoeld, best spannend allemaal, maar het ging goed.
In eerste instantie lukte het niet zo en besloten we tot een time out en liet ik haar los.
Toen sprong ze weg, zonder om te vallen.
Het gaat steeds beter met Lola en - waarschijnlijk mede dankzij de valium - haar eetlust is goed  :)
:-* :-* :-* :-* :-* :-*

Nu blijven volhouden Lola!!!
#1337556
Borke schreef: Vanmiddag samen Lola gespoeld, best spannend allemaal, maar het ging goed.
In eerste instantie lukte het niet zo en besloten we tot een time out en liet ik haar los.
Toen sprong ze weg, zonder om te vallen.
Het gaat steeds beter met Lola en - waarschijnlijk mede dankzij de valium - haar eetlust is goed  :)
Pfeew, alweer een stap in de goede richting. Het is toch wat met al die zieke poezen op BP....
Veel sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door