Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door verwonderd
#911686
hihi Yaya, eh je hebt veeeeel meer katten te eten te geven dan ik!
Ikke nu nog maar 1, bedoeling was 2 uiteraard, maar nr 2 komt pas wannneer deze nr 1 ok poept.

Vind de carnibest er goed uit zien by the way.

pompompom...
Gebruikersavatar
Door el-grillo
#911691
Hoi Verwonderd,

Ik ben dus één van "de mensen die meelezen". Met veel enthousiastme overigens. Erg leuk om te lezen dat je zo goed bent voor je beestjes. Ik wil me nu dan ook graag in de reacties mengen. Wie weet kan ik ook nog wat voor je (en je boskatje) betekenen. Helemaal top dat je de overstap wilt wagen! Waarschijnlijk hebben we allemaal wel onze twijfels gehad, maar we slepen je er wel doorheen!! Er zijn hier genoeg ervaringsdeskundigen (die allemaal wel hun eigen manier hebben) die met eigen ogen hebben gezien dat vers het beste is wat je je carnivoortjes kan geven (wat bepaalde dierenartsen ook beweren!). Bij mij thuis lopen ook twee levende bewijsjes rond! ;D
Dus lees de adviezen, probeer ze eventueel uit, en ontdek wat voor jou (en je noor) het beste werkt.

Mijn katjes (ook 9 maanden overigens), heb ik in ongeveer 2 weken overgezet. Ik heb blik gemengd met 1 theelepeltje CB en dit per dag opgebouwd totdat ik vond dat ze klaar waren voor de grote stap en het percentage blik helemaal weggelaten. Toen ik volledig CB ging voeren heb ik het nog wel overgegoten met kokend water en dit kan je na een tijdje ook weglaten. Ik vind een beetje extra water voor mijn blaasgruispatientje wel fijn, dus doe ik dit nog steeds regelmatig.

De CB laat ik overigens wel in de koelkast ontdooien omdat ik van mening ben dat dit toch beter is. Een rolletje van 250gr doet er niet zo lang over om te ontdooien. Ik doe het 's ochtends in de koelkast en de volgende ochtend is het helemaal ontdooit. Maar als je nog in de "stukjes-fase" zit, gaat dat natuurlijk sneller. Maar ik begrijp dat je heel nieuwsgierig bent naar de reactie van je bosliefje (aan je verhaal te lezen, zijn de voortekenen erg veelbelovend) en niet zo lang wilt wachten. Het kan ook helemaal geen kwaad om de koelkast over te slaan...

En ik denk dat het een voordeel is dat zij nog jong is, en al veel verschillende voedingen voorgeschoteld heeft gekregen. Bij mij in ieder geval wel. Ze zijn vrij makkelijk overgestapt als je het vergelijkt bij sommige (oudere) katten hier...

Heel veel succes! En hou ons op de hoogte!
Door verwonderd
#911701
:(

te hoge verwachtingen vrees ik :) Nou ja, ik ben erg hoopvol en nu een beetje teleurgesteld, maar ja, de reis van 100 km begint immers met 1 stap.

Ja idd met gekookt water overgoten, zij met hoog ruggetje aan mijn benen (huh??) en schoteltje neergezet. Slobber slobber, ze is echt een vochtfreak. Ben weggeslopen pompompom. PRRRRRRRRT komt ze naar me toe en maar PRRRRRRRRRRRT (hoge toon dus he). Naar de keuken. Weer terug. Wat wil je nu? Ze blijft maar PRRRRRRRRRT. He! Ik weet echt niet wat ze wil. Ik haar weer aaien, bij het schoteltje...ze ruikt wat likt wat. PRRRRRRRRRRRRRRRRT.
Nog dikkere staart zet ze op (de speelstaart) en legt 'm over haar rug...ja ja da's een goed teken. Ze gaat gek doen. PRRRRRRRRRRRRRT.
En dat was het!

grinnik.

Nu alleno, ik weet t ff niet. Sinds vanochtend heeft ze enkel 70 gram vis animonda. Paar hapjes van dit. Nee ze is niet suf, ja ze is superspeels. Ik blijf het aanzien zo lang ze iig WAT eet. Het is me er een....tuthola :) , maar lekker wel de mijne! ;)

To be continued.
Door verwonderd
#911722
Zo. Ze lag in de klimboom en van mijn vingers aflikken wil ze wel :) Heb haar dus gevoerd, ja ja. (ik op een stoel, met schotel in de hand, stijve nek en zeggen toe maar) Nou, ze heeft er wat van gesmikkeld hoor! 1 thl is er iig in. Misschien zelfs 2!
Kom er net achter dat ze meestal pas om 19.00 uur gaat eten, of zelfs een half uurtje later. Ook in de nacht. Dus voor ik naar bed ga zet ik nog wat neer, samen met animonda.
Ze communiceert wel heel erg veel met me: en maar kijken. Wat zou ze mij nou toch willen zeggen?!?

Ik zou mij als ik haar was ook niet zo vertrouwen :( met al dat eten. Dat vind ik dus het ergste he, alsof ik haar vertrouwen heb beschaamd. Ik mag in mijn handjes knijpen dat ik haar nog mag knuffen!!

'k Geloof dat ik nu maar eens aan dochterlief hier moet gaan denken ;) Oh ja en aan mezelf.
Door Rosita
#911735
Als ik jou was zou ik de CB even op een schoteltje in de magnetron verwarmen. Een paar seconden tot het een beetje bruin is. Vaak eten ze het dan wel, daarna kun je het steeds rauwer geven. Of wat blikvoer mengen met de CB. Mijn Dayna heb ik zo ook over gezet, terwijl mijn andere 2 katten het gelijk rauw aten.
Door verwonderd
#911937
Hi allen,
beetje suf vn mij, op de site van carnibest staat heel duidelijk aangegeven hoe over te schakelen...als poes nu nou ook eens gewoon zou gaan eten, zou dat heel handig zijn :(. Ze doet het nog steeds maar het lijkt wel alsof ze in hongerstaking is. Ze heeft vandaag amper wat gegeten.

Verder nog contact op genomen met moeder van vriendinnetje van dochter: blijkt dat zij nl de honden carnibest voert en wat al niet meer :) en in het verleden heeft gebarfed.

Ze kent geschiedenis van poes en zei: probeer het ja en oh als je Tannetje ziet, doe haar de groeten van me. Blijkt dat ze Tannetje de Koning kent!
Door Wilhelmien
#911966
Hoi Verwonderd,

ik heb de topic gedeeltelijk gelezen en dacht dat je misschien wat hebt aan mijn verhaal.

Mijn kater van (nu) bijna twee kreeg in November 2007 diarree. Soms ging het goed maar langzamerhand werd de diarree steeds ernstiger. Mijn DA heeft zijn ontlasting onderzocht en vond een parasiet wat in Nederland zelden voorkomt. (hoe komt hij er dan aan vraag je je dan af) Met een goed ontwormingsmiddel moest hij van de parasiet afkomen. Echter bleef hij de diarree houden, de DA zei dat dit erg veel leek op IBD (verzamelnaam voor chronische maag-darmontstekingen) De parasiet was wel uit zijn lichaam verwijdert maar heeft naar mijn idee veel irritatie veroorzaakt waardoor de diarree aanhield. Na een kuurtje AB en Prednison was het echter nog niet over. De prednison werkte wel maar zodra ik afbouwde begon het weer.  Mijn kater moest weer fulltime aan de prednison. Via een kennis van mij die BARF voert aan haar honden ben ik wat gaan uitproberen. En raad eens? Zodra ik vlees voerde was de diarree over. Ik heb de prednison helemaal afgebouwd en nu krijgt hij niks meer, en de diarree heb ik niet meer gezien.
Inmiddels voer ik volledig BARF en kvv en gaat het erg goed.

Hopelijk heb je hier wat aan, veel succes en sterkte met je kat.

ps: Ik voer ook CB, de natuurversie vinden ze hier erg lekker. In het begin eerst een paar seconden in de magnetron of gemengd met blikvoer maar inmiddels eten ze het nu gewoon zo. Wel moet het op kamertemp. zijn anders wordt er gemopperd en/of gespuugd.  
Laatst gewijzigd door Wilhelmien op do 07 feb 2008, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door verwonderd
#911975
Hi Wilhelmien,
veel dank voor jouw verhaal. Mag ik weten welke parasiet dat was?

Poes is inmiddels in hongerstaking gegaan en ik voel na een 4 dagen de heupjes uitsteken, ja ik voel me nu redelijk radeloos. Ook de animonda eet ze nu niet meer. Wel uit mijn hand, maar die paar happen zetten natuurlijk geen zoden aan de dijk. Vorige week maandag woog ze 2,8 kg bij de da. Ze is getest: nieren/suiker/lever allemaal goed. FeLV en FIV godzijdank negatief. Dus een gezond poesje zou je denken.

En ze blijft het doen he, het is ongelooflijk.

Nogmaals dank voor jouw verhaal.
groetjes Verwonderd
Door maddoc
#912016
leuk dat je zo enthousiast bent! niet bij de pakken neerzitten als katlief iets minder enthousiast reageert, dat is nl bij veel katten zo.
Door YaYa
#912056
Als ze niet meer wil eten, moet je wel oppassen. Ze mag niet vasten. Desnoods maar wat carnibest of animonda in kleine balletjes naar binnen proppen maar ze moet wel eten.
Door Roosje007
#912134
Ze moet ook absoluut vocht krijgen, als ze  niet drinkt kan je met een spuitje water in de mond spuiten.  Bij de DA zijn ook vloeibare vitaminen in tube te krijgen.  Toen Samson geopereerd was had ik dat meegekregen - had blijkbaar een lekkere smaak want hij likte het van mijn vinger af.
Door verwonderd
#912174
Gisteravond dus idd ong 1 thl carnibest opgevoerd, laat op de avond uit mijn hand animonda gevoerd, niet veel, maar toch.
vanochtend joepie uit zichzelf animonda.
Drinken doet ze godzijdank zelf heel erg goed. Glazen water kunnen we hier niet laten staan :) bwvs
Ben ook al heel erg gewend om onbewust te checken op uitdroging (stiekem tijdens het aaien).

Ze is superspeels, actief en zoekt contact.

Gisteravond werd ook gesuggereerd door moeder van vriendinnetje dat ze mij aan het uittesten is; klopt, dat is poes ten voeten uit en helaas door dat gedoe heb ik haar wel verpest :( ze mag veel meer dan ik van een gezonde poes zou toestaan. FOUT! Ik weet het  :-[
Door YaYa
#912180
Is misschien fout, maar wel begrijpelijk. Ik heb ook zo'n aapje rondlopen. Pearl heb ik zelf gefokt en ze was ook verkocht aan vrienden van ons. Toen ze 12,5 week oud was (dus een paar daagjes voor ze weg mocht) is ze gestopt met eten.
Dit heeft ze maar liefst 6 maanden volgehouden en al die tijd ben ik tig keer bij de da geweest en maar blijven dwangvoederen. Toen ze op een gegeven moment toch weer ging eten, is ze gebleven.
Maar door alle toestanden toen ze klein was, is ze gruwelijk verwend, mocht ze veel meer en dat krijg je er dus niet meer uit. Dus alles wat de rest niet mag, mag Pearl dus wel. En daar maakt ze dankbaar gebruik van  ;)
Door Mieuw
#912186
Je verhaal klinkt heel bekend. Veel Noren hebben last van hun darmen en/of gebit-tandvlees. Sinds ik ben overgestapt zijn de darmproblemen over. De slechte gebitten zijn gebleven helaas, maar wel verbetered gelukkig.

Heb je haar van de fokker meegekregen met diaree, of heeft ze dat pas bij jou thuis gekregen? In het eerste geval had de fokker haar nieteens mogen laten gaan, en had eerst zelf de diaree op moeten lossen.

Is het misschien een idee om de animonda een héél kleine beetje te mengen met carnibest? Zo raakt ze er vast aan gewend en ze zal het misschien nog wel lekker vinden ook. Als je ook ergens aan Bibi of Bandit kan komen is dat misschien ook een idee, dat vinden sommige katten lekkerder.
Hoe dan ook mag ze zéker niet vasten, dat is levensgevaarlijk. Desnoods moet je gaan dwangvoeren.
Sterkte.
Door verwonderd
#912220
lieve mensen,
ik begrijp heel goed dat jullie benieuwd zijn naar haar achtergrond, het hoe en waarom.

Ik kan niet ingaan op vragen over hoe het is gegaan met de fokker.
Het is nooit en te nimmer mijn bedoeling geweest daarover te schrijven en dat wil ik niet:
Ik wil alleen maar dat poes het goed gaat doen.

Hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen is een tweede :) maar, ondanks mijn paniekaanvallen  :-[ blijf ik altijd doorgaan en bedenken en doen... Sorry voor al mijn gemiep. Ben pas woensdag hiermee in aanraking gekomen en dan al die verhalen... ik word daar zo treurig van!  waarom toch dat onnodig lijden!!en tegelijkertijd zoiets van jemig!! er is dus toch een oplossing! De da wist het niet meer, poes is gezond verklaard, dus tja, wat dan?!?! Nu, carnibest?

Maar dan moet ze wel eten!! En ik ben blij dat jullie dwangvoeren noemen, want ik werd nl al wat driftig en kreeg de neiging het in haar bekje te proppen, maar het leek me niet zo'n strak plan. Wel zet ik haar heel regelmatig (doe ik eigenlijk gevoelsmatig al een tijdje) bij haar schotel en dan is het OH JA en ik blijf er nonchalant bijhangen (doe de afwas ofzo) en spiek of ze eet. Nou nou dat gaat met ieniemienhapjes maar dat is dan toch al wel goed toch??
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door