Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1132467
tis een haar.. :)
maar.. op zich gaat t wel goed..
ik wissel alleen zo.. t ene moment voelt t zo.. t andere weer zo..
ik begon te denken dat t geen tumor was.. maar nu denk ik toch weer van wel..
ze plast echt enorme plassen.. (ze had er een in de kamer gelegd).. echt niet normaal..
dat vocht moet toch ergens vandaan komen..
zoveel drinkt ze niet..
en daarna is ze ook gelijk weer een beetje een slanke den..

vandaag de d.a. gebeld.. maar ze hebben pas weer tijd voor foto's in t nieuwe jaar..  :-\
Gebruikersavatar
Door kira
#1133123
Oeps, ik had eerst haar en dacht toen, nee Pumba, dat is een hem, sorry.

Vervelend dat ze pas volgend jaar tijd hebben voor foto's. Ze plast he vocht wel uit, dat vind ik wel apart. Nou afwachten dan maar op de foto. Hopelijk geeft dat duidelijkheid.

Knuffel voor jou en Pumba :-*
Door maddoc
#1133173
spreeuwtje schreef:
ze plast echt enorme plassen.. (ze had er een in de kamer gelegd).. echt niet normaal..
dat vocht moet toch ergens vandaan komen..
je gaf toch nog steeds furosemide, of niet meer??
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1133234
ja ik geef nog steeds furosemide..
daarom ook die grote plassen en dat wisselen van dikke buik naar dunne buik..
maar er leek geen regelmaat in te zitten..
ik bedoel.. je zou denken.. je geeft die pil.. en een paar uur later is ze minder dik..
ze krijgt 1 kwartje per dag.. heel weinig dus..
maar soms is ze minder dik vlak voor ze die pil krijgt..
en soms is ze hartstikke dik nog uren nadat ze die pil heeft gehad..

ergens denk ik nog steeds aan die tumor.. maar ik heb ook twijfels..
daarom zou die foto wel fijn zijn..
maar ik moet maar even geduld hebben denk ik..
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1138531
En hoe gaat het met Pumba??
Kan het ook niet zijn dat het te maken heeft met de inhoud van de darmen?? Als de darmen vol zijn (dus minder ruimte in de buikholte) dat dan de tumor of wat het ook is (vergroot orgaan?) beter zichtbaar is??
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1138582
met pumba is t nog steeds t zelfde..
ze doet t hartstikke goed.. ze zit zelfs beter in haar vacht dan voordat ik naar de d.a. was geweest..
die foto's moeten nog steeds gemaakt worden.. maar ik ben even niet in de conditie om dat te gaan regelen..  :-
de katjes krijgen altijd savonds laat eten.. dat eten ze dus snachts op..
t is me nog niet opgevallen dat dat verschil maakt..
de evt. tumor.. zit ook voor in de buik.. dus niet bij de darmpjes.. maar meer bij de borstholte..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1142663
vanavond met pumba naar de d.a. om toch even foto's te laten maken..
je ziet nu toch wel regelmatig dat er iets mis is.. dus ik geloof toch dat t een tumor is..
maar ik wil ook wel nu weten waar hij zit en of ze misschien pijn zal hebben..
heel soms zit ze met grote pupillen met haar buikie boven de grond.. dus zou t kunnen dat ze zich toch niet zo lekker voelt..
maar verder is alles nog ok..
haar ademhaling is niet perfect.. maar ook niet erg slecht..
naja.. we zien t vanavond wel!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1143024
dank.. nou.. we zijn weer terug.. en nog niks wijzer..  :-\
eigenlijk had ik haar dus een dubbele dosis furosemide moeten geven.. maar daar heeft de d.a. t dus niet over gehad.. naja.. kortom.. we zagen niet zo veel.. er zit erg veel vocht..
hij voelde nu niet 1 verdikking.. maar een heleboel bobbels.. en dat zag je ook een klein beetje op de foto..
het zit vrij vooraan in de buik.. dus tegen de borstwand aan..
hij vermoed dat t iig niet aan haar darmen zit.. want alles werkt nog prima bij haar..
maar de structuur is wel veranderd na de vorige keer.. dus het gaat wel degelijk om 1 of meerdere tumoren en niet wellicht een vergrote milt ofzo..  (dat is waar zijn assistente mee kwam en waardoor ik ging twijfelen)..
naja..
kortom.. over een maand zou er nog wel weer een foto gemaakt kunnen worden.. nu niet meer in verband met de straling.. en verder ga ik gewoon verder met hoe we t nu doen..
furosemide en haar goed in de gaten houden..
het is iig wel mis.. dat is duidelijk..
maar geen indicatie voor waar t precies aan zit en wat we ongeveer kunnen verwachten..
ze zal wel van de ene op de andere dag ineens erg ziek worden.. en dan is t einde verhaal..
maar wanneer dat zal zijn..
ik vermoed binnen 1 maand.. gezien de toename van de afgelopen 4 a 5 weken..  :-[
Gebruikersavatar
Door koekje
#1143052
nou, toch wat extra duidelijkheid  :-\
ga je nog die 2e foto laten maken, of geloof je het wel?

waar zitten de tumoren ergens? lever?

wel weer vervelend. okee, je wist het al ergens, maar ik kan me voorstellen dat je toch een sprankje hoop ergens hebt dat het toch iets anders is. iets wat simpel en eenvoudig en makkelijk te behandelen valt.

ik zou pumba lekker volstoppen met dingetjes die ze lekker vindt. lekkere zelfgemalen prakjes met lekkere vette eend, kuikentjes enzo. als ze aaien eng vindt, misschien haar een lekker zacht dekentje of mandje/kussentje geven.

sterkte.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1143059
pumbie is gek op aaien.. en die knuffels pakt ze wel hoor.. ;)

het is niet te zien waar het precies zit.. het voelt erg bobbelig.. en ziet ook erg bobbelig.. maar verder was de foto gewoon wit/mistig..
zolang pumba zich nog goed voelt.. mag ze gewoon poes zijn.. dus ook naar buiten als ze dat zou willen..
maar gek genoeg gaat ze zelf niet..
ik vind t alleen zielig dat ze last heeft van sano..
hij weet dat hij niet aan de poesjes mag komen.. maar pumba rent zo leuk hard weg..  :(

of ik over een tijdje die foto nog ga laten maken weet ik niet..
ligt eraan hoe ze t doet.. maar ik zie wel achteruitgang vergeleken met toen ik t topic opende..
we zien t wel..
vooralsnog voelt ze zich best goed.. op een momentje zo nu en dan na..
Door Nynke
#1143065
he getsie Lyda  :-X :-X :-X 

je weet wel dat ik nooit in de kattenhoe kom, daarom had ik ook niet eerder gereageerd  :-X ik hoop dat je Pumba nog een tijdje lekker kan verwennen en dat er een vredig eind aan haar leven komt als het zover is  :'( :'(
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1143073
geeft toch niet meis..
ik weet toch hoe lief je bent..  :D    :-*

ik ben alleen een beetje bang voor t moment.. dat we net té ver zijn..
maar zo is dat gewoon moeilijk te zeggen..
mijn oude katje sano had ook een tumor in zijn buikie..
t ene moment at hij nog lekkere vis en biefstuk..
t andere moment kotste hij alles uit en was t gedaan met t feest..  :-\
en dat laatste moment wilde ik eigenlijk niet..
t duurde nog een paar uur voordat mensen van de kliniek bij me thuis konden komen voor zijn laatste prikkie..
dus dat vond ik erg ellendig..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door