Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sennaruby
#902367
De zuurtegraad was goed... dat is ook zo raar eigenlijk... Ze heeft nog nooit van haar hele leven een brokje gehad, ze is door mij met de fles grootgebracht en eet 's morgens Carnibest en 's avonds een prooidier.
Door Suzan54
#902375
Moet de zuurgraad niet eerst worden bepaald? Struviet bij een kat die vers eet, is al vrij ongebruikelijk. Oxalaatstenen wil je helemaal niet hebben (dat wordt opereren) en die ontstaan juist wanneer de de zuurgraad erg hoog is.
Door flin
#902379
Sennaruby schreef: Ik ben naar de dierenarts geweest en het is inderdaad blaasgruis.
Het gaat naar alle waarschijnlijkheid om struviet, het zijn rechthoekige, doodskistvormige kristallen, maar dat vraag ik zo nog even na. Er zaten ook wat ontstekingscellen in de urine, dus ze heeft nu voor 10 dagen metacam mee.
da's sneu zeg!
waarschijlijk ben je er wèl snel bij dan!

eerst nog maar 's even navragen of 't dus idd struviet is, en miss kun je gelijk vragen of je wat ph-meet-strookjes kunt krijgen zodat je in de loop van de tijd zelf de urine ph kunt meten, en daar dus je plan van aanpak op aanpassen,,

wat voer je de kat normaalgesproken?
Door flin
#902391
Sennaruby schreef: Ik heb net nog even gebeld en het is struviet... Heel veel struviet...
he bah,
de urine- ph zal al wel hoger zijn door de ontsteking, die moet eerst weg,
miss kun je alvast met wat vit c (ascorbinezuur) over 't eten beginnen?
zo per dag een half theelepeltje? 
en probeer 't voer zo nat mogelijk te maken; veeeel vocht naar binnen zien te krijgen...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door