Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
#1052707
ach nee toch, wat vervelend nieuws!!!!Dan is ze binnen korte tijd toch wel erg achteruit gegaan..
Ik kan je niet veel tips geven, sterker nog, voor dit topic heb ik nooit geweten dat een slecht gebit samen kon hangen met een veranderende nier en leverwaarde.
veel sterkte met je speedy  :-* en ik hoop dat ze wat opknapt na een reingingsbeurt van haar gebit (wat in deze toestand ook geen al te beste optie is)
Door flin
#1053052
zurca schreef: Inmiddels zijn we zo'n vier weken verder en het gaat niet goed met Speedy :-\
Morgen moeten we iig naar de DA om haar schildklierwaarde na te laten kijken....
gets, wat sneu Zurca  :(

sterkte morgen,

kun je de vlooien niet wegvangen?
Door zurca
#1053309
Speedy is grondig nagekeken, bloed afgenomen voor heel uitgebreid bloedbeeld en voor aankomende maandag een afspraak voor een echo....
Waar ik al bang voor was, de DA voelde bij haar lever iets wat er niet hoort :-X
Uitslagen bloed krijg ik morgen...
Tanden zijn bekeken en wat met een krabbertje schoongemaakt. Haar gebit is slecht en hij zag zo al wat kiezen die er uit moeten.

Bah.....dit is allemaal maar niks :-\

Vlooienkam heb ik idd al gebruikt, ik "vang" wel poepjes maar geen vlooien....
Ik ga de andere katten maar een pipet geven en alles wassen/ sprayen en dan hopen dat het zo bij haar ook helpt...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1053339
O help, als ze iets voelen in de buik is dat meestal niet veel soeps. Ik hoop dat het goed gaat.
Door zurca
#1053918
Borke schreef: Moeilijk hoor zo'n oud beesie al, ik zal voor je duimen!
Dat is het 'm nou net....In mijn ogen is ze zo oud nog niet...
Thuis hadden we katten en die zijn zo tussen de 18 en 21 jaar geworden, onze eerste eigen kat heb ik met 12 jaar uit het asiel gehaald en is 21 geworden...
Dan is dit helemaal nog niet oud.

Ondertussen maar brokjes gekocht voor dr want dat is monenteel het enige wat ze eet, en ook niet van harte.
Ik vind het vooral zo erg voor Wim, het is zijn kat en is er  echt niet goed van...
(Ik vind het ook vreselijk hoor maar het voetl anders dan toen mijn kat ziek was)
Door zurca
#1053993
Wim heeft zojuist de DA gesproken over de bloeduitslagen.
De leverwaarden waren hoger dan die van de vorige keer en er was ook te zien dat er ergens een ontsteking is want die waarde was ook verhoogt...
Een echo moet nu uitslluitsel geven of het om een tumor of een abeces gaat. Vanavond kunnen we iig AB komen halen om haar die iig al te geven. Dan hebben we maandag dus die afspraak voor een echo.
Als we de AB halen zal ik ook weer even om een uitdraai vragen van de uitslagen en die eventueel hier plaatsen.

Vorige keer heeft de DA (een andere) ook heel de buik gevoelt maar toen niks gevonden....dat dat zich dan zo snel kan ontwikkelen in vier weken....geeft me een naar gevoel :-X
Door Kefraya
#1054059
Wat een naar bericht, ik hoop het dat het allemaal nog meevalt.
Ik vind 12 ook helemaal nog niet oud, al scheelt het wel een beetje per kat.
Ik duim heel hard voor je en geef Speedy maar een voorzichtige knuf!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1054409
Ik vind 12 ook nog helemaal niet oud voor een kat. Die moeten inderdaad rustig 15-18 kunnen worden.
Ik duim dat het een ontsteking is! Dat is te overzien.
Door Juul
#1054494
Ow, klinkt allemaal niet goed. Ik duim dat het mee gaat vallen en dat de ab aanslaat!
Door zurca
#1054514
Bedankt allemaal igg voor het duimen :-*

Ze moet nu 2 maal daags een ABtablet; Amoxoral 50mg.
Bloeduitslagen heb ik nog niet, de printer was stuk dus ze konden geen uitdraai maken.

Het ergste vind ik momenteel dat het lijkt alsof ze "opgezogen" word door vlooien :-\
Haar vacht valt enorm uit, haar kin, binnenkant achterpoten en buik zijn zo goed als kaal, achter de voetjes beginnen ook kaal te worden...Ze lijkt daar echt jeuk te hebben want als ik er camendula op smeer dan laat ze dat toe en geniet van het gewrijf...Ze laat overal van die zwarte "puntjes" achter....Maar als ik dan met de vlooienkam aan de slag ga dan vind ik niks :-X Het liefst zou ik haar iets geven tegen de vlooien maar dat lijkt me niet verstandig...Haar wassen heb ik ook al aan zitten denken maar dat is dan, denk ik, alleen maar effectief als ze echt koppie onder gaat en dan wil en kan ik haar niet aan doen...Vlooienshampoo misschien?! Zou dat minder heftig zijn dan zo'n pipet in de nek?!
Door flin
#1054523
reageert ze in d'r goeie doen ook slecht op 'n pipet?
en wassen met vlooienshampoo lijkt me ook geen pretje? en da's maar voor heel even tegen vlooien?

't blijft kiezen tussen kwaaien, en eigenlijk denk 'k dat 'k toch een anti-vlooien middeltje zou druppelen,

de kale plekkies kunnen ook komen omdat 't lijffie effe niet zo wil?

    gosh... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door