Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1388014
[quote="Mischa"]
Gijs is inmiddels weer anderhalve week thuis van het spoelen bij de dierendokter. Omdat hij het niet zo goed oppakte met eten heb ik van de dierenarts druppels Primperan tegen misselijkheid meekregen en Diazepam om de eetlust te stimuleren.[/quote]

Voor Gijs en andere poezen die lijden aan zieke cq verschrompelde   nieren:

Wat echt heel goed en fijn werkt is helaas wel duur maar dat is het me alles waard.
Mijn oude poes Frouke van 19 heeft ook slechte niertjes.
naast  fortekor,een mix van nierdieet met een 1/4 blikje whiskas mous (voor de smaak)  EN  4 kneepjes renalzin ter ondersteunig
geef ik haar;als ze misselijk is en geen eetlust heeft,wat REAKTIV,dat vind ze zooooo lekker :)
het flesje is duur en je kunt het  3 dagen bewaren . Dit kracht-tonicum wordt opgenomen door de slijmvliezen,belast de nieren niet
en ze knapt er snel van op.Het is ook eetlust opwekkend.
Als ze weer een dip heeft en niet wil eten geef ik haar een eetlepel per keer,dat likt ze lekker op .Dit herhaal ik elke 3 uur
en na 1 dag al gaat ze weer aan het eten.Ik blijf dat reaktiv geven tot ze weer beter eet.

Van niet eten wordt ze nml zo misselijk...het kost wel €7 per klein flesje maar nog iets langer van Frouke genieten is me alles waard!

Dus voor alle misselijke nierpoezen...er is hoop voor je baasje als je een dip hebt.
Laatst gewijzigd door Froukes vrouwtje op wo 14 okt 2009, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bennie
#1388018
[quote="Hitam"]
Even uit nieuwsgierigheid: die kat die zo reageerde op de prednisoninjecties, stond die toen ook op vers of op brok?
[/quote]

Hoi, Zap stond op nierdieet brok. En het ging uiteraard niet om een allergie,  maar om de wetenschap dat er om de cystics in de nieren die bij PKD voorkomen, ontstekingsweefsel wordt gevormd en dat prednison de ontstekingen slinkt, waardoor de nierfunctie toeneemt en de vergiftiging afneemt.

Zap doet het nog steeds goed overigens :).
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door