Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Angelique
#116310
[quote="sylvia"]
[quote="Sonja"]
[quote="Angelique"]
[quote="Sonja"]
Ik ben benieuwd :D
[/quote]

Zo, het duurde effe ;D

Het boek heet: Verhaar-en vachtproblemen bij honden en het ISBN = 90 6248231 7

Ligt regelmatig in tweedehandswinkeltjes. Ik weet niet of je in de buurt van Roosendaal woont, want daar zit een winkeltje (pallieter) die regelmatig een excemplaar had liggen
[/quote]

Bedankt! Ik zal eens kijken. Roosendaal is niet zo heel ver weg.
[/quote]
Dan zet ik de koffie alvast aan ;D
[/quote]

Kijk, wat regel ik dat toch weer leuk ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#116350
[quote="Angelique"]
[quote="sylvia"]
[quote="Sonja"]
[quote="Angelique"]
[quote="Sonja"]
Ik ben benieuwd :D
[/quote]

Zo, het duurde effe ;D

Het boek heet: Verhaar-en vachtproblemen bij honden en het ISBN = 90 6248231 7

Ligt regelmatig in tweedehandswinkeltjes. Ik weet niet of je in de buurt van Roosendaal woont, want daar zit een winkeltje (pallieter) die regelmatig een excemplaar had liggen
[/quote]

Bedankt! Ik zal eens kijken. Roosendaal is niet zo heel ver weg.
[/quote]
Dan zet ik de koffie alvast aan ;D
[/quote]

Kijk, wat regel ik dat toch weer leuk ;D
[/quote]

ja je bent geweldig ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#117022
[quote="Sonja"]
[quote="sylvia"]
[quote="Sonja"]
Ah, da's goed! ;D
[/quote]
als je senseo lust wel ;D
[/quote]

Ik lust alleen maar Senseo. Andere koffie mot ik niet. ;D
[/quote]
Nou dan heb je helemaal geluk,andere kofiie zet ik ook niet ;D ;D ;D
Door ine
#151308
Sonja, heb je intussen het boek al?

Heb ik even een vraagje.
Heb 2 schatten van katten, katers, gecastreerd, van 3 en 4 jaar oud. Zijn hier sinds 2 1/2 week en moeten dus nog wennen. Ze verharen als een gek, zou dat door stress kunnen komen?
Zou daar iets aan te doen zijn?
Hoe vaak moet ik ze borstelen? Het zijn een Maine Coon en een Ragdoll. Nu borstel ik ze 2x per week, in iedergeval de Maine Coon.
Helaas zijn het brokjes eters, Yorick (An) heeft het geprobeerd om ze op CB over te zetten, maar dat is mislukt.
Ik heb hier nu dus een bakje CB staan en een bakje brokjes. :-\ We hopen gewoon, dat ze toch een keer van de CB gaan eten!
Door Lisa
#151410
Ik heb een Ragdoll op CB en verhaart ook. Ik kam haar trouwens, met een borstel haal ik er eigenlijk weinig uit. Misschien dat je anders even een kam kan kopen ipv een borstel?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#151615
Ik heb het boek nog niet gevonden, maar ik sluit me bij Sylvia aan: Niet te veel borstelen, want dan stimuleer je het verharen alleen maar.
Dus alleen borstelen als er duidelijk sprake is van een ruifase. Verder zoveel mogelijk er af blijven. Bij een langharige kat wel voorkomen dat ze klitten krijgen. Bij een halflangharige kat speelt dat probleem al veel minder.
Mijn katten verharen ook best veel, vind ik. En die staan geheel op vers. Vandaar dat ik hier ook die vraag heb gesteld.

Over verharen gesproken: Konijn Floyd is er helemaal kampioen in! Ziet er uit alsof hij door de ratten is aangevreten!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door