Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
#1138880
[quote="koekje"]
verstopping? mis je een speeltje oid?

sterkte en beterschap
[/quote]

Hier zat ik ook al aan te denken, ik mis niet iets ofzo, maar hij heeft er ook wel een handje van om plastic dingetjes enzo aan te kauwen..even afwachten wat de dierenarts zegt..
Door brie
#1139157
Nou ben net bij de dierenarts geweest (kon eerder terecht). Ze gaf me niet heel veel meer duidelijkheid over het waarom zn lijf nu zo van slag is, maar er zijn wel veel dingen uitgesloten en er is veel gedaan.

Hij had geen koorts, waarschijnlijk geen virus oid dus, ook omdat de rest hier nergens last van heeft, zn maagje en darmpjes voelden soepel, geen verdikkingen oid, ook gaf hij daarbij niet veel pijn aan, ze heeft nog wat ontlasting uit zn achterste gehaald en met de microscoop getest op aanwezigheid van eventueel giardia. Ook negatief, al zegt zo'n moment opname niet alles. Ze vond dat de ontlasting die ik had meegebracht er op kon wijzen dat zn dikke darm verstoord is..

maar waarom?? Ze bleef maar hameren op het feit dat hij iets verkeerd moet hebben gegeten, maar hij heeft niks anders gehad dan normaal..

Enfin, hij heeft een zoutoplossing via een infuus gekregen (meneer was toch wat uitgedroogd) een injectie primerid tegen de misselijkheid, vanavond en morgenvroeg geef ik hem daar zelf ook nog een injectie mee.

Hij heeft pro kolin meegekregen voor het herstellen van zn darmen en ik heb wat van dat infuus voeding meegekregen wat ik moet aanlengen met water. (geen idee wat dat is voor een goedje? het is van royal canin)



Morgenvroeg 9.00 weer een afspraak, is hij dan nog niet sterk verbeterd, dan wordt hij opgenomen voor een foto van zn maag darmkanaal en verder onderzoek. Maar daar gaan we dan maar niet vanuit!!



Pff, nu eindelijk weer wat eten, kon geen hap door mn keel krijgen, haalde me al de ergste senario's voor de geest..
Door flin
#1139228
[quote="brie"]ze vond de ontlasting die ik had meegebracht er op kon wijzen dat zn dikke darm verstoord is..[/quote]

want?

sterkte hoor! dat 't maar snel mag overgaan!
Door brie
#1139539
Heb m net weer een injectie gegeven (is ook wel een aparte ervaring als je dat normaal nooit doet) en wat pro-kolin.
Tot nu toe houdt hij alles binnen en heeft hij nog geen diarree gehad..
Ook is hij wat attenter, loopt wat rond en is al een paar keer lekker bij me op schoot komen liggen..

Het lijkt beter te gaan dus! gelukkig maar!! Hopelijk zet deze stijgende lijn voort
Door brie
#1140156
Vanochtend rende meneer weer naar zn etensbak, net zoals altijd. Hij nam een muizenhapje en trok er toen zn balinezen neus weer voor op  >:(    (pff, nu zul je zien dat meneer gaat miepen met zn eten..)
Maar goed, zn drollen zijn weer hard, we zijn vanochtend nog even bij de da geweest.
Daar heeft hij weer een infuusje gehad met wat vocht en ik heb wederom weer wat injecties met primperid meegekregen voor 3 dagen.
Nu moet het voldoende zijn en ik heb goede hoop dat hij vanmiddag weer netjes zn bakje leegeet..
Gelukkig maar..
Van de fokker waar mick en jane vandaan komen kreeg ik nog het advies om nuxvomica (van vsm) te geven als de primperid op is.
iemand ervaring hiermee?
Door YaYa
#1140167
Ja ik. Ik heb dit ooit aan mijn mandarinmeisje gegeven toen ze zo misselijk was en constant overgaf. Het hielp in zoverre dat ze minder vaak overgaf en ook merkte ik dat ze minder last had maar de kwaal verhielp het niet. En dat kan ook niet. Ze had op 1 plaats een verwijde slokdarm (mega-oesophagus ???????) en daar bleef haar eten instaan waardoor ze moest overgeven en het eten niet bij haar maag kwam en ze is hierdoor overleden.
Ik zou zeggen, ga er gewoon voor. Het is homeopatisch en geeft Micky nog wat extra ondersteuning.
Door brie
#1140173
[quote="YaYa"]
Ja ik. Ik heb dit ooit aan mijn mandarinmeisje gegeven toen ze zo misselijk was en constant overgaf. Het hielp in zoverre dat ze minder vaak overgaf en ook merkte ik dat ze minder last had maar de kwaal verhielp het niet. En dat kan ook niet. Ze had op 1 plaats een verwijde slokdarm (mega-oesophagus ???????) en daar bleef haar eten instaan waardoor ze moest overgeven en het eten niet bij haar maag kwam en ze is hierdoor overleden.
Ik zou zeggen, ga er gewoon voor. Het is homeopatisch en geeft Micky nog wat extra ondersteuning.
[/quote]

Oh jee, wat vreselijk dat je daardoor je kat bent verloren!! :'(
Ik krijg er gelijk de kriebels bij en zal extra op mick letten met dt in mn achterhoofd..
Is het iets wat vaker voorkomt bij oosterlingen en waardoor wordt het veroorzaakt, weet je dat misschien?
Door YaYa
#1140225
Het is een ziekte die zelden bij katten voorkomt. Het komt vaker bij honden voor. Kan dus ook niet zeggen dat oosterlingen er gevoeliger voor zijn. Ik heb gewoon stomme, domme pech gehad.
En omdat het zeldzaam is, ga ik er niet vanuit dat Micky dit heeft. Ik weet ook niet waardoor het veroorzaakt wordt. Blijkbaar een zwakke slokdarm of zo.
Maar Kesley, ik zou hier nog niet aan denken hoor. Kop op.  :-*
Door Sylvi@
#1141130
Mijn oudste kat Thunder is ook minimaal 2 keer behoorlijk ziek geweest (spuitdiarree en niet willen eten, geen braken dus) ene keer lag hij ook als een dood vogeltje in zijn mand en Thunder die niet wil eten, nou dan is het goed mis. Da bezoek leverde ook niets op, geen koorts, soepel buik, gewoon goed allemaal.
Hij heeft vermoedelijk 1 keer een hele heftige reactie gehad op lever en ook tegen eendagskuikens kon hij niet (inmiddels gaat dat wel goed).

Thunder staat nu sinds 6 a 7 weken op Nux Vomica, weliswaar voor andere klachten (stress rondom het eten krijgen en daardoor onzindelijk gedrag/of 30 keer in een half uur naar de kattenbak gaan).
Ik vind het heel goed werken, Thunder is helemaal wat relaxter geworden, zit vaker op schoot, wil meer knuffelen en vooral, hij heeft meer vertrouwen dat hij echt wel eten krijgt.

Ik hoop dat Micky snel weer de oude is!! En dat hij ook baat heeft bij het middel!
Door brie
#1141142
Meneer stond me vanmorgen luid miauwend op te wachten en is nu een bak met struisvogelvlees aan het eten...weliswaar met lange tanden, maar goed, hij eet!!!! :D :D
ben echt heel blij!!! :circle:
de nuxvomica moest worden besteld bij de drogist en komt morgen binnen, komt op zich goed uit want in heb nog 4 injecties met primperid en om nu homeopathisch met regulier medicijngebruik te combineren..
Dank voor jullie reacties allemaal!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door