Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lisa
#137771
geer schreef: Ik hoop het ook! In ieder geval ben ik er al heel blij mee hoe het nu gaat... Mocht nu blijken dat het zonder Tryplase ook lukt...dan ga ik denk ik toch maar binnenkort een bezoekje aan de dierenarts brengen, en dit keer niet om om pillen te vragen >:(
Hihi ik hoop dat je dan kunt zeggen:
Hallo mevrouw u komt weer pillen halen? Nee ik kwam om te zeggen dat ik het zelf opgelost heb ;D En de da doet dan :o
Zou echt enorm fijn zijn als het lukt, dus ik ga duimen voor je!
Door geer
#137773
Lisa schreef:

Hihi ik hoop dat je dan kunt zeggen:
Hallo mevrouw u komt weer pillen halen? Nee ik kwam om te zeggen dat ik het zelf opgelost heb ;D En de da doet dan :o
Zou echt enorm fijn zijn als het lukt, dus ik ga duimen voor je!
Nou....eigenlijk vind ik dat nu al bewezen is dat de meeste DA's gewoon lulkoek uitkramen. Ik bedoel, op 'normaal' blikvoer deed ze het slecht, maar wist ik veel, ik dacht dat die dunne poep gewoon met haar defect te maken had... Nu ik haar EINDelijk op vers over heb (ik weet niet wat het was, maar ineens VRAT ze het 8)), poept ze binnen een dag normaal. Tryplase of geen Tryplase. Dat zegt volgens mij meer over blikvoer dat over die pillen :(
Door karray
#137823
zou toch eens een gweldig verhaal zijn zeg.
Hond op vers! DE pillen konden de prulle bak inAfbeeldingIk duim voor haar dat het goed blijft gaan
Gebruikersavatar
Door Angelique
#137832
karray schreef: zou toch eens een gweldig verhaal zijn zeg.
Hond op vers! DE pillen konden de prulle bak inAfbeeldingIk duim voor haar dat het goed blijft gaan
Kat :D
Door Petra de Jong
#137898
Hoe meer ik op dit forum lees, hoe verbaasder ik ben dat niet alle dierenartsen verse voer aanraden... Het lijkt zo logisch!
Door geer
#137902
Petra de Jong schreef: Hoe meer ik op dit forum lees, hoe verbaasder ik ben dat niet alle dierenartsen verse voer aanraden... Het lijkt zo logisch!
Nou ja, zo gek is het natuurlijk niet... Ik heb nu wel ruim drie jaar lang die pillen gevoerd a 1 gulden per dag...da's 365 keer 3...hmmmm... Goed, het laatste jaar gaf ik ze om de dag, da's dus 182... Twee keer 365 plus 182... Toch bijna duizend Gulden! (en ik ben ook student ;)) En als de DA meteen tegen mij had gezegd "over op vers", dan had hij helemaal niets gevangen... ::) >:( >:( >:(
Laatst gewijzigd door geer op wo 04 aug 2004, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Petra de Jong
#137920
geer schreef: Nou ja, zo gek is het natuurlijk niet... Ik heb nu wel ruim drie jaar lang die pillen gevoerd a 1 gulden per dag...da's 365 keer 3...hmmmm... Goed, het laatste jaar gaf ik ze om de dag, da's dus 182... Twee keer 365 plus 182... Toch bijna duizend Gulden! (en ik ben ook student ;)) En als de DA meteen tegen mij had gezegd "over op vers", dan had hij helemaal niets gevangen... ::) >:( >:( >:(
Ik snap dat dierenartsen geld verdienen aan zieke dieren, tuurlijk. Alleen, hun 'afkeer' van vers kan toch niet alleen een geldkwestie zijn...? Je wordt toch dierenarts omdat je dol bent op dieren? Vroeger was het mijn grootste wens om dierenarts te worden. Dat was toch echt uit liefde... En als ik er als dierenarts achter zou komen dat dieren het op vers veel beter doen, dan zou ik dat gaan aanraden. Eventueel kun je het als dierenarts zelfs zelf gaan verkopen, doen ze nu ook met Hill's en ander duur speciaalvoer...

Toen ik vanmorgen bij de dierenarts was en de assistente aan me vroeg hoe het met 't spul ging, zei ik dat het heel goed ging. Toen hadden we 't even over Lurch. Die had in haar eerste levensjaar nogal eens pech. Ik denk dat ik gemiddeld 1 keer per maand bij de DA zat. Toen zei ik tegen de assistente: "Het gaat nu heel goed, ze heeft nooit meer wat." Haar antwoord: "Dat hebben we het liefst, hoor!". Maar ja, als dat met alle honden zo was, dan konden ze de zaak natuurlijk wel opdoeken... Ze kunnen vast niet leven van injecties, castraties, sterilisaties e.d. En toch; een huisarts heeft toch ook het liefst dat zijn patiënten gezond zijn...?

Ik zou best eens willen weten wat een dierenarts nu eigenlijk overhoudt aan de verkoop van medicijnen...
Laatst gewijzigd door Petra de Jong op wo 04 aug 2004, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Petra de Jong
#137923
geer schreef: Nou ja, zo gek is het natuurlijk niet... Ik heb nu wel ruim drie jaar lang die pillen gevoerd a 1 gulden per dag...da's 365 keer 3...hmmmm... Goed, het laatste jaar gaf ik ze om de dag, da's dus 182... Twee keer 365 plus 182... Toch bijna duizend Gulden! (en ik ben ook student ;)) En als de DA meteen tegen mij had gezegd "over op vers", dan had hij helemaal niets gevangen... ::) >:( >:( >:(
Trouwens, een tipje: met een ziektekostenverzekering (Dier & Zorg heb ik), was je veel minder geld kwijt geweest (kost ongeveer 12/13 euro per maand en je zegt dat die pillen 1 gulden per dag kostten, dus...). Heb je nu niks meer aan, maar misschien iets voor de toekomst.
Laatst gewijzigd door Petra de Jong op wo 04 aug 2004, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door laura
#137925
Petra de Jong schreef:

Ik snap dat dierenartsen geld verdienen aan zieke dieren, tuurlijk. Alleen, hun 'afkeer' van vers kan toch niet alleen een geldkwestie zijn...? Je wordt toch dierenarts omdat je dol bent op dieren? Vroeger was het mijn grootste wens om dierenarts te worden. Dat was toch echt uit liefde... En als ik er als dierenarts achter zou komen dat dieren het op vers veel beter doen, dan zou ik dat gaan aanraden. Eventueel kun je het als dierenarts zelfs zelf gaan verkopen, doen ze nu ook met Hill's en ander duur speciaalvoer...

Toen ik vanmorgen bij de dierenarts was en de assistente aan me vroeg hoe het met 't spul ging, zei ik dat het heel goed ging. Toen hadden we 't even over Lurch. Die had in haar eerste levensjaar nogal eens pech. Ik denk dat ik gemiddeld 1 keer per maand bij de DA zat. Toen zei ik tegen de assistente: "Het gaat nu heel goed, ze heeft nooit meer wat." Haar antwoord: "Dat hebben we het liefst, hoor!". Maar ja, als dat met alle honden zo was, dan konden ze de zaak natuurlijk wel opdoeken... Ze kunnen vast niet leven van injecties, castraties, sterilisaties e.d. En toch; een huisarts heeft toch ook het liefst dat zijn patiënten gezond zijn...?

Ik zou best eens willen weten wat een dierenarts nu eigenlijk overhoudt aan de verkoop van medicijnen...
Het wordt die dierenartsen met de paplepel ingegoten... Ooit eens bij de faculteit diergeneeskunde geweest? Het hangt er vol met posters van allerlei soorten brokken! ZELFS IN HUN EIGEN KANTINE :-X

Volgens mij denken ze gewoon niet verder en is dat ook een groot probleem. Het is wel makkelijk zo.....
Door Petra de Jong
#137927
Kreeg net toevallig mijn afschrift binnen en zag dat een kat maar 9,13 per maand is.
Door Petra de Jong
#137929
laura schreef: Het wordt die dierenartsen met de paplepel ingegoten... Ooit eens bij de faculteit diergeneeskunde geweest? Het hangt er vol met posters van allerlei soorten brokken! ZELFS IN HUN EIGEN KANTINE :-X

Volgens mij denken ze gewoon niet verder en is dat ook een groot probleem. Het is wel makkelijk zo.....
Zou zo'n opleiding deels gesponsord worden door brokkenfabrikanten? Ik begin verdorie samenzweringen te vermoeden. ;D
Door geer
#137938
Natuurlijk bedoelen veel dierenartsen het goed, mijn opmerking was ook meer sarcastisch bedoeld...al hoewel ik er wel een kern van waarheid in vind zitten. Ik had een hond...Saar...geadopteerd toen ze 8 was, kaal, jeuk (tot bloedens toe), sloom...kortom..een erg zielig hoopje. Ik ging naar mijn dierenarts die haar 'een prikje' een 'een pilletje' gaf. De jeuk ging weg. Ineens begon Saar in huis te plassen en werd ze nOg slomer. Ik belde de Dierenarts, die zei: "Oh, maar dat kan heel goed..dat zijn de bijwerkingen van de Prednison"..."DE WAT?"... Dat had hij mij dus mooi even niet verteld. Ik heb hem gezegd dat ik dat niet wilde geven, maar dat was hij niet met mij eens...
Toen ik versvlees ontdekte en Saar daarop overschakelde, verdwenen haar klachten als sneeuw voor de zon. En weet je...ik dacht ECHT dat de dierenarts daar vast heel blij mee zou zijn, dat ik hem de 'gouden tip' ging geven. Ik heb hem gemaild hoe het Saar op vers verging en dat het misschien een idee was om dit in het vervolg eerst aan te raden aan andere honden met dergelijke klachten... Zijn reactie? Hij geloofde er volgens mij geen bal van en zei dat dat vast maar van korte duur zou zijn... Ik weet zeker dat als ik hem het verhaal van Doris nu zou vertellen, hij nog niet open zou staan voor vers en DAAR kan ik heel kwaad om worden. De meeste dierenartsen willen zich er gewoon niet in verdiepen en of dat nu met geld of gewoon met domheid te maken heeft...ik ben er nog niet uit.
Alle dieren die bij 'ons' (ik werk bij Tannetje) binnenkomen, wordt bijna altijd als eerste aangeraden om over te gaan op vers. Ook mensen die komen voor de jaarlijkse enting wordt eerst verteld dat dat vaak helemaal niet nodig is. Kijk, dan heb ik het gevoel dat het niet gaat om geld, maar gewoon om het beste voor een dier. En daar heb ik bij mijn dierenarts nogal twijfels over...die is gewoon hEEL commercieel.
Door laura
#137947
Dat is ook wat ik bedoel dat ze niet verder denken!


Ze staan er niet gauw open voor. Volgens mij leggen ze ook niet de link tussen vers- minder inkomsten, aangezien de dieren minder ziek zijn!
Hun is altijd geleerd dat brokken optimaal is. Misschien denken ze wel dat dieren met vers zieker worden? Toch verdiepen ze zich er inderdaad niet in, dat blijkt wel uit jouw dierenarts....

Ik doe wat ik fijn vind! Tosca deed het op brokken net zo goed als op vers. Ik heb nog geen verschillen gezien, buiten de poep om.... Toch voel ik mij bij vers prettiger!
Door Petra de Jong
#137948
(@ geer)

Tja, dat is dan toch wel heel triest. Maar Tannetje kan daar dus wel goed van bestaan?

Jammer dat die praktijk zo afschuwelijk ver weg zit... Als ik een rijbewijs en een auto had, kwam ik daar voortaan heen!
Laatst gewijzigd door Petra de Jong op wo 04 aug 2004, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door