Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kittenMila
#892617
Nou Mila en Lisa zijn weer thuis  :). Mila was de eerste 2 uur nog van de wereld maar komt nu weer een beetje bij. Lisa was meteen alweer alert en sprong op de bank. Ook wilde ze meteen eten maar dit heb ik nog even uit kunnen stellen tot een kwartier geleden, Lisa had echt honger....... ze miauwt nooit maar dat deed ze nu wel.

Baal wel ontzettend want ze zouden onderhuids hechten maar dat hebben ze dus niet gedaan. Kijk het nog even aan en anders haal ik nog 2 kappen want Lisa zit aan de hechtingen te trekken.
Door kittenMila
#892995
O ja dat is waar ook, heb ik nooit aan gedacht. Nou heb nog wel kapjes opgehaald maar niet gebruikt. Ze hebben de wond mega goed gewassen en daarna hebben ze er niet meer aangezeten. Ik merk nu ook niet meer dat ze er last van hebben ofzo, ze zijn weer als vanouds  ;), lekker ondeugend dus.
Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan....
Door Mieuw
#893005
YaYa schreef: Gelukkig dat het goed gaat. En het herstelvermogen van die kleintjes heeft me altijd verbaasd. Binnen no-time zijn ze weer helemaal de oude.
Dat is dus een van de argumenten om het op jongere leeftijd te laten doen  ;)
Door kittenMila
#893472
Daar ben ik nu ook blij mee hoor, dat ik het op tijd heb laten doen. Heb nog wel een vraagje:
Ik zag net dat Mila twee hechtingen uit de wond gegeten heeft. De wond zit wel al dicht hoor. Kan ik het zo laten of moet ik er toch nog even mee naar de da???
Door Mieuw
#893476
Een beetje een tussenweg. Ik zou er niet gelijk mee naar de DA gaan, maar het wel scherp in de gaten houden. Zodra het wondje gaat wijken of er vocht uitkomt zou ik er toch even mee naar de DA gaan. Hopelijk laat ze het, nu de hechtingen haar niet meer irriteren, verder met rust.
Door Suzan54
#893485
Ik heb al heel lang katten en heb dus decennia ervaring met het herstellen van katten na een castratie. Vroeger was het zeker bij poezen een hele gebeurtenis. De wetenschap blijft zich verbeteren, de medicatie verfijnd en zelfs de castratie van een oudere poes die meerdere nestjes heeft grootgebracht stelt weinig voor. Ze lopen tegenwoordig al heel snel weer rond alsof er niets gebeurd is.
Door panthera
#900856
Mijn katten zijn met 13 weken gecastreerd en gesteriliseert, en liepen na 2 uur weer rond alsof er niets gebeurd was. :D
Onderhuids gehecht, en een wondje waar zeg maar een pleister op had gekund zo klein.  ;)

Totaal geen enkele spijt van gehad, als ik zie hoe het 10 jaar geleden nog ging: de kat had een jaap op haar buik, waar zeker 10 hechtingen in zaten: van de kolossale zwarte dingen, die ze meteen eruit wilde plukken, en ze nog bijna een week nodig hadden om helemaal te herstellen.  :'(
Bovendien nog half onder narcose thuiskwamen, waardoor, als je niet uitkeek, ze tegen al het meubilair aanliepen, omdat katten nu eenmaal eigenwijs zijn, en ''denken'' normaal rond te kunnen lopen.
Op deze manier kunnen ze dat nu wel.

Een tevreden mens hier. 8)

Panth.
Laatst gewijzigd door panthera op wo 23 jan 2008, 04:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door