Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rima
#868045
Hoi Kittycatty,

Je hebt gelijk. Bedankt nogmaals.

Groetjes, Rimalda
Door kittycatty
#868083
hai Rima,

Vertel je af en toe 'ns hoe het met Mickey gaat?
Ik laat je nog weten wat de bloeduitslagen van Moos zijn als ik ga voor bloed te prikken. Ik wil alleen nog opzoeken wat de afwijkingen in de waarden kunnen zijn wanneer er vers gevoerd wordt, zodat ik het juist kan interpreteren.
Door Rima
#868362
Hoi Kittycatty,

Ik laat je het weten hoe het met Mickey gaat. Hoop dat je me ook op de hoogte houdt over jullie Moos. Ik werd net gebeld door een vriendin die is nu met haar kat bij haar DA en die vertelde haar ook dat ze mijn Mickey Fortekor zou geven. Ik ben maandag met de andere kat bij de DA om ook maar even bloed te prikken. Ik laat je het weten. Heel fijn weekend.

Groetjes, Rimalda
Door Rosetta
#880241
Goede avond allemaal, ik heb jullie verhalen gelijk zitten lezen, daar mijn
Perzische kat PemPem nierfalen heeft, hij heeft nu fortekor 2.5 want 5 is echt teveel voor een kat. En als hij geen nierdieet wil, geef ik hem alsnog zijn eigen
eten met Ipakitine er door heen, en maak het blikje gold puree wat met warm water aan. PemPem is ook gespoeld en zijn nierwaardes stegen naderhand.
Begon al wankel te lopen. Via WHG dierenartsen kwam ik op de Nier Tonicum
wat de ureum waarde naar beneden kan halen. Dus ik hoop dat ik nog op tijd ben. Die was eerst voor het spoelen 29 en erna maar 9% gezakt en de creat
die was normaal inmiddels. Let wel, het is beter voor een kat zijn eigen voer te geven wat die gewend is dan niet eten. Want dan vliegt de ureum waarde snel omhoog. Ik kan niet zeggen of PemPem het gaat redden, maar ik vermoed met
die nier tonicum wel. Ik geef hem wel telkens spuiten met 20ml water soms wel 40 omdat je de nieren zo spoeld. Verders weet ik heel veel wat met dierengeneeskunde van doen heeft. Daarom is het beter iets te doen dan niets, en beter het dier zijn eigen voer te geven als die andere weigerd.
gebruik Ipakitine, want dat haalt de kwalijke stoffen uit het eten en zo
komt er geen {afvalstoffen zoals Ureum}  in zijn bloedbaan. Zo werkt Ipakitine nou eenmaal. Fortekor helpt daarbij een handje mee.
;)
Door Rima
#880307
Hoi Rosetta,

11 december heeft Mickey weer bloed laten prikken dit na 5 weken nierdieet. Hij eet dit nu wel. Ik geef ook Ipakitine en Blaas en Nier Compositum. Ook geven we extra water met en spuitje. Mickey mee naar een andere dierenarts en bij mijn dierenarts gaat hij onder narcose als er bloed moet worden geprikpt maar nu ging het prima. de uitslag was nog mooier dat ik had gehoopt: De Creatinine is 176 wat 27-186 moet zijn en Ureum was 8.1 wat tussen 3.6-10.7 moet zijn. Bij het vorige bloedonderoek was de Creatinine 214 wat bij mijn dierenarts tussen de 45 en 145 moet zijn Jullie begrijpen hoe blij ik ben. Super.

Succes met je lieve kat.

groetjes, Rimalda
Laatst gewijzigd door Rima op vr 14 dec 2007, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#880565
Hoi Rosetta
Het leest een stuk prettiger als je niet alles vet schrijft, dus SVP de BOLD toets uitzetten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door