Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door daanentous
#937022
Ik zou zelf eerder Bachbloesems inzetten dan de rust compositum. Ken een geval van twee vechtende katten waarbij dat zeer goed geholpen heeft. Wel laten samenstellen door een gediplommeerde bachbloesem therapeut natuurlijk.
Door zurca
#938637
flin schreef: heeft Noa 't in de gaten, als Tobias een duik neemt? of doettie 't stiekum, bv als Noa ligt te slapen, of 'm ècht niet ziet?
en als Tobias bij jou komt liggen, komtie dan 'snorrend' bij je? gaattie zich 'inlikken' ? of vindtie jouw schoot eigenlijk 'zijn' plek, en komtie aan en ploft neer?

('k probeer een duidelijker beeld te krijgen; vindt kattengedrag zowieso interressant... ;) )
Tobias doet niks stiekum... ;D Als hij vind dat tie iets wil doen, goed of slecht, dan doet tie dat gewoon....
Noa is meer van het stiekumgedoe" ;)

En als hij bij me komt liggen dan is dat heel verschillend. soms gaat tie voor me zitten en dan ziet tie me "verliefd" aan te kijken...Kijk ik dan terug dan begint hij zich in allerlei bochten te wringen en geluidjes te maken. Als ik dan zeg "kom maar" dan kruipt tie op schoot. Maar soms heb ik geen erg in die "hints" en is tie het zat en stapt dus gewoon op schoot.

Ik heb voor nu besloten wat meer op te letten op hoe ik tegen hem doe. Ik heb eens na zitten denken en ik denk dat wij een beetje "botsen" met elkaar....Hij doet stout, ik word boos, hij nog bozer en valt mij aan....Nu ga ik me niet meer lopen ergeren aan hem al hij  stoute dingen doet. Dit zijn over het algmeen dingen die hij echt doet omdat hij weet dat ik daarop reageer...Dus daar ga ik mee stoppen. Verder zal ik hem wat meer aandacht gaan geven. Niet dat ik hem nu kompleet negeer hoor maar iig elke dag even kroelen en spelen....
Door elke dag te spelen en te proberen of hij wat meer naar buiten wil, wil ik kijken of zijn gedrag tegen over Noa ook zal veranderen. Misschien is het toch een soort opgekropte energie die eruit moet...

Een gedragtherapeut kan dan altijd nog....eerlijk gezegt wil ik dat nog even uitstellen...
Door flin
#938721
zurca schreef: Misschien is het toch een soort opgekropte energie die eruit moet...

Een gedragtherapeut kan dan altijd nog....eerlijk gezegt wil ik dat nog even uitstellen...
lijkt me idd heel waarschijnlijk! en mijn idee... ;)

als de katten hier in de tuin lopen te struinen (die is niet serieus afgezet) dan raken ze ook helemaal hoteldebotel van andere geuren; er komen wel n's buurtkatten en  als't wat warmer word een egel, er struint ook wel n's een rat die de verkeerde afslag heeft genomen, muisjes, kortom frisse wind, geur en dat soort elementen lijken hier dan toch een bepaalde bevrediging op te leveren...
en da's idd anders dan binnen, met de 'bekende' geuren ...
Door zurca
#938818
Het is niet zo dat ze nooit buiten komen hoor ;)
Ze hebben een kattenren tot hun beschikking maar het zijn echt "mooi-weer-katten".
Ik zal ze nu gewoon wat vaker buiten zetten, zin of geen zin.
(Natuurlijk niet als het echt slecht weer is ;))
Door flin
#939031
zurca schreef: Het is niet zo dat ze nooit buiten komen hoor ;)
nee, dat schreef je idd ;)

wat 'k een beetje bedoelde te zeggen (en 'k ben niet altijd even duidelijk :-[ ) is dat hier 'buiten' niet alleen fungeert als race-baan,
en klimgebeuren, maar ook als snuffelplek , waar regelmatig andere beessies een geurvlagje achterlaten,
en dat dat blijkbaar ook èrg interessant is...

't is hier wel zo dat ze naar buiten mogen als ze erom vragen, en eigenlijk moet 'k dan de deur op 'n kier laten staan; als 'k de deur dichtdoe, voelen ze zich direct buitengesloten (geen vluchtplek?) en staan binnen 3 minuten te zeuren of ze alsjeblieft (gvd!) naar binnen mogen...maar als de deur op 'n kier blijft, komen ze af en toe 'effe checken' oftie werkelijk nog open staat, en vermaken zich vervolgens buiten prima...

is dit miss anders met een ren waar ze niet zelf  kunnen kiezen, binnen buiten, buiten binnen? :-\
Door zurca
#939311
Ah ik begrijp je ;)

De kattenren zit hier vast aan de buitendeur, ik mag dus ook heel leuk voor portier spelen ;)
Met goed weer staat die deur gewoon open en lopen ze hele dagen in en uit. Nu het weer niet zo fijn is om met open deur te zitten blijven ze automatisch meer binnen. Ze vinden het hier ook het prettigst om met open deur buiten te zijn :)
Maar met zo'n ren heb je idd. wel minder "vreemde" geurtjes....Zij kunnen er niet uit maar "iets" anders er ook niet in.
Ik koop weleens wat kruiden voor ze of neem na een boswandeling een zak bladeren mee voor in de ren ::) ;)
Verder hebben ze wat uitkijkplaatsen en dat vinden ze geweldig, lekker "gluren" bij de buren ;D
Door flin
#939439
zurca schreef: Ik koop weleens wat kruiden voor ze of neem na een boswandeling een zak bladeren mee voor in de ren ::) ;)
Verder hebben ze wat uitkijkplaatsen en dat vinden ze geweldig, lekker "gluren" bij de buren ;D
hi, hi, heeel herkenbaar ja! ;D ;D "gluren" bij de buren....

opzoek naar nog meer aantrekkelijke 'geuren' kwam 'k hier ook nog terecht:

http://www.voernatuurlijk.nl/forum/view ... 52f8d1a33a
Door Femke
#943768
Nou, hier mijn ervaring met Rust Compositum in combinatie met een opvliegerige kat.... Ik heb Stan gisteravond en vanmiddag RC gegeven met het oog op de verhuizing van morgen.
Hij is zeker rustiger geworden, slaapt veel en diep. Maar als ik hem nu aanraak dan schrikt hij enorm en daardoor grijpt hij eerder. Ik heb het gevoel dat zijn lontje nog korter geworden is  :-\ :-\ :-\

Het is trouwens geen probleem om het bij hem naar binnen te krijgen; ik meng het gewoon door de carnibest...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door