Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door -margriet-
#904685
Hi Bennie,

Dank voor je reactie... geeft toch wel een gevoel van "ik ben niet alleen" ;) Hoe triest dit ook is.

Vandaag weer naar de Dierenarts geweest, omdat we het gevoel hebben dat hij pijn heeft, en niet suf is.

Hij was tóch wel wat uitgedroogd, dus aan het infuus gelegd (halve zak). Hij liet het toe, dat zegt al wel iets over zijn gesteldheid :( niet zo best dus, normaal is het een duivel.

De DA voelde zijn nieren en verwacht dat van de 5 kilo "kat", er zéker 1 kilo aan nier bij zit. Ze had nog nooit zulke abnormaal grote nieren gevoeld :(

Hij wil inderdaad nog steeds niet eten. De DA keek wel aan de zijkant van zijn bekje (en wij erin), maar heeft niets vreemds kunnen ontdekken...

Hoe herken je die blaasjes? (kan ik er zelf op letten)... (geef hem tóch wel pilletjes enzo).

Maar ik heb inmiddels de urn al besteld, ik vermoed niet meer dat het erg lang zal duren eigenlijk. Hopelijk is die op tijd binnen.

Ik ben namelijk niet van plan langdurig dwangvoeding toe te dienen, hoewel hij het vrij gemakkelijk toelaat eigenlijk... maar ik vind dat eigenlijk geen kwaliteit van leven. Daarbij, hij heeft gewoon pijn lijkt het (hoewel hij nu vandaag wel weer wat energieker is - springt weer zelf op de bank, en zelfs hoog in de vensterbank).

Oh oh oh, wat is dat toch moeilijk, .......... letterlijk ligt zijn leven in mijn handen ......

Jij hebt zelfs drie van dit soort patiëntjes Bennie, ik vind het knap dat je het zo kan doen! Ik wil je voor de komende tijd veel sterkte wensen en Sibe en Zap een dikke knuffel...
Door Bennie
#904755
Ik heb de blaasjes zelf nog nooit gezien, hij laat het mij niet toe om dan in z'n bek te kijken. Ik weet dat hij ze heeft als er een soort stank uit z'n bekje komt en hij zich niet meer schoonmaakt. Heb je de DA ook om prednison gevraagd?
Groet Bennie.
Door flin
#904770
-margriet- schreef: De DA voelde zijn nieren en verwacht dat van de 5 kilo "kat", er zéker 1 kilo aan nier bij zit. Ze had nog nooit zulke abnormaal grote nieren gevoeld :(

.. maar ik vind dat eigenlijk geen kwaliteit van leven. Daarbij, hij heeft gewoon pijn lijkt het Oh oh oh, wat is dat toch moeilijk, .......... letterlijk ligt zijn leven in mijn handen ...
sterkte met je beslissing! da's altijd moeilijk....
Door -margriet-
#904925
nee, jouw berichtje kwam na ons bezoek. Maar er is wel iets anders gebeurd. Stout als ik ben (en eigenlijk nog erg tegen mijn principes in), ben ik tóch eens naar de supermarkt gegaan en heb een mousse (Gourmet blikje) en een tonijn (Sheba) opgehaald.

Schetst mijn verbazing (na nog verse biefstuk, vers gehakt, vers pancreas én vers natuurvoeding te hebben geprobeerd), dat hij een blikje mousse in zo'n 15 seconden leeg had ! Terwijl voor al het voornoemde deed hij zijn mond niet eens open!!!!

Inmiddels is het blikje tonijn er gewoon - en binnen een paar tellen - achteraan gegaan (stukjes in vocht). Ik snap hier geen sikkepit meer van :)

Hebben jullie een idee??

Drinken is nog niet écht nodig (na die halve zak vocht) ;) ... hij heeft al wel een keer geplast. Hij zoekt weer een plekje bij het raam en haalt zélfs weer zelf de bank/vensterbank (met moeite hoor, dát wel).

Levendig issie niet (meer)... hij heeft nog steeds pijn.

Maar ... ik vraag me dan in alle eerlijkheid af: moet ik verantwoord voer dwangvoeren? Of dan maar lekker laten genieten en op tijd ingrijpen als het écht niet meer gaat?

Ik vind het erg moeilijk... maar zo zien "aanvallen" op een maaltje doet me 100x meer goed, dan met een spuitje of rietje het gedwongen in zijn mond spuiten........

dank je flin trouwens ;) ..... ja.... het zal altijd moeilijk blijven...
Door maddoc
#904996
ja dat is altijd erg moeilijk zoiets,  met het eten is het altijd zo dat iets eten (ook al is dat niet z'n dieet) beter is dan niet eten en als je kunt kiezen dan liefst dat wat het beste voor z'n situatie.
sterkte met de hele situatie en het beslissen.
Door YaYa
#905080
Ik zou dan maar gaan voor wat hij wel eet. Wel eten is altijd beter dan niet eten. En dan maar onverantwoord. Laat hem maar lekker eten wat hij lekker vindt.
Door Bennie
#905085
Wel eten natuurlijk, maar laat de DA je ook wat proefblikjes geven van verschillende soorten nierdieet, wellicht dat daar ook iets bijzit dat ie wel wil hebben.
Door Mevroi Kruim
#905225
Ik ben het met YaYa eens, het klinkt toch alsof het niet heel lang meer zal duren helaas  :'( en dan zou ik hem alles voorzetten dat hij nog enigszins wil eten.

In blik zitten smaak- en geurstoffen die katten zeer aantrekkelijk vinden iha. En blikvis ruikt naar het schijnt ook hemels  ;D ;D hiero wordt ik iig compleet overvallen als ik maar denk aan een blikje vis opentrekken  >:(
Ik gebruik in ernstige gevallen van niet-eten ook blik en blikvis om ze weer aan het eten te krijgen. Mengen met fatsoenlijk voer en met een beetje mazzel krijgen ze de smaak weer te pakken.
Mijn ervaring emt nierdieten is dat maar heel weinig katten het eetbaar vinden. Ik zou er zelf niet meer aan beginnen, versvoer is zeker zo effectief, voor de rest ook veel gezonder en menig kat vindt het ook nog lekkerder.

Heel veel sterkte! Dit zijn de dingen die je het liefst aan je voorbij ziet gaan, een langzaam aftakelende kat waarbij je als baas de beslissing moet nemen.
Door -margriet-
#906361
het is bij die twee blikjes gebleven..... daarna is het weer mondjesmaat, of eigenlijk niet. Wel is hij nog steeds bij en zoekt hij ons nog steeds op. Het blijft lastig....

dank voor jullie steun in deze tijd  ::) ....
Door maddoc
#906373
veel sterkte, ben je al weer bij de dierenarts geweest voor overleg en evaluatie?
ik zou het niet te lang uitstellen.
Door -margriet-
#906925
Vanmiddag is de dierenarts geweest en is Binkie van ons heengegaan. Hij was hier klaar, klaar om te gaan.

Warme armen hebben hem inmiddels omsloten, hij kan vrij zijn.

Ik ben zo blij dat ik hem heb mogen kennen, en zó dankbaar voor al zijn liefde... en die liefde verlaat ons gelukkig niet, maar leeft altijd in onze harten voort.....

Dank jullie wel voor al het meeleven.
Door YaYa
#907090
Heel veel sterkte. Je hebt alles gedaan wat je kon. En Binkie is nu vrij van alle pijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door