Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door verwonderd
#916093
:D :D :D

Drolvormen vliegen mij om de oren, nog niet goed hard, maar edoch ik ben blij met iedere vorm!
Ze verdraagt ook animonda adult, geeft zelfs stevige donkerbruine kleur!!!, ze eet ook weer 's avonds animonda blik, slechts 1 el maar toch.
Dit is dus voorlopig haar ritme: Hill's kitten kip, animonda adult, beiden brokken. 's Avonds een weinig blik animonda.
GEEN VIS!!!!!!!!!!!!
En ja het resultaat is zichtbaar...

Dit blijf ik toch nog even een paar weken volhouden en ga het dan eens proberen met 1 thl rundergehakt toch? Dat kan toch ook??

En.......................hetgeen ik vreesde......bosliefje is krols geworden tijdens de 2e citodag van dochterlief.....Ik heb dus 2 nachten amper geslapen om het bosliefje rustig te houden, dat ging met heel veel moeite, ik heb dus samen met haar in de woonkamer gebivakkeerd en het meisje alle aandacht aaitjes gegeven die ze nodig had.....

Gisteravond ben ik in een soort comaslaap al heel vroeg in slaap gesukkeld. Ik ben nu fit, dochterlief heeft genoten van de serenades van bosliefje hihihi, maar, ze heeft de nachten die ze nodig had voor haar toets goed geslapen, dus, eerlijke wisseling van de wacht!

Volgende week wordt bosliefje gesteriliseerd...het arme schatje. Ik had haar een krolsheid willen besparen, maar, ik durfde voor de cito niet een sterilisatie aan gezien haar toestand toentertijd.

Na de sterilisatie ontlasting laten testen en ik heb het vermoeden dat ze van de crypt af is...waarop ik dat baseer? Mijn gevoel. 8)
Door YaYa
#916104
Kijk dat zijn nog eens goede berichten. Eerst maar even zorgen dat de ontlasting goed is en dan inderdaad langzaam aan weer proberen. Kan met een beetje rundergehakt, een beetje carnibest of eventueel wat kipfilet. En als dat goed gaat, heel langzaam opbouwen.
Ik zou bij haar heel langzaam en voorzichtig aan het werk gaan omdat ze door alle diarree en medicatie supergevoelige darmen zal hebben.
En ja, met 9 maanden krols is op zich best wel normaal. En als je geen nestje wilt, heel verstandig om haar te laten steriliseren.
Door verwonderd
#916114
:) :)
Bosliefje zou een waanzinnig mooi nest kunnen krijgen met bosmannetje maar nee, "de lijnen" zullen bij deze bij haar en bij hem stoppen.
Ik zou het het bosliefje niet aan willen doen met dat tengere lijfje van haar met al die aanslagen die al zijn gepleegd. Hihi en mezelf wil ik het ook niet aandoen ;D ;D

Yep, ik blijf voor de goede drollen gaan en ja, ik neem jouw advies van harte mee...heeeeeel voorzichtig met het meisje maar in the end zal ze versvoer eten, ben ik van overtuigd.
Dank je Yaya

groetjes verwonderd
Door verwonderd
#919838
Hi allemaal,
dochter heeft (eigenlijk vooral ik) de CITO doorstaan, is gisteren 11 jaar geworden en vandaag is bosliefje gesteriliseerd...ja ze is nu heel zielig...
Ik had in een zakje drol meegebracht om aan da te laten zien, da was enorm verrast en enthousiast: testen!! Dat overviel mij nogal, maar ok: testen dan maar!

Bosliefje heeft al gegeten...tuurlijk heb ik haar een beetje met de hand gevoerd, mijn schatje...

Ze moet dus de komende tijd herstellen. Vanavond legde ze weer een prachtige drol in de bak, ik sta er versteld van.

Ik hou jullie op de hoogte wat de uitslag van de test is.

groetjes, verwonderd
Door YaYa
#920020
Katten knappen gelukkig nogal snel op dus ik denk dat ze zich vandaag een stuk beter zal voelen. En als ik jou zou hoor, kun je de uitslag van het ontlastingsonderzoek met vertrouwen tegemoet zien. Het klinkt in ieder geval goed  :)
Door verwonderd
#920925
:yeah: :yeah: :yeah: :yeah: 

De cryptosporidia :mbounce: is...... :groupwave2:  WEG!!!!!

:circle:

Nu de darmpjes laten rusten, het meisje laten rusten......

boslief nummer 2 (die dus wel vleesjes rauw eet :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: ) kan dus eindelijk komen ....

Hopelijk vinden ze elkaar lief.....want DAAR is het mij om te doen!
Door maddoc
#921013
Gefeliciteerd! dat is heel goed nieuws voor jullie. leuk ook dat nr 2 nu kan komen, ben benieuwd wat ze van elkaar vinden.
Door flin
#921086
verwonderd schreef: darmpjes laten rusten, het meisje laten rusten......
vrouwtje laten rusten.... ;D ;D

maaruh, well done!!!

en blijkbaar had je no. 2 al op 't oog?
veel plezier!!!
Door verwonderd
#921191
;D hahaha nou het vrouwtje moet idd ook erg goed uitrusten  ;)

Ja boslief 2 al bij geboorte op het oog. In het kort: toen bosliefje aan de diarree bleef, heb ik de optie opgezegd. Maar fokker vond mij zo lief en goed voor bosliefje: fokker ging met ons meewachten tot parasiet weg was... We hebben heel wat lief en leed gedeeld, want de parasiet ging ondanks alle inspanningen maar niet weg... Nu is kitten dus geen kitten meer  :'( maar we hebben kitten wel zien opgroeien en daarmee groeide ook onze verliefdheid.
Iedere positieve test kwam daarom iedere keer heel hard aan.

Maar NU: bosmannetje kan komen!!! Zucht, hij is zoooooo mooi en zooooooo lief; we zien het positief in in die zin: de karakters passen theoretisch heel goed bij elkaar, nu nog de praktijk maar daar hebben we alle vertrouwen in!!

En dan op naar de volgende stap! Iig eet bosliefje nu en 's ochtends en 's avonds al blik nou nou nou en dat wil ik dan heeeeeeeeeeeeel voorzichtig!! gezien haar darmengeschiedenis gaan vervangen door kvv. Maar op de een of andere manier ben ik er nu veel rustiger onder.

Woensdag geopereerd en gisteren woog ze 2,8 kg; ik vind dat voor haar heel netjes! en het lijkt alsof ze meer eet. Nou, dat mag ze, want een veelvraat is het niet en ja ze kan best nog wat gewicht gebruiken!

De parasieten zijn weg maar vooral: gebleken is dat zij geen draagster is gebleven....dat was onze grootste angst...want dat zou betekenen dat bosmannetje niet zou kunnen komen...spanning alom in twee huizen...
En de fokker van bosmannetje? Een topper. De beste en de liefste. For ever friends.

Reacties, graag!!! En daarna mag hier een slotje op en wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie betrokkenheid en lieve reacties.

Ik lees veel mee, reageer hier en daar en zal absoluut berichten over hoe het hier thuis verder gaat!!
Door Mevroi Kruim
#921228
Klinkt hartstikke goed zo! En idd een hele fijne fokker zo te lezen.
Komen er nu kleine boskindertjes bij?

En wij willen natuurlijk een nieuw topic barstensvol met FOTOOOOOOS!!!!!  ;D ;D
Door verwonderd
#921238
hihi neeeeeeeeee geen boskindertjes!! Kruimel toch: bosliefje is gesteriliseerd!!

Ik ben geen type voor kittens: kan je mij wegdragen: ik maak mij veel te veel zorgen dan!  ;D

ja die foto's komen echt hoor, moet dat nu nog uitzoeken, had ik niet de concentratie voor, nu gaat dat beter!
Door Mevroi Kruim
#921248
verwonderd schreef: hihi neeeeeeeeee geen boskindertjes!! Kruimel toch: bosliefje is gesteriliseerd!!

Ik ben geen type voor kittens: kan je mij wegdragen: ik maak mij veel te veel zorgen dan!  ;D

ja die foto's komen echt hoor, moet dat nu nog uitzoeken, had ik niet de concentratie voor, nu gaat dat beter!
:-[ :-[ :-[ :-[


*ineenhoekjekruipmettafelkleedoverhoofd*

Ik had toch echt meegelezen maar was het ff vergeten.

Maar fotoooos wil ik wel!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door