Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#877647
Zaniematsu schreef: Ja hoor, maar voorlopig is haar (door de da) geadviseerd om geheel op brok over te gaan.
De combi brok en rauw zou de oorzaak zijn van een verkeerde zuurgraad dat de struviet veroorzaakt zou hebben  :'(
Kletskoek.
Wat Koekje zegt, te hoge pH wordt veroorzaakt door brokken en niet door vers. Het is dus idd slim om te stoppen met de combinatie en in plaats daarvan alleen vers te voeren. Eventueel met appelazijn, vitC en/of cranberry.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#877679
Kletskoek.
Wat Koekje zegt, te hoge pH wordt veroorzaakt door brokken en niet door vers. Het is dus idd slim om te stoppen met de combinatie en in plaats daarvan alleen vers te voeren. Eventueel met appelazijn, vitC en/of cranberry.
Ik zou willen dat ik dat over zou kunnen brengen. Ik weet nl ook dat dit zo is.
Maar er zijn zo ontzettend veel tegenstrijdige berichten. Veel mensen kijken toch op tegen hun dierenarts.
Door YaYa
#877725
En helaas denken die toch vooral aan de brok. Dat is er zo in geslopen, wordt door alle da's geadviseerd en is ook nog eens goed voor hun portemonnee  >:(
Ik denk ook dat de oplossing zou zijn is stoppen met brokken, volledig terug op vers en dan andere dingetjes voor de "voedselverrijking".
#877757
Zaniematsu schreef: Ik zou willen dat ik dat over zou kunnen brengen. Ik weet nl ook dat dit zo is.
Maar er zijn zo ontzettend veel tegenstrijdige berichten. Veel mensen kijken toch op tegen hun dierenarts.
Klopt helemaal, helaas in dit geval.
Ik ken ook diverse van dergelijke situaties, en ik laat het er dan maar bij. Je kunt niet meer dan de middelen en de kennis aanreiken, de mensen moeten het zelf willen en doen. Willen ze niet dan houdt het op. Heel erg sneu voor de katten maar meer kun je niet doen.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#877989
YaYa schreef: En helaas denken die toch vooral aan de brok. Dat is er zo in geslopen, wordt door alle da's geadviseerd en is ook nog eens goed voor hun portemonnee  >:(
Klopt, dat maakt mij moedeloos.....
Ik denk ook dat de oplossing zou zijn is stoppen met brokken, volledig terug op vers en dan andere dingetjes voor de "voedselverrijking".
Zo zie ik het ook, maar ja, breng dat eens over.....
Door YaYa
#877993
Snap wat je bedoelt. Zelf ben ik nog niet zo heel lang aan de kvv voor de poezels en ik ben ervan overtuigd dat het beter is voor ze. En nog liever zou ik naar barf gaan maar de poezels gaan niet mee >:(
Maar als ze dan vragen wat je voert en je probeert het uit te leggen is er toch veel onbegrip en ga je al snel in de verdediging.
Want de algemene opinie is nog steeds dat brokjes zo goed zijn en zo supergoed voor de tandjes :(
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#878202
Er staat ook ergens een stukje over de 4 katten van mijn dochter(amanda).
Ze heeft 2 blaasgruis katten en nu sinds mei staan ze alle 4 op vers voer.
Niks geen KVV. alleen maar zelf samengesteld vers voer (NRV)

Operatie gehad  van 1 kat en de blaaspunt is verwijderd.
Andere kat had steeds blaasonstekingen.

En het gaat zo goed met ze,niks geen last meer gehad van de blaasgruis.
In het begin even moelijk met eten geven omdat ze niet alles wilden eten maar nu worden de eendagskuikentjes en kippen nekken enz. uit haar handen geslagen.

En de DA was zeer tevreden over het gebit van allemaal :)
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#878444
Hallo Marga,

Bedankt voor het delen van jullie ervaring.
Ik wilde dat meer mensen dit voor hun katten komen te weten.
Dat eigenlijk alle dierenartsen dit eens beseffen en kunnen vertellen aan hun patientjes.

groetjes Linda
Door YaYa
#878450
En dan betwijfel ik nog of ze het zouden wilen vertellen. Denk eens aan de inkomsten die ze dan mislopen :-\
Geen dieetvoer meer verkopen en omdat de dieren gezonder worden/blijven ook nog eens minder dieren op het spreekuur. Dan gaat het voor hen helemaal dubbelop.
En ze missen ook al inkomen doordat er minder geent wordt.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#878551
Tja daar zou je ook wel eens gelijk in kunnen hebben.
Maar een aantal dierenartsen die ik ken geven wel eerlijke info over rauw.
Volhouden maar, tot bij iedereen het "rauwe" steentje valt.

Groetjes Linda
Door YaYa
#878672
Mijn da's zijn absoluut niet gecharmeerd van mijn ideeen over het voeren. Verder zijn ze prima en doen ze goed werk en zijn ze lief voor de dieren maar qua enten en voeding sta ik lijnrecht tegenover hun. Het is dat ik zo eigenwijs ben maar ik kan me voorstellen dat veel mensen er wel naar luisteren.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door